Δημοφιλή
-
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΠΕΦ
Σε συνέχεια των εκλογών της 19-20/1/25 για την ανάδειξη των νέων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, τούτο, σύμφωνα με το καταστικό, συγκροτήθηκε σε σώμα υπό την ακόλουθη σύνθεση – ιδιότητες:Πρόεδρος - Δρ. Λουμάκης ΣτυλιανόςΑντιπρόεδρος - Αγγελοπούλου ΌλγαΓεν. Γραμματέας - Σαμαράς ΓιώργοςΤαμίας - Δρ. Τζαννίνη ΕυγενίαΜέλος - Δοντάς ΕυριπίδηςΜέλος - Μεσσαρίτης ΙωάννηςΜέλος - Μηνάς ΔημήτρηςΜέλος - Στρατομήτρος ΦάνηςΜέλος - Κύρου Κωνσταντίνος
-
Τακτική Γενική Συνέλευση και Εκλογές
Σε συνέχεια απόφασης του Δ.Σ. επί τη βάσει του καταστατικού η Τακτική Γενική Συνέλευση του συνδέσμου μας μαζί και οι Αρχαιρεσίες προσδιορίστηκε να πραγματοποιηθούν την Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2025 στην Αθήνα, ώρα 10:00 πμ έως 14:00 μμ και συγκεκριμένα στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας "Κων. Μίχαλος", στην οδό Αμερικής 8, Αθήνα 10671, στην αίθουσα συνεδριάσεων του 2ου ορόφου. Σύμφωνα με το καταστατικό από τις Εκλογές θα αναδειχθεί το νέο Δ.Σ., αφού η τριετής θητεία του απερχόμενου ολοκληρώνεται.
Κατά την διάρκεια της Γ.Σ. θα γίνει:
1. Απολογισμός πεπραγμένων του απερχόμενου Δ.Σ.,
2. Οικονομικός απολογισμός-απαλλαγή ευθύνης μελών απερχόμενου ΔΣ,
3. Συζήτηση / απόφαση επί λοιπών οργανωτικών, διοικητικών και οικονομικών θεμάτων,
4. Προγραμματικές ομιλίες υποψηφίων για την νέα Διοίκηση,
5. Εκλογές
Η με κάθε τρόπο φυσική συμμετοχή των μελών στην Γ.Σ, είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του συνδέσμου αλλά και για την συμβολή με προτάσεις στην προώθηση των θεμάτων του Κλάδου.Σε ότι αφορά ειδικότερα την εκλογική διαδικασία:
1. Δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι έχουν τα ταμειακώς τακτοποιημένα μέλη μέχρι και για το έτος 2024.
2. Τα μέλη του Σωματείου εκπροσωπούνται στις Γενικές Συνελεύσεις – Εκλογές ως εξής:- Τα μεν φυσικά πρόσωπα, αυτοπροσώπως,
- Τα δε νομικά πρόσωπα δια ενός και μόνον νομίμου εκπροσώπου τους, κατά το νόμο και το καταστατικό τους ή από αντιπρόσωπο που διορίζεται για το σκοπό αυτό, από τη νόμιμη Διοίκησή τους. Κάθε εκπροσώπηση πρέπει να γνωστοποιείται εγγράφως προς το Διοικητικό Συμβούλιο.
- Κανείς δεν μπορεί να αντιπροσωπεύσει περισσότερες από μία ψήφο, εκτός εάν ο ίδιος είναι και μέλος, οπότε δικαιούται και τη δική του ψήφο. Για τις περιπτώσεις αυτές (δηλαδή εκπροσώπησης μέσω Τρίτου) επισυνάπτεται υπόδειγμα εξουσιοδότησης με γνήσιο υπογραφής που πρέπει ο Τρίτος να φέρει μαζί του ή που η εξουσιοδότηση θα πρέπει εξ’ αρχής να εκδοθεί ψηφιακά από το Gov.gr και να την έχει μαζί του ο εξουσιοδοτούμενος.
