(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά, Νέα του ΣΠΕΦ

  • 1
  • 2

Πρόσφατα (219)

Εδώ θα βρείτε τα πιο πρόσφατα νέα του ΣΠΕΦ.


 

Δημοσιεύτηκε η Απόφαση ΡΑΕ για την τροποποίηση του ΚΣΗΕ

 
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η Απόφαση της ΡΑΕ για την τροποποίηση του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας αναφορικά με την υιοθέτηση της μεθοδολογίας υπολογισμού της νέας χρέωσης των Προμηθευτών ένεκα του αποφευγόμενου κόστους που απολαμβάνουν λόγω ΑΠΕ για τις αγορές τους στον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό (ΗΕΠ).  Επιγραμματικά τα κύρια σημεία της Απόφασης ΡΑΕ σε συνέχεια και της δημόσιας διαβούλευσης που προηγήθηκε είναι:
 
- Καταργείται ο συντελεστής Ky που είχαμε ως ΣΠΕΦ καταθέσει έντονες επιφυλάξεις.
 
- Καταργείται το πλαφόν RMAX_UC_RESSA στην μεσοσταθμική χρέωση που επίσης είχαμε ως ΣΠΕΦ έντονες εντάσεις.
 
- Καταργείται η μεσοστάθμιση του ποσού που είχε εισαγάγει ο ΛΑΓΗΕ για χρήση στο πλαφόν.  Έτσι ο ΕΛΑΠΕ θα τροφοδοτείται με την πρωτογενή διαφορά της Εικονικής ΟΤΣ από την Κανονική ΟΤΣ επί τις MWh που κάθε Προμηθευτής τράβηξε από το pool για τις ανάγκες των πελατών του πλην εξαγωγών.  Η μεσοστάθμιση της προσαύξησης αν και δεν επηρέαζε τα χρήματα της συνιστώσας πρωτογενώς, εντούτοις διευκόλυνε την λειτουργία επιβολής του πλαφόν.  Άλλωστε επιβολή πλαφόν απευθείας στα πρωτογενή ωριαία αποτελέσματα θα σήμαινε ακραίες παρεμβάσεις, αφού το πλαφόν θα "κούρευε" πολύ περισσότερες αιχμές τιμών προσαύξησης σε σχέση με τις μεσοσταθμισμένες.
 
- Επιβάλλεται περιοδική δημοσίευση/ανάρτηση των τιμών της Εικονικής ΟΤΣ για λόγους διαφάνειας.
 
- Πληρωμή της νέας συνιστώσας την κάθε Δευτέρα της εβδομάδας (w+2) για την εβδομάδα (w). Αντίστοιχη σφικτή λογική υπάρχει και για τις διορθωτικές μηνιαίες και ετήσιες εκκαθαρίσεις.
 
- H ΡΑΕ αποδέχεται τις επιφυλάξεις ΣΠΕΦ για ενδεχόμενες στρεβλώσεις-χειραγωγήσεις της Εικονικής ΟΤΣ από πλευράς Προμηθευτών μέσω της συνάρτησης των προσφορών τους στον ΗΕΠ και επιφυλάσσεται να παρέμβει στην μεθοδολογία με διορθωτικούς συντελεστές που τώρα αφαίρεσε αλλά εν συνεχεία δύναται να προσθέσει. 
 
- Η ΡΑΕ για μία ακόμη φορά επιβεβαιώνει πως το ΕΤΜΕΑΡ είναι κόστος ρεύματος που αφορά τους Προμηθευτές για την ενέργεια που τροφοδοτούν τους πελάτες τους, μνημονεύει την σχετική απόφαση ΣτΕ 3366/2015 και ονοματίζει την νέα χρέωση ως χρέωση των Προμηθευτών για το κόστος που αποφεύγουν από τον ΗΕΠ λόγω ΑΠΕ.  Οπότε η χρέωση δεν είναι Τέλος που νομικά εσφαλμένα παρουσιάζεται στην κοινή γνώμη.  Τέλος θα ήταν μόνο αν ήταν διοικητικά καθοριζόμενη η χρέωση και όχι όπως τώρα που θα προκύπτει από αγοραίο μηχανισμό.
 
