ΤΑ σε επαγγελματικά ΦΒ μικρότερα από 500 kW για σύμβαση ΣΕΣΤ με σύνδεση το 2020 σε συνέχεια του ν. 4602/2019
- 05 Απριλιου 2019 |
- Κατηγορια Δελτία Τύπου
Εδώ θα βρείτε τα πιο πρόσφατα νέα του ΣΠΕΦ.
Δικαιοκρατικά αυτονόητες είναι οι διευκρινήσεις του ΥΠΕΝ για τον ν. 4602, οι οποίες επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις του Συνδέσμου μας. Όπως χαρακτηριστικά μας τόνισαν υψηλόβαθμες πηγές του ΥΠΕΝ δεν θα ήταν δυνατόν αιτήσεις ΦΒ σταθμών που κατατέθηκαν μέχρι τις 28/2/19 να καταλαμβάνονται αναδρομικά από τον ν. 4602 ως προς την υποχρέωση ή μη συμμετοχής τους σε διαγωνισμό ΡΑΕ. Πολύ χειρότερα, δεν θα ήταν δυνατόν εξαιτίας μιας τέτοιας αναδρομικότητας να οδηγούνται αιτήσεις προ τις 28/2/19 σε αναγκαστική διαφορετική μεταξύ τους μεταχείριση ως προς την λήψη τιμής για ΣΕΣΤ εκτός διαγωνισμών ή της συμμετοχής σε διαγωνισμό ΡΑΕ αναλόγως του χρόνου σύνδεσης εντός των νόμιμων ορίων που τους παρέχει η Σύμβαση Σύνδεσης. Οπότε συνοπτικά:
1. Αιτήσεις για Όρους Σύνδεσης στον ΔΕΔΔΗΕ μέχρι τις 28/2/19 για επαγγελματικούς ΦΒ σταθμούς <500 kW δεν υπόκεινται σε έλεγχο του πρώτου εδαφίου της παρ. 7, του άρθρου 72, του ν. 4602/2019 από τον ΔΑΠΕΕΠ και συνεχίζουν κανονικά την υλοποίηση τους σύμφωνα με τις συμβάσεις τους (Σύνδεσης με ΔΕΔΔΗΕ και ΣΕΣΤ με ΔΑΠΕΕΠ) χωρίς άλλα ερωτηματικά ή αστερίσκους. Δηλαδή μπορούν να κατασκευαστούν και να συνδεθούν οποτεδήποτε μέσα στο χρονικό όριο που θέτει η Σύμβαση Σύνδεσης και αναλόγως να λάβουν τιμή με βάση την ΟΤΣ αν η σύνδεση γίνει εντός του 2019 ή ΤΑ στην μεσοσταθμική βάση των τριών προηγούμενων διαγωνισμών πλην του τελευταίου προσαυξημένη κατά 5% εφόσον η σύνδεση γίνει εντός του 2020.
2. Αιτήσεις για Όρους Σύνδεσης επαγγελματικών ΦΒ σταθμών στον ΔΕΔΔΗΕ μετά τις 28/2/19 ελέγχονται από τον ΔΑΠΕΕΠ κατά την σύναψη ΣΕΣΤ για τιμή εκτός διαγωνισμού και:
α. Αν το κριτήριο του πρώτου εδαφίου της παρ. 7, του άρθρου 72, του ν. 4602/2019 δεν πληρούται τότε υπογράφουν σύμβαση ΣΕΣΤ υπό τον όρο σύνδεσης τους εντός του 2019 στην βάση του κανόνα της ΟΤΣ, άλλως το 2020 μόνο αυτές οι περιπτώσεις (που θα έχουν δηλαδή συναφθεί υπό τον ειδικό όρο) υποχρεούνται σε συμμετοχή σε δημοπρασία, δηλαδή δεν θα ισχύει η ΣΕΣΤ ως είχε για σύνδεση τους το 2019.
β. Αν το κριτήριο του πρώτου εδαφίου της παρ. 7, του άρθρου 72, του ν. 4602/2019 πληρούται, τότε υπογράφουν σύμβαση ΣΕΣΤ για σύνδεση τους εντός του 2019 στην βάση του κανόνα της ΟΤΣ, άλλως το 2020 με ΤΑ στην μεσοσταθμική βάση των τριών προηγούμενων διαγωνισμών πλην του τελευταίου προσαυξημένη κατά 5%.
3. Οι ΦΒ μονάδες που προσμετρώνται κατά τον έλεγχο του πρώτου εδαφίου, της παρ. 7, του άρθρου 72, του ν. 4602/2019, στις περιπτώσεις που διεξάγεται κατά τα ανωτέρω αυτός ο έλεγχος από τον ΔΑΠΕΕΠ πριν την σύναψη της ΣΕΣΤ για τιμή εκτός διαγωνισμού, δεν αφορούν ΦΒ σταθμούς που τέθηκαν σε λειτουργία πριν την 1/1/16.
