(210) 6854035

  • Δελτία Τύπου ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • 1
  • 2

Δελτία Τύπου (382)

Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση ΣΠΕΦ – Αποτελέσματα Αρχαιρεσιών

Την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 διεξήχθη η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) μαζί με αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου. 

Στην Γ.Σ. παρέστη ο Πρόεδρος του ΛΑΓΗΕ κος Αναστάσιος Γκαρής, ο οποίος κατόπιν της εισαγωγικής ομιλίας – χαιρετισμού του απήντησε σε σειρά επίκαιρων ερωτήσεων από το ακροατήριο σχετικά με το φλέγον θέμα των πληρωμών των παραγωγών και των υπερημεριών που αυξάνονται παρά την θεαματική βελτίωση της λογιστικής εικόνας του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ. 

Το παρόν κατόπιν πρόσκλησης προς την διοίκηση Πανελληνίου Συνδέσμου Αγροτικών Φωτοβολταϊκών (ΠΣΑΦ) έδωσε ο Γεν. Γραμματέας του συνδέσμου κος Κώστας Γιωτάκος ο οποίος στον χαιρετισμό του προσδιόρισε με επιτυχία την συνεργασία και συμπόρευση που μπορεί να υπάρξει μεταξύ αληθινών συνδέσμων με πραγματική νομιμοποίηση, οργάνωση και εκπροσώπηση όπως είναι ο ΣΠΕΦ και ο ΠΣΑΦ.  

Στην συνέχεια το βήμα πήρε ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης με την κεντρική παρουσίαση-απολογισμό των πεπραγμένων (επισυνάπτεται) με κεντρικό άξονα την τεχνοκρατική ανάλυση των δεδομένων της αγοράς και των μεταρρυθμίσεων που έγιναν αλλά και όσων επί του παρόντος προωθούνται.

Στο Β’ μέρος της Γ.Σ. διεξήχθησαν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του 4ου ΔΣ του ΣΠΕΦ.  Τα επίσημα αποτελέσματα κατά σειρά εκλογής έχουν ως εξής: 


Σύνθεση νέου Διοικητικού Συμβουλίου
Λουμάκης Στυλιανός
Αγγελοπούλου Όλγα
Τζιαννίνη Ευγενία
Σαμαράς Γιώργος
Λαλιώτης Λουκάς
Σιαμίδης Μιχαήλ
Δοντάς Ευριπίδης
Δρόσος Γιώργος  
Τσούμας Κωνσταντίνος

Αναπληρωματικά Μέλη Δ.Σ.
Χρονόπουλος Κωνσταντίνος
Κύρου Κωνσταντίνος
Βούλγαρης Κωνσταντίνος

Η σύνθεση του νέου Δ.Σ. συνδυάζει και αντικατοπτρίζει την επιβράβευση και εμπιστοσύνη των παραγωγών-μελών στα πρόσωπα της προηγούμενης διοίκησης που επανεκλέχθηκαν καθώς και την απαραίτητη ανανέωση με ένα νέο μέλος.  Η ύπαρξη τέλος επαρκούς αριθμού υποψηφίων αναδεικνύει την αναγνωρισιμότητα και δυναμική του Συνδέσμου ως του κατεξοχήν επιστημονικού και επιχειρηματικού φορέα εκπροσώπησης των επαγγελματιών ηλεκτροπαραγωγών από φωτοβολταϊκά Πανελλαδικά.  Το νέο Δ.Σ. θα συνεδριάσει σύμφωνα με το καταστατικό τις προσεχείς ημέρες ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

 

Κάντε κλίκ εδώ για να δείτε 

 

Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση - Αρχαιρεσίες

Σε συνέχεια απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου σύμφωνα με το καταστατικό όπως κοινοποιήθηκε στα μέλη από 30/11/15, η διεξαγωγή της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ), θα λάβει χώρα την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο President, Λ. Κηφισίας 43, 115 23 Αθήνα.

Στην Γ.Σ. έχουν προσκληθεί να απευθύνουν χαιρετισμό-ομιλία η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και οι διοικήσεις της ΡΑΕ, του ΛΑΓΗΕ και της ΔΕΗ.  Με βάση τις μέχρι στιγμής επιβεβαιώσεις χαιρετισμό-ομιλία θα απευθύνει ο Πρόεδρος του Λειτουργού της Αγοράς κος Αναστάσιος Γκαρής.