- Υπενθυμίζεται πως ο εκάστοτε Τρίτος που θα φέρει την εξουσιοδότηση εκπροσώπησης μέλους, δεν είναι απαραίτητο να είναι μέλος. Τέλος ο εκάστοτε Τρίτος δεν μπορεί να φέρει περισσότερες από μία ψήφους, εκτός αν είναι μέλος οπότε φέρει και την δική του.
- Για τις περιπτώσεις μελών που δεν θα παραστούν στην Γ.Σ. με φυσικό τρόπο ούτε αυτοί, ούτε εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος τους, ο ΣΠΕΦ έχει συμβληθεί με την εξειδικευμένη εταιρεία Electrobox, πάροχο υπηρεσιών ψηφιακής ψηφοφορίας, ώστε να παράλληλα με τη φυσική να διεξαχθεί και ηλεκτρονική.Η ψηφιακή ψηφοφορία θα ξεκινήσει ταυτόχρονα με την φυσική την Κυριακή 19/1/25 αλλά θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και την Δευτέρα 20/1/25 το μεσημέρι ώστε να έχουν την δυνατότητα να ψηφίσουν και εκπρόσωποι εταιρειών μελών του ΣΠΕΦ που δεν έχουν πρόσβαση στο εταιρικό e-mail τους τα Σαββατοκύριακα. Προεπισκόπηση των λεπτομέρειών της ψηφιακής διαδικασίας μπορείτε να βρείτε στον κάτωθι σύνδεσμο της Electrobox.
https://electobox.com/el/ekloges-dioikhtikou-simvouliou-kai-elegktikis-odhgies-pshfoforias
Επισυνάπτεται η φόρμα εξουσιοδότησης.Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε
-
Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους υπόχρεους κάλυψης του κόστους ανακύκλωσης φωτοβολταϊκού εξοπλισμού
Επισυνάπτεται επιστολή του ΣΠΕΦ προς το ΥΠΕΝ σχετικά με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους υπόχρεους κάλυψης του κόστους ανακύκλωσης φωτοβολταϊκού εξοπλισμού στο πλαίσιο των πολιτικών για τα προϊόντα Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού (ΗΗΕ) καθώς και τα Απόβλητα Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού (ΑΗΗΕ).
Δείτε ολόκληρη την επιστολή στο συνημμένο αρχείο. Κάντε κλίκ εδώ για να το δείτε
-
Αποτελέσματα Εκλογών ΣΠΕΦ της 19-20/1/25
Σε εξαιρετικό κλίμα και με συμμετοχή που έφτασε το 72% διεξήχθησαν οι Εκλογές στον ΣΠΕΦ για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου και της Εξελεγκτικής Επιτροπής για την περίοδο 2025 - 2028. Οι Εκλογές διεξήχθησαν με φυσικό καθώς και ψηφιακό τρόπο. Εν προκειμένω η Γενική Συνέλευση και η φυσική ψηφοφορία έλαβαν χώρα την Κυριακή 19/1/25 στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας "Κων. Μίχαλος¨, Αμερικής 8, Αθήνα. Ταυτόχρονα με την φυσική κάλπη άνοιξε και η ψηφιακή με πάροχο των σχετικών κρυπτογραφημένων υπηρεσιών την εταιρεία ELECTROBOX. Η ψηφιακή κάλπη έκλεισε την Δευτέρα 20/1/25 και ώρα 15:00 μμ ώστε να δοθεί χρόνος στις εταιρείες μέλη και τα στελέχη τους να ψηφίσουν εντός των εργάσιμων ωρών τους.
Προηγήθηκε αναλυτική παρουσίαση πεπραγμένων καθώς και οικονομικός απολογισμός της προηγούμενης θητείας.