Επισυνάπτεται η ανακοίνωση του ΥΠΕΝ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε
Λιγότερα προς επιστροφή στους παραγωγούς θα είναι τα αδιάθετα ποσά από την διακοψιμότητα του 2018. Σύμφωνα με ενημέρωση του ΣΠΕΦ προς τα μέλη του, το 2018 εισπράχθηκαν συνολικά μέσω του ΜΤΑΕ, δηλαδή του ειδικού τέλους που χρεώνεται σε όλους τους παραγωγούς ΑΠΕ και συμβατικούς, 51,5 εκατ. ευρώ ενώ τα αδιάθετα προς επιστροφή ποσά ανέρχονται στα 4,7 εκατ. ευρώ. Δηλαδή προκύπτει πως για το 2018 καταναλώθηκαν 46,8 εκατ. ευρώ, χωρίς όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο ΣΠΕΦ να υπήρξε ούτε μία ώρα ανάγκη εφαρμογής του μέτρου της διακοψιμότητας (Υπηρεσίες Διακοπτόμενου Φορτίου Ι και ΙΙ). Αντίστοιχα για το 2017 δαπανήθηκαν περί τα 36 εκατ. ενώ για το 2016 δαπανήθηκαν 30 εκατ. ευρώ περίπου.
Πηγή: Energypress 18/3/19
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε η ανταλλαγή απόψεων που ακολούθησε την συζήτηση στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής του νομοσχεδίου του ΥΠΕΝ για τις ρυθμίσεις στα φωτοβολταϊκά και ειδικά στον περιορισμό των κατατμήσεων.
Μετά την ομιλία του Προέδρου του ΣΠΕΦ και την λήξη της συνεδρίασης της επιτροπής, υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου που συμμετείχαν ενεργά στην σύνταξη του νομοσχεδίου παραδέχονταν σε «πηγαδάκια» πως δεν είχαν αντιληφθεί επακριβώς την κρίσιμη διάσταση της προσμέτρησης ή μη, όπως ζήτησε ο κος Λουμάκης, των Φ/Β πάρκων με ημερομηνία αίτησης στον ΔΕΔΔΗΕ προ τις 28/2/19 στον μέγιστο αριθμό των 2 κατά μέγιστο ανά νομικό ή φυσικό πρόσωπο άμεσα ή έμμεσα. Μετά από συζήτηση και προβληματισμό στο θέμα οι ίδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες διατύπωσαν στα «πηγαδάκια» αυτά την άποψη και εκτίμηση πως η κρίσιμη αναφορά «Με την επιφύλαξη της εφαρμογής της παρ. 3, του άρθρου 4» με την οποία ξεκινά η προστιθέμενη παράγραφος 3α στο εν λόγω άρθρο 4 του ν. 4414, μπορεί και να σημαίνει πως όσα Φ/Β πάρκα μέχρι 500 kw συνδεθούν εντός του 2019 με τον κανόνα 1.2 ή 1.1 x ΟΤΣ (αυτό αφορά η παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4414) δεν προσμετρώνται. Δηλαδή όλη η προσθήκη για την καταπολέμηση των υπαίτιων κατατμήσεων τελεί υπό την επιφύλαξη του εν λόγω άρθρου, δηλαδή πως τα Φ/Β πάρκα που θα συνδεθούν εντός του 2019 με 1.1 ή 1.2 x ΟΤΣ τελικά δεν προσμετρώνται κιόλας στον μέγιστο αριθμό των Φ/Β ανά φυσικό ή νομικό πρόσωπο άμεσα ή έμμεσα.
Το καλύτερο απ’ όλα βεβαίως θα είναι στο νομοσχέδιο να έχει ενσωματωθεί κάποια περαιτέρω έστω φράση που να προσδιορίζει καλύτερα τα πράγματα, γεγονός που ακόμα δεν γνωρίζουμε μέχρι να εκδοθεί το ΦΕΚ του νόμου. Σε κάθε περίπτωση η ερμηνεία του νόμου παραμείνει ανοιχτή, πράγματι φαίνεται πως υπάρχει έρεισμα στην διασταλτική του ανάγνωση για μη προσμέτρηση των συγκεκριμένων πάρκων στον μέγιστο αριθμό όπως σημείωναν και τα υπηρεσιακά στελέχη του ΥΠΕΝ, οπότε το υπουργείο το προσεχές διάστημα, αν δεν έχει συμπεριλάβει κάποια περαιτέρω διευκρίνιση στο τελικό κείμενο του νόμου, θα κληθεί να δώσει τις οδηγίες του στους διαχειριστές για την εφαρμογή της νέας πραγματικότητας.
Αυτό θα πρέπει να το πράξει άμεσα, διότι ο έλεγχος για την πλήρωση του κριτηρίου της κατάτμησης θα γίνεται από τον ΔΑΠΕΕΠ στο τέλος της αδειοδοτικής διαδικασίας το οποίο και σημαίνει πως θα έχει προηγηθεί η συμβασιοποίηση με τον ΔΕΔΔΗΕ και η πληρωμή των όρων σύνδεσης από τους επενδυτές. Είναι κρίσιμο λοιπόν για να αποφευχθούν προβλήματα επειδή θα έχουν καταβληθεί και χρήματα για όρους σύνδεσης από τους επενδυτές, να γνωρίζουν οι τελευταίοι επακριβώς τα όρια εφαρμογής του νόμου.
Πηγή: Energypress 8/3/2019
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.
Η έδρα μας:
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος
+30 210 6854035
Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.