 

Η Ετήσια Τακτική Γ.Σ. του ΣΠΕΦ αποτελεί θεσμό για τον κλάδο των ηλεκτροπαραγωγών από Φωτοβολταϊκά, αφού από το 2009 που ιδρύθηκε ο Σύνδεσμος διεξάγεται με μεγάλη προσέλευση και επιτυχία στην στοιχειοθετημένη, ρεαλιστική και επιστημονικά εμπεριστατωμένη ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.  Ο κλάδος των ΑΠΕ έχοντας διέλθει αλλά και αφήσει πίσω του σειρά οριακών καταστάσεων τα προηγούμενα χρόνια, πλέον αισιοδοξεί πως με ώριμο και ρεαλιστικό διάλογο μπορεί να ανταπεξέλθει των προκλήσεων που θέτει το μέλλον στον δρόμο προς περαιτέρω αυξανόμενες ανανεώσιμες διεισδύσεις.  Ένεκα του Πανελλαδικού χαρακτήρα του ΣΠΕΦ οι Ετήσιες Τακτικές Γ.Σ. πραγματοποιούνται κάθε χρόνο εναλλάξ στην Αθήνα και την Περιφέρεια.  

Στο Β' μέρος της Γ.Σ. θα διεξαχθούν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του 4ου Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου αφού η θητεία του 3ου Δ.Σ. ολοκληρώνεται.  Δικαίωμα ψήφου θα έχουν σύμφωνα με το άρθρο 21, παρ. 4 του Καταστατικού οι νόμιμοι εκπρόσωποι ή εξουσιοδοτημένοι (με γνήσιο υπογραφής) εκπρόσωποι των οικονομικά τακτοποιημένων μελών τουλάχιστον για το έτος 2015 έως και την ημέρα εκείνη.  Όσα από τα μέλη επιθυμούν να συνδράμουν στην σύνθεση του 4ου Δ.Σ. παρακαλούνται όπως υποβάλλουν την υποψηφιότητα τους εγγράφως με e-mail ή φαξ έως και την Τετάρτη 13/1/16 στην Γραμματεία του συνδέσμου.

 Ακολούθως επισυνάπτεται το πρόγραμμα της Γ.Σ.

 

Πρόγραμμα Ετήσιας Τακτικής Γ.Σ. του ΣΠΕΦ

Αθήνα - Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 - Ξενοδοχείο President, Λ. Κηφισίας 43, Αθήνα

 

Α' Μέρος


 

9:00 - 10.00 π.μ. Προσέλευση - καφές - εγγραφές - συνδρομές 
10:00 - 11:00 π.μ. Καλωσόρισμα Προέδρου και Ομιλίες Επίσημων Προσκεκλημένων
  Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κος Πάνος Σκουρλέτης*
  Πρόεδρος ΡΑΕ κος Νίκος Μπουλαξής*
  Πρόεδρος ΔΕΗ Α.Ε. κος Εμμανουήλ Παναγιωτάκης*
  Πρόεδρος ΛΑΓΗΕ Α.Ε. κος Αναστάσιος Γκαρής 
   
11.00 - 11.30 π.μ. Παρουσίαση πεπραγμένων 2015
  Πρόεδρος ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης
   
11.30 - 11.40 π.μ.   Οικονομικός Απολογισμός 2015
   Ταμίας ΣΠΕΦ κος Λουκάς Λαλιώτης
11.40 - 12.15 μ.μ.   Λοιπές τοποθετήσεις - Ερωτήσεις – Συζήτηση
12.15 - 12.30 μ.μ.  Διάλειμμα Καφέ 

*Έχουν προσκληθεί και αναμένεται επιβεβαίωση

 

Β' Μέρος – Αρχαιρεσίες


12:30 - 14.00 μ.μ Προγραμματικές ομιλίες υποψηφίων νέου Δ.Σ. 
14:00 - 14:30 μ.μ Αρχαιρεσίες 
14.30 - 15.30 μ.μ. Ανακοίνωση αποτελεσμάτων – Ελαφρύ Γεύμα – Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας

 

- Λήξη Εκδήλωσης - 

 

 

Ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ στους Ενεργειακούς Διαλόγους 2015

Επισυνάπτεται η παρουσίαση και οι πλήρεις τοποθετήσεις του κου Λουμάκη στην εκδήλωση και το ερωτηματολόγιο των Ενεργειακών Διαλόγων 2015 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ενεργειακής Ρύθμισης.
 

Διακοψιμότητα: Όχι μόνο οριζόντια αλλά με ανάποδη κλιμάκωση και για πλασματικό σκοπό

Σε συνέχεια της πρόθεσης του Υπουργείου Ενέργειας να εφαρμόσει το μέτρο της Διακοψιμότητας στην μορφή του υφιστάμενου αλλά απόλυτα παρωχημένου και στρεβλού σχεδίου Υπουργικής Απόφασης προηγούμενων κυβερνήσεων, δηλώνουμε τα ακόλουθα:

  1. Η Διακοψιμότητα αποτελεί εικονικό μέτρο, υπό την έννοια ότι αν ποτέ ενεργοποιηθούν εντολές περιορισμού της ζήτησης από τον ΑΔΜΗΕ προς την βιομηχανία, αυτό σύμφωνα με την Υ.Α. επιτρέπεται να συμβαίνει για μόλις 168 ώρες τον χρόνο εκ των 8.760 που αυτός περιλαμβάνει και για την ελάχιστη έως ανύπαρκτη αυτή υπηρεσία, ζητείται βάσει του επίμαχου σχεδίου Υ.Α. αυτή τυφλά να αμείβεται –είτε δηλαδή λάβουν χώρα εντολές είτε όχι- με κόστος 50 φορές ακριβότερο από ότι το σύνηθες κόστος που καταβαλλόταν μέσω των αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) στους ηλεκτροπαραγωγούς για την εξασφάλιση ισόποσης πραγματικής ισχύος και για τις 8.760 ώρες του έτους. Σε απόλυτους αριθμούς με βάση την ανωτέρω πραγματικότητα η Διακοψιμότητα δεν θα έπρεπε να αμείβεται με παραπάνω από 1 εκατ. ευρώ ετησίως συνολικά και μόνον εφ’ όσον υπάρξουν πράγματι εντολές περιορισμού, αντί για τα 55 εκατ. ευρώ που προτίθεται η Υ.Α. τυφλά να μοιράζει. Στην πραγματικότητα όμως ούτε και αυτό το 1 εκατ. ευρώ ετησίως δεν θα έπρεπε τυφλά να δίδεται, αφού η χώρα διαθέτει υπερεπάρκεια εγκατεστημένης ηλεκτροπαραγωγικής ισχύος 17.700 MW πλέον των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που δύνανται να τις εξασφαλίζουν ακόμη 2.000 MW, για ζήτηση που δεν ξεπερνά τις 6.000 έως 9.000 MW. Συνεπώς εντολές περιορισμού της ζήτησης από ΑΔΜΗΕ λόγω ελλείπουσας δήθεν προσφοράς ισχύος απλά δεν πρόκειται να υπάρξουν.
  2. Το σχέδιο Υ.Α. της Διακοψιμότητας εσφαλμένα τεκμαίρει την υποτιθέμενη δυνατότητα των μεγάλων καταναλωτών για ανταπόκριση σε εντολές μείωσης φορτίου ως διαφορά από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα ισχύος που αυτοί κατανάλωναν την τελευταία εξαετία.  Έτσι το περιθώριο της δήθεν ανταπόκρισης τους σε εντολές μείωσης της κατανάλωσης από τον ΑΔΜΗΕ είναι εικονικό, αφού στην πλειοψηφία της η μείωση είναι μόνιμη και όχι “on-demand”, οφειλόμενη στην ύφεση της οικονομίας από τα προ εξαετίας υψηλά επίπεδα. Έτσι με την Διακοψιμότητα θα επιδοτείται η ύφεση της κατανάλωσης των βιομηχανικών καταναλωτών αποδεκτών του μέτρου και όχι η πραγματική δυνατότητα τους να ανταποκριθούν σε εντολές μείωσης φορτίου από τον ΑΔΜΗΕ χάριν της ευελιξίας του συστήματος. Υπό την έννοια αυτή το χαράτσι της Διακοψιμότητας αποτελεί φόρο υπέρ τρίτων, ουδόλως σχετιζόμενο με την πραγματική ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος.
  3. Το επίμαχο σχέδιο Υ.Α. όταν πρωτοσυντάχθηκε με επίπλαστα στοιχεία το 2014, στοχεύοντας στο να διευρύνει όσο περισσότερο γίνεται την ανάγκη για δήθεν περικοπές φορτίου ζήτησης και άρα να μεγεθύνει εικονικά το εύρος της Διακοψιμότητας, επέκτεινε αυθαίρετα σε εξαετία την χρονική περίοδο αναφοράς των ιστορικών στοιχείων ζήτησης προσπαθώντας έτσι να εντάξει σε αυτήν το έτος 2008 που ως χρονιά εκτός ύφεσης οι βιομηχανίες εμφάνιζαν μεγάλες καταναλώσεις (7,6 TWh). Τοιουτοτρόπως επιχειρήθηκε να δικαιολογηθεί αντίστοιχα μεγάλο δήθεν εύρος αναγκών Διακοψιμότητας και άρα υπερβολικές αποζημιώσεις για την ανύπαρκτη εν τοις πράγμασι υπηρεσία ευελιξίας αυτή. Ωστόσο, αφενός η έγκριση της ΕΕ μόνο για πενταετία στην περίοδο αναφοράς των ιστορικών καταναλώσεων και αφετέρου η διολίσθηση του έτους εφαρμογής της στο 2015, καθορίζουν πλέον την πενταετία αναφοράς στα έτη 2010 – 2014, όπου η μείωση της κατανάλωσης στην κατηγορία των επιλεγόντων πελατών Υψηλής Τάσης, ως σύνολο τουλάχιστον σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, είναι ανύπαρκτη (κατανάλωση 6,3 TWh το 2010 αυξανόμενη σε 6,7 TWh το 2014). Επιπλέον ενώ η έγκριση της ΕΕ προβλέπει κατώφλι ελάχιστης μείωσης ισχύος κατανάλωσης ανά συμμετέχοντα τα 5 MW, το σχέδιο Υ.Α. αυθαίρετα το μειώνει στα 3 MW, προσπαθώντας έτσι να διευρύνει τον κύκλο των δικαιούχων βιομηχανικών καταναλωτών. Με βάση τις εκτιμήσεις μας αλλά και του ίδιου του Υπουργείου όπως εκφράστηκαν στην σχετική ημερίδα-δημόσια συζήτηση της 20ης Νοεμβρίου, επικαιροποιούμενο το μέτρο της Διακοψιμότητας στην ανωτέρω πραγματικότητα δεν προβλέπεται να αφορά παραπάνω από 22 εκατ. ευρώ ετησίως αντί των 55 εκατ. που αρχικώς επίπλαστα διογκώθηκε. 