Τα αποτελέσματα κατά εκλογική σειρά έχουν ως εξής:
Επισυνάπτεται ο απολογισμός πεπραγμένων. Κάντε κλίκ εδώ για να δείτε τα πεπραγμένα
-
Απόψεις ΣΠΕΦ στην διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ επί της εισήγησης του ΔΕΔΔΗΕ για την μεθοδολογία εφαρμογής των περικοπών στο ΕΔΔΗΕ
Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή του ΣΠΕΦ στην διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ επί της εισήγησης του ΔΕΔΔΗΕ για την εφαρμογή των περικοπών στο ΕΔΔΗΕ σε εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 943/2019 και του άρθρου 9, του ν. 3468.
-
Απόψεις ΣΠΕΦ στην διαβούλευση της ΥΑ για ΟΠΣ σε ΣΑΗΕ
Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή του ΣΠΕΦ προς το ΥΠΕΝ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε
-
ΣΠΕΦ: Να μην απαγορευτεί η χωροθέτηση stand alone ΣΑΗΕ εντός ΓΓΥΠ εφόσον εντός του ιδίου γηπέδου λειτουργεί νομίμως φωτοβολταϊκός σταθμός.
Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή του ΣΠΕΦ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε
-
Συνέντευξη Δρ. Στέλιου Λουμάκη στο κανάλι του OPEN για την αποθήκευση
Παρακολουθήστε την συνέντευξη του Προέδρου του ΣΠΕΦ Δρ. Στέλιου Λουμάκη στο κανάλι του OPEN και την εκπομπή Plug in to Green με τον δημοσιογράφο Θοδωρή Παναγούλη για την Αποθήκευση και τις ΑΠΕ.
-
Λουμάκης: Η αποθήκευση «λάμπει» αλλά έχει κρίσιμα μυστικά
Πηγή: larissanet.gr 9/3/25Διαβάστε το άρθρο του Πρόεδρου του ΣΠΕΦ Δρ. Στέλιου Λουμάκη για την αποθήκευση στο ειδικό αφιέρωμα του larissanet.gr στον παρακάτω σύνδεσμο.
-
Φουντώνει η μάχη για τα δημοτικά τέλη φωτοβολταϊκών πάρκων - Προσφυγές στα δικαστήρια και καταγγελίες στο Υπ. Εσωτερικών
Πηγή: Energypress 8/4/25
Κλιμάκωση παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στην «επιχείρηση» των δήμων να επιβάλουν δημοτικά τέλη φωτισμού και καθαριότητας σε βάρος φωτοβολταϊκών πάρκων ανά την επικράτεια. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ οι δήμοι επιχειρούν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων να επιβάλουν τα δημοτικά τέλη χωρίς προηγουμένως να παρέχονται οι εκ του νόμου προβλεπόμενες ανταποδοτικές υπηρεσίες έξωθεν των εκάστοτε φωτοβολταϊκών πάρκων. Επειδή μάλιστα τα φωτοβολταϊκά δεν παράγουν απορρίμματα οι υπηρεσίες καθαριότητας είναι παντελώς περιττές, ο δημοτικός φωτισμός, ωστόσο, συνιστά μέτρο που θα μπορούσε να ενισχύσει την ασφάλεια των εγκαταστάσεων στις εκτός σχεδίου περιοχές που ως επί το πλείστον αυτά βρίσκονται, εφόσον όμως παρέχεται.
Σύμφωνα με το αρ. 185, του ν. 4555/2018 το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού που επιβάλλεται από τον οικείο δήμο σε ακίνητα εντός των ορίων του, αφορά αποκλειστικά σε ανταποδοτικές υπηρεσίες του δήμου για υπηρεσίες καθαριότητας και φωτισμού που παρέχονται προς τους υπόχρεους στην καταβολή του, ενώ απαγορεύεται η καθ’ οιονδήποτε τρόπο χρήση ή δέσμευση των πόρων αυτών για την κάλυψη οποιονδήποτε άλλων δαπανών και υποχρεώσεων.