  4. Το μέτρο της Διακοψιμότητας, παρότι στον πυρήνα του συνιστά φόρο υπέρ τρίτων που εκ της φύσης του (επιδότηση της βιομηχανίας με κρατική νομοθετική παρέμβαση) θα έπρεπε θεωρητικά να αφορά όλους τους φορολογούμενους, εντούτοις καλούνται να το πληρώσουν μονομερώς και ανεξήγητα οι ΑΠΕ, το δε μεγαλύτερο μέρος του (40 εκατ. ευρώ) οριζόντια και υπερβολικά τα πολύπαθα και εν γένει μικρά ως επιχειρηματικότητα φωτοβολταϊκά. Ας σημειωθεί εδώ πως οι επωφελούμενοι από την Διακοψιμότητα βιομηχανικοί καταναλωτές πληρώνουν ελάχιστο ΕΤΜΕΑΡ μόλις 2,2 ευρώ/MWh την στιγμή που από την μείωση της ΟΤΣ λόγω ΑΠΕ επωφελούνται μέσω του μειωμένου χονδρεμπορικού κόστους ρεύματος τουλάχιστον 10 ευρώ/MWh. Αν μάλιστα εν τέλει λάβουν και τα 40 εκατ. ευρώ από τα ΦΒ μέσω της Διακοψιμότητας, τότε θα έχουν επιπρόσθετη επιστροφή χρημάτων άλλων 6 ευρώ/MWh, δηλαδή όχι μόνο δεν θα συνεισφέρουν καν στο ΕΤΜΕΑΡ αλλά θα καρπώνονται κιόλας το οκταπλάσιο της αξίας συμμετοχής τους.
  5. Ο ν. 4203/2013 που εισήγαμε την έννοια της Διακοψιμότητας στην Ελληνική Νομοθεσία προέβλεψε στο άρθρο 16, πως οι συντελεστές επιβάρυνσης κάθε τεχνολογίας ηλεκτροπαραγωγής χωριστά θα είναι τέτοιοι ώστε να εξισορροπούνται μεταξύ άλλων και οι οικονομικές συνέπειες του μέτρου μεταξύ των κατηγοριών των παραγωγών που αυτή πλήττει. Ατυχώς ωστόσο το υφιστάμενο σχέδιο Υ.Α., ενώ του παρέχεται από τον Νόμο η πληρεξουσιότητα και η υποχρέωση να εξισορροπήσει τις οικονομικές επιπτώσεις αυτές, επιβαρύνει τα φωτοβολταϊκά οριζόντια επί του τζίρου τους με τυφλό χαράτσι 3,6% μη εκπιπτόμενο μάλιστα φορολογικά από τα ακαθάριστα έσοδα τους και που ανάγεται στα καθαρά μετά φόρων κέρδη τους σε ασύμμετρη επιβάρυνση 21% στις μικρές εγκαταστάσεις ισχύος μέχρι 100 kW και 15% στις εγκαταστάσεις άνω των 100 kW, την στιγμή που στις υπόλοιπες ΑΠΕ με βάσει τους υφιστάμενους συντελεστές επί του τζίρου τους (1,8% επιβάρυνση στα αιολικά και 0,8% στα μικρά υδροηλεκτρικά) ανάγεται στα καθαρά κέρδη τους σε επιβάρυνση επιπέδου 7 – 9%. Σε ότι αφορά δε τους μεγάλους συμβατικούς παραγωγούς  οι επιβαρύνσεις είναι σχεδόν μηδενικές. Πρόκειται λοιπόν όχι απλά για οριζόντιο μέτρο αλλά και με ανάποδη μάλιστα κλιμάκωση εξουθενωτικά σε βάρος των μικρών της αγοράς ενέργειας, δηλαδή των φωτοβολταϊκών. 
  6. Ωστόσο, παρότι το μέτρο της Διακοψιμότητας είναι επιστημονικά διάτρητο σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτιθέμενα στοιχεία και παρότι ειδικά στα ΦΒ δεν πιστώθηκε τίποτα από την ευστάθεια που προσέδωσαν στο σύστημα με την καθημερινή και πραγματική κοντά στις καταναλώσεις παρουσία τους στην κάλυψη της άλλοτε κοστοβόρου και προβληματικής κύριας μεσημεριανής αιχμής, με αίσθημα ευθύνης προς τον μέσο πληττόμενο παραγωγό την παρούσα αρνητική έως παράλογη συγκυρία, έχουμε καταθέσει πρόταση παραμετροποίησης (αναλογικής κλιμάκωσης) των επιβαρύνσεων με δεδομένο και το οικονομικό περιθώριο που αφήνει η εκ των πραγμάτων μείωση του προϋπολογισμού του μέτρου από τα 55 εκατ. στα περίπου 22 εκατ. ευρώ. Έτσι πέραν της απαλλαγής των οικιακών ΦΒ που μας ανακοινώθηκε από το Υπουργείο ως ένδειξη της ευαισθησίας του στην αναλογικότητα, στο πλαίσιο της ίδιας αναλογικότητας που οφείλει να συνεχίζεται και στους υπολοίπους φορολογουμένους (δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί η ευαισθησία αυτή του Υπουργείου άραγε εξαντλείται στα οικιακά μόνο συστήματα), προτείναμε οι εγκαταστάσεις μέχρι 100 kW να επιβαρυνθούν επί του τζίρου με ολικό συντελεστή 0,9% (ΣΔu=0,45) και οι μεγαλύτερες άνω των 100 KW με 1,8% (ΣΔu=0,9). Η κατηγοριοποίηση αυτή για εγκαταστάσεις κάτω ή άνω των 100kW άλλωστε προκύπτει από τον ίδιο τον ν. 4203/2013. Ειλικρινά λοιπόν δεν αντιλαμβανόμαστε πως οι υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για δίκαιη και αναλογική φορολογική πολιτική κατέληξαν τόσο γρήγορα σε ανάποδη κλιμάκωση σε βάρος των μικρών  της αγοράς ενέργειας. 

Αποδεχόμενο το ΥΠΕΝ την πρόταση αυτή αφενός θα περιορίσει την επιβάρυνση των ΦΒ σε επίπεδα παρόμοια και αναλογικά με των υπολοίπων μεγάλων τεχνολογιών ΑΠΕ δηλαδή πέριξ του 8% επί των καθαρών μετά φόρων κερδών και αφετέρου τα προβλεπόμενα από το μέτρο έσοδα θα ανέλθουν στα 28 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή με ασφάλεια πάνω από τα αναγκαία που αναθεωρημένα εξαγγέλλει πως χρειάζονται το ίδιο το Υπουργείο (22 εκατ. ευρώ). Από εκεί και πέρα περισσεύουν και 6 εκατ.  ευρώ ώστε να μειωθούν περαιτέρω αναλογικά οι επιβαρύνσεις για όλες τις ΑΠΕ συμμέτρως.  

Συνάντηση Ευρωπαϊκών Συνδέσμων ΑΠΕ στην Ισπανία με συμμετοχή του ΣΠΕΦ

Ο Ισπανικός Σύνδεσμος Ηλεκτροπαραγωγών από Φωτοβολταϊκά “Anpier”, διοργανώνει συνάντηση εργασίας εθνικών φορέων ΑΠΕ στην Μαδρίτη στις 11 Νοεμβρίου 2015 με την συμμετοχή εκπροσώπων από την Πορτογαλία, την Μ. Βρετανία, την Γερμανία και του ΣΠΕΦ από την Ελλάδα.  Η πρωτοβουλία αυτή του Anpier, ως εκπροσώπου μιας χώρας που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκά αλλά αντιμετώπισε εξίσου προβλήματα σταθερότητας και αναδρομικών παρεμβάσεων στο πλαίσιο λειτουργίας τους όπως η Ελλάδα, αποσκοπεί στην δημιουργία μόνιμης Πανευρωπαϊκής δικτύωσης των εθνικών φορέων ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ και ιδίως από φωτοβολταϊκά, που εκ της φύσης τους και της επενδυτικής εμπλοκής σε αυτά μεγάλων τμημάτων του μικρομεσαίου ευρωπαϊκού πληθυσμού έχουν αποκτήσει και έντονα κοινωνικά χαρακτηριστικά, ούτως ώστε με ενεργό ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων, εμπειρίας, τεχνογνωσίας και πληροφοριών για το πλαίσιο λειτουργίας των επιμέρους εθνικών αγορών, να προαχθεί η ασφάλεια των επενδύσεων και η ευστάθεια των αγορών στον δρόμο προς την αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ και της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής. 