Περαιτέρω, σύμφωνα με νομολογία του ΣτΕ (1384/2018, 1104-5/2017, 2823/2014, 1012/2012), το παραπάνω ενιαίο τέλος μπορεί να επιβληθεί κανονιστικώς και σε βάρος όσων χρησιμοποιούν ακίνητα που βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλεως, εφόσον όμως συντρέχει πραγματική δημόσια ανάγκη για παροχή της σχετικής υπηρεσίας (καθαριότητας ή/και φωτισμού) στη συγκεκριμένη εκτός σχεδίου περιοχή και η υπηρεσία αυτή έχει οργανωθεί κατάλληλα και παρέχεται πράγματι, αρκεί τα παραπάνω στοιχεία (δηλαδή, της συνδρομής ανάγκης επέκτασης της υπηρεσίας σε περιοχή εκτός σχεδίου, της κατάλληλης οργάνωσής της και της πραγματικής παροχής της) να προκύπτουν, κατά τρόπο σαφή και επαρκώς τεκμηριωμένο, από την κανονιστική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που επιβάλλει το τέλος.
Οι χρεώσεις λοιπόν αυτές δεν συνιστούν φόρο αλλά ανταποδοτικά τέλη, οπότε και πρέπει ποσοτικά να συνδέονται με αντιπαροχή, κάτι όμως που ουδόλως συμβαίνει στην περίπτωση των περισσότερων φωτοβολταϊκών πάρκων. Το Energypress συνομίλησε με τον Πρόεδρο του ΣΠΕΦ, Δρ. Στέλιο Λουμάκη για το θέμα, ο οποίος και παρατήρησε πως «υπάρχουν αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων αρκετών δήμων που είναι παντελώς καταχρηστικές, αφού η επιβολή των εν λόγω τελών σε Φ/Β πάρκα εντός των διοικητικών ορίων τους αποφασίστηκε με μοναδικό γνώμονα να μειωθούν τα δημοτικά τέλη όσων ήδη λαμβάνουν τις υπηρεσίες αυτές. Με άλλα λόγια χρεώνονται καταχρηστικά όσοι δεν λαμβάνουν τις κατά τα άλλα ανταποδοτικές αυτές υπηρεσίες ώστε να πληρώνουν λιγότερα όσοι ήδη τις λαμβάνουν», παρατήρησε σκωπτικά ο κος Λουμάκης.
Για την διένεξη έχουν ήδη κατατεθεί οι πρώτες Προσφυγές στα αρμόδια κατά τόπο διοικητικά δικαστήρια, ωστόσο στην φαρέτρα των παραγωγών ήδη υπάρχουν και αποφάσεις Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που έχουν ακυρώσει αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων περί επιβολής δημοτικών τελών φωτισμού και καθαριότητας σε Φ/Β πάρκα, με την αιτιολογία της «μη παροχής των υποχρεωτικά ανταποδοτικών υπηρεσιών αυτών από την πλευρά του οικείου δήμου». Υπενθυμίζεται πως για να ισχύσουν οι εν λόγω αποφάσεις των δήμων απαιτείται έγκριση από την προϊστάμενη Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ενώ φαίνεται πως κάποιες εξ’ αυτών έχουν δώσει την έγκριση χωρίς να ελέγξουν προηγουμένως αν οι ανταποδοτικές υπηρεσίες παρέχονται από τους δήμους...
Η υπόθεση πέραν των διοικητικών δικαστηρίων «ακουμπά» πλέον και την πόρτα του Υπουργείου Εσωτερικών, που αντίστοιχα έχουν κατατεθεί καταγγελίες για το θέμα. Σε μια περίοδο μάλιστα που τα Φ/Β πάρκα δοκιμάζονται από τις κλιμακούμενες περικοπές ενέργειας, ο κλάδος μοιάζει με «καζάνι που βράζει». Οι επενδυτές είναι εξοργισμένοι με τις αβελτηρίες του Κράτους που οδήγησαν μέσω της υπεραδειοδότησης στο φαινόμενο των περικοπών και τώρα στο κάδρο έρχεται να προστεθεί μια ακόμη επιβάρυνση υπέρ των οικείων δήμων, για υπηρεσίες όμως που δεν λαμβάνουν καν οι παραγωγοί.