Η πρόσκληση του Anpier προς τον Πρόεδρο του ΣΠΕΦ για την διεθνή συνάντηση αυτή έρχεται ως επιστέγασμα της μακράς επικοινωνίας των δύο συνδέσμων κατά το παρελθόν «τρικυμιώδες» για τα φωτοβολταϊκά και τις ΑΠΕ διάστημα και αποσκοπεί στον διαμοιρασμό της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας από τις δράσεις που ανέπτυξε ο ΣΠΕΦ με γνώμονα την ενεργό επίτευξη της εξομάλυνσης της αγοράς των ανανεώσιμων ηλεκτροπαραγωγών στην Ελλάδα. 

 

Επισυνάπτεται υλικό του συνεδρίου. Κάντε κλίκ εδώ για να το δείτε 

Συμμετοχή ΣΠΕΦ στο συνέδριο ΙΕΝΕ "Ενέργεια και Ανάπτυξη 2015"

Σε συνέχεια πρόσκλησης ο ΣΠΕΦ δια του Προέδρου του κου Στέλιου Λουμάκη θα συμμετέχει στο 20ο Συνέδριο του ΙΕΝΕ "Ενέργεια και Ανάπτυξη 2015" και συγκεκριμένα στην συζήτηση στρογγυλής τράπεζας της 6ης συνεδρίας με θέμα "Μια Εθνική Ενεργειακή Στρατηγική για την Ενεργειακή Αποδοτικότητα και την Διείσδυση των ΑΠΕ" που θα πραγματοποιηθεί στις 12 Νοεμβρίου 2015 στο Ίδρυμα Ευγενίδου στην Αθήνα.
 
Επισυνάπτεται το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου. Κάντε κλίκ εδώ για να δείτε το πρόγραμμα 

Συνάντηση ΣΠΕΦ με νέες διοικήσεις ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ 

Την Δευτέρα 25 Μαίου 2015 διεξήχθη συνάντηση στα γραφεία της ΔΕΗ στην Αθήνα μεταξύ του Προέδρου της ΔΕΗ κου Μ. Παναγιωτάκη, του Προέδρου του ΔΕΔΔΗΕ κου Ν. Χατζηαργυρίου και του Δ.Σ. του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) εκπροσωπούμενου από τους κ.κ. Στ. Λουμάκη – Πρόεδρο, Κ. Τσούμα – Αντιπρόεδρο, Λ. Λαλιώτη – Ταμία και Γ. Σαμαρά – Μέλος Δ.Σ.  

Επισυνάπτεται αναλυτικό ΔΤ προς ενημέρωση. Κάντε κλίκ εδώ για να το δείτε 

"Κόρη οφθαλμού" για όλους η ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος

 

Δημοσιευμένο άρθρο του Προέδρου του ΣΠΕΦ κου Στέλιου Λουμάκη στην ετήσια έκδοση του GREEK ENERGY 2015 

 

Το 2015, μετά από τρία χρόνια έντονης συστημικής κρίσης και ύφεσης στην ηλεκτρική αγορά, δείχνει και μπορεί πράγματι να είναι, έτος σταθεροποίησης και ανάκαμψης.  Μέσα από επώδυνες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στην χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρισμού και στις ΑΠΕ το τοπίο μπροστά μας δείχνει επιτέλους να ανοίγει, όχι βεβαίως για να επαναλάβουμε παρόμοια λάθη, αλλά για να διατηρήσουμε ως «κόρη οφθαλμού» και να προάγουμε περαιτέρω την ευστάθεια του συστήματος.   Σήμερα που όλοι από κοινού διοικούντες και διοικούμενοι έχουμε ζήσει τα εφιαλτικά αποτελέσματα κοντόφθαλμων και αποσπασματικών πολιτικών όπως αυτών του απώτερου παρελθόντος, δεν υφίσταται πλέον το ελαφρυντικό της άγνοιας κινδύνου για κανέναν.

Ξεκινώντας από την οπτική και τις πολιτικές που κατά την άποψη μας αρμόζουν, θα πρέπει καταρχήν με καθαρό βλέμμα η ηλεκτρική αγορά να αντιμετωπίζεται ως ενιαίο σύνολο.  Όπως πολλάκις έχουμε γράψει, σε φυσικούς όρους το ηλεκτρικό ρεύμα είναι το ενιαίο, ομογενές και αδιαίρετο αποτέλεσμα της από κοινού παραγωγικής λειτουργίας συμβατικών και ΑΠΕ μονάδων σε πραγματικό χρόνο με εναλλασσόμενο και συμπληρωματικό τρόπο και προφανώς με ποικίλο κόστος.  Ηλεκτρικό ρεύμα σημαίνει κίνηση των προϋφιστάμενων στο δίκτυο ηλεκτρονίων και την απαιτούμενη ώθηση προς τον σκοπό αυτό κάθε στιγμή εξασφαλίζουν συνδυαστικά οι θερμικές μαζί με τις ανανεώσιμες μονάδες.  Σήμερα ειδικότερα που η διείσδυση των ΑΠΕ σε όρους ισοζυγίου ισχύος κυμαίνεται καθημερινά ανά ώρα μεταξύ 5% έως 50% αναλόγως των καιρικών συνθηκών και του φορτίου ζήτησης, είναι προφανές πως οι λογιστικοί διαχωρισμοί του ν. 2773/1999 έχουν ξεπεραστεί. 

Για να γίνουμε πιο σαφείς, η λογιστική λειτουργία του προβλεπόμενου στον ν. 2773 Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) έχει φθάσει –ίσως και ξεπεράσει- τις σχεδιαστικές αντοχές της, αφού η λογική πως η παραγωγή των ΑΠΕ οφείλει οικονομικά να εδράζεται πάνω στο κόστος της συμβατικής παραγωγής που απομένει από την λειτουργία τους, παρουσιάζει δραματική  απόκλιση από το κόστος αυτής που αποφεύχθηκε.  Τούτο διότι το μοναδιαίο κόστος της συμβατικής παραγωγής (όπως αποτυπώνεται σε ΟΤΣ και ΜΜΚΣΘΜ) που απομένει να λειτουργεί κατόπιν της διείσδυσης των ΑΠΕ και που δυστυχώς μόνον αυτό λαμβάνεται διαχρονικά  υπόψη, δεν αντανακλά αλλά υπολείπεται σημαντικά του μοναδιαίου κόστους των ακριβότερων κατά σειρά συμβατικών μονάδων που αποφεύχθηκε η λειτουργία τους λόγω ακριβώς των ΑΠΕ.   Το χειρότερο μάλιστα είναι, πως όσο οι ΑΠΕ αυξάνουν περαιτέρω την διείσδυση τους, τόσο η απόκλιση μεταξύ του μοναδιαίου κόστους των θερμικών μονάδων που παραμένουν σε λειτουργία σε σχέση με αυτών που εκτοπίστηκαν διευρύνεται.  Έτσι αυτοτροφοδοτούμενα οι ΑΠΕ ενώ μειώνουν ολοένα και περισσότερο το μοναδιαίο κόστος της συμβατικής ενέργειας που εγχέεται στο σύστημα, τίποτα δεν πιστώνονται από αυτό.  Αντίθετα καταλήγουν μόνο να κανιβαλίζουν την οικονομική βάση του ΕΛΑΠΕ πάνω στην οποία  εδράζονται και που επιπλέον παραδόξως συνεχίζει να είναι μέρος ακόμη και αυτού του εναπομένοντος απομειωμένου μοναδιαίου συμβατικού κόστους (δεν περιλαμβάνεται π.χ. το κόστος των ΑΔΙ), υπερτιμώντας έτσι στρεβλά το ΕΤΜΕΑΡ.  Όσον αφορά τους καταναλωτές, αυτοί δεν βλέπουν μείωση στο συμβατικό κόστος (καρπώνεται την διαφορά η Προμήθεια) αλλά μόνο την αύξηση στο ΕΤΜΕΑΡ που στρεβλά καλείται να καλύψει την προς τα κάτω απόκλιση του παραμένοντος μοναδιαίου συμβατικού κόστους από αυτό που αποφεύχθηκε. 

Υπό το φως αυτό μοναδική λύση για να λειτουργήσουν πραγματικά χωρίς στρεβλώσεις αλλά συμπληρωματικά τα αντιστρόφως ανάλογα αυτά μεγέθη του συμβατικού κόστους και των ΑΠΕ, είναι η ενσωμάτωση του ΕΤΜΕΑΡ στο αποκαλούμενο «ανταγωνιστικό» σκέλος των λογαριασμών ρεύματος.   Έτσι θα σταματήσει η άδικη δυσφήμιση των ΑΠΕ στα μάτια του καταναλωτή, που πηγάζει από το εσφαλμένα υπολογιζόμενο και υπερτιμούμενο ΕΤΜΕΑΡ και που πουθενά δεν συνδέεται με το συρρικνούμενο συμβατικό κόστος που οι ΑΠΕ προκαλούν.  Το αίτημα μας αυτό δεν είναι τίποτα περισσότερο απ’ ότι ισχύει και εφαρμόζεται διαχρονικά για τις συμβατικές μονάδες, όπου οι πρόσθετες εκτός ΗΕΠ και ΟΤΣ αμοιβές τους (π.χ. ΑΔΙ και ΜΑΜΚ παλαιότερα) χρηματοδοτούνται από το κόστος του ρεύματος στους λογαριασμούς των καταναλωτών και όχι από κάποια διακριτή, δυσφημιστική και πολύ χειρότερα στρεβλή μέσω ειδικού Τέλους χρέωση.  Είναι μάλιστα τέτοιας κομβικής σημασίας για τις ΑΠΕ η μεταρρύθμιση αυτή, που σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να ανασταλεί εντελώς το πρόγραμμα περαιτέρω ανάπτυξης τους.  Με το υφιστάμενο δηλαδή μοντέλο η αγορά έχει εγκλωβιστεί σε μία ασταθή κατάσταση που για να διατηρηθεί ο ΕΛΑΠΕ -υπό συνθήκες μηδενικών αυξήσεων στο ΕΤΜΕΑΡ- οικονομικά υγιής, πρέπει νομοτελειακά να υπάρχει στο εξής πλήρης ακινησία, κάτι που ωστόσο μάλλον δεν είναι συμβατό με το Ευρωπαϊκό πλαίσιο αύξησης της διείσδυσης των ΑΠΕ.

Η δεύτερη σημαντική πρωτοβουλία που οφείλει η Κυβέρνηση εντός του 2015 άμεσα να προωθήσει και να ολοκληρώσει, είναι η μεταρρύθμιση των μηχανισμών αποζημίωσης και ένταξης των νέων κάθε φορά στο εξής έργων ΑΠΕ σε συνάφεια με τις δεσμευτικές Κατευθυντήριες Γραμμές της Ε.Ε., όπως θεσπίστηκαν και ισχύουν από τον Ιούλιο του 2014 με εφαρμογή ανά τεχνολογία και μέγεθος νέων μονάδων σταδιακά ήδη από την 1/1/2016.  Αν τούτο δεν συμβεί έγκαιρα, είναι πιθανόν νέα έργα που θα υλοποιηθούν με τα προηγούμενα (Feed in Tariff) μοντέλα προσεχώς, να απαιτηθεί από την Ε.Ε. αναδρομικά να μεταπηδήσουν σε άλλο καθεστώς αποζημίωσης ή ένταξης (Feed in Premium, δημοπρασίες, ένταξη μέσωtarget model απευθείας στην κατανεμόμενη αγορά κλπ), άλλως να υπάρξουν κυρώσεις περί παράνομης Κρατικής ενίσχυσης.  Θεσμοθετούμενου εθνικά του νέου αυτού πλαισίου εναρμόνισης, θα εκλείψουν παράλληλα και οι όποιες πιέσεις προς το πολιτικό σύστημα για ρυθμίσεις προς την αντίθετη κατεύθυνση, κάτι που επίσης είναι ασύμβατο με τις Κατευθυντήριες Γραμμές, αφού από τον Ιούλιο του 2014 κάθε νέος μηχανισμός αποζημίωσης ή τροποποίηση οφείλει να λαμβάνει προηγουμένως έγκριση από την Ε.Ε.  

 

Τέλος σε ότι αφορά τον ενεργειακό συμψηφισμό μέσω του net-metering που βρίσκεται στην επικαιρότητα, καλό είναι να γνωρίζουν οι εν δυνάμει επενδυτές τους τεχνικούς περιορισμούς που το αφορούν και που δεν διαφέρουν σε τίποτα από την ανεξάρτητη παραγωγή σε όρους δυνατότητας υποδοχής-σύνδεσης τους στο δίκτυο.  Οι ιδιοκτήτες συστημάτων net-metering χρησιμοποιούν αμφίδρομα το δίκτυο, δηλαδή εγχέουν την παραγωγή τους και αντλούν την κατανάλωση τους συνήθως σε διαφορετικό χρόνο αδιάλειπτα, αφού ο ετεροχρονισμός μεταξύ παραγωγής και ζήτησης του χρήστη είναι μαθηματικά σχεδόν βέβαιος (δηλαδή σε τεχνικούς όρους πραγματικού χρόνου δεν υφίσταται αυτοκατανάλωση της παραγωγής).   Έτσι τα συστήματα αυτά είναι ευάλωτα στην διακύμανση που προκαλεί η λειτουργία τους και σε οριακές συνθήκες κορεσμού, δηλαδή όταν οι παραγωγές τους σε μια περιοχή δεν υπάρχει ταυτοχρονισμένη ζήτηση κάπου αλλού για να καταναλωθούν, θα προκύψουν τυχαίες και οικονομικά επιζήμιες αποσυνδέσεις του παραγωγικού τους σκέλους από το δίκτυο απευθείας από τους invertersτους.  Έτσι μη εγχέοντας την παραγωγή τους, θα περιορίζεται ραγδαία το πιστωτικό τους υπόλοιπο σε ηλεκτρισμό, με αποτέλεσμα να ανατραπεί ο οικονομικός σχεδιασμός των εγκαταστάσεων αυτών προς μεγάλη δυσαρέσκεια προφανώς των ιδιοκτητών τους.  Στο πλαίσιο αυτό, κομβικό ρόλο προστασίας των επενδυτών καλείται να διαδραματίσει ο Διαχειριστής του Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), ο οποίος θα πρέπει απαρέγκλιτα να χορηγεί άδειες για τέτοια συστήματα μόνο όταν η ευστάθεια του δικτύου εξασφαλίζει την πλήρη απορρόφηση της παραγωγής.  

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Δημοκρατίας 3, 15121, Πεύκη, Ελλάς
+30 210 6854035
FAX: +30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.