- Εισάγει σφικτό μηχανισμό εγγυήσεων ανάλογο του ΗΕΠ και αν υπάρξουν ελλείμματα στην απόδοση της χρέωσης από κάποιον επισφαλή Προμηθευτή επιμερίζονται στους υπολοίπους Προμηθευτές.
 
Επισυνάπτεται το ΦΕΚ της Απόφασης ΡΑΕ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Καταχρηστικοί συμψηφισμοί μεταξύ ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ στο ΕΤΜΕΑΡ και στάση πληρωμών προς τις ΑΠΕ

  • 04 Οκτωβριου 2016 |

Σε συνέχεια συναντήσεων και επαφών του συνδέσμου μας με τις διοικήσεις ΑΔΜΗΕ και ΛΑΓΗΕ για το θέμα της στάσης πληρωμών προς τις ΑΠΕ, με την συνημμένη επιστολή προβαίνουμε σε καταγγελία στο Υπουργείο και στην ΡΑΕ των καταχρηστικών συμψηφισμών μεταξύ ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ στο ΕΤΜΕΑΡ ζητώντας να σταματήσουν πάραυτα.

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Πρωτοβουλία ΣΠΕΦ για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη

 
Αναφορικά με την διερευνητική πρωτοβουλία του ΣΠΕΦ για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη ΑΠΕ και συγκεκριμένα αιολικού πάρκου, το προκαταρκτικό ενδιαφέρον που καταγράφηκε μέχρι την 20/9/16 όπου είχε τεθεί ως ορόσημο εκτίμησης, αφορά ομάδα 56 ΑΦΜ με εύρος συγκέντρωσης κεφαλαίων από 3,2 έως 8,4 εκατομμύρια ευρώ.  Τα 56 ΑΦΜ αυτά είναι φυσικά ή νομικά πρόσωπα ως επί τω πλείστον ήδη ηλεκτροπαραγωγοί από ΑΠΕ ή συνδεόμενοι μετοχικά με τέτοια δραστηριότητα, χωρίς ωστόσο να λείπουν και περιπτώσεις προσώπων που επί του παρόντος δεν σχετίζονται μεν με δραστηριότητα ηλεκτροπαραγωγής αλλά που ωστόσο έχοντας αντιληφθεί τις δυνατότητες που ακόμη υπάρχουν στον κλάδο θα επιθυμούσαν να επενδύσουν μέσα από ένα βιώσιμο οικονομικά σχήμα, αφού όπως είναι πλέον τοις πάσι γνωστό αναπτύξεις κατά μόνας έχουν πολύ υψηλό κεφαλαιακό κατώφλι που σε συνδυασμό και με την απουσία τραπεζικού δανεισμού και ρευστότητας τις καθιστούν μάλλον αδύνατες.
 
Το ανωτέρω ενδιαφέρον τιμά ιδιαίτερα την πρωτοβουλία και κρίνεται καταρχήν επαρκές ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια.  Συγκεκριμένα η ομάδα εργασίας που έχει συσταθεί με δύο εξειδικευμένα στελέχη του χώρου των αιολικών συνεχίζει την έρευνα και αξιολόγηση κατάλληλων έργων με πλήρη αδειοδότηση που θα αρμόζουν ως short list για να παρουσιαστούν τα χαρακτηριστικά τους στην επενδυτική ομάδα του σχήματος. Επί του παρόντος η ομάδα εργάζεται πάνω σε 9 αιολικά project και ένα μικρό υδροηλεκτρικό που εστάλη, (τα υδροηλεκτρικά συνδυάζουν επίσης καλές οικονομικές αποδόσεις με χαμηλή τιμή πώλησης ενέργειας όπως περίπου και τα αιολικά) ενώ έχουν απορριφθεί επιπλέον 2 έργα λόγω χαμηλών ανεμολογικών δεδομένων άρα και αναμενόμενων οικονομικών αποδόσεων.  Η διαδικασία αξιολόγησης δυστυχώς δεν είναι γρήγορη, αφού το βαρύ αδειοδοτικά καθεστώς που ίσχυε και ισχύει στα αιολικά αλλά και τα μικρά υδροηλεκτρικά αλλά και το πλήθος των στοιχείων που υπεισέρχονται σε αυτήν (λ.χ. πιστοποιημένα ανεμολογικά δεδομένα, ενεργειακή μελέτη παραγωγής, αποτίμηση χάραξης συνοδευτικών έργων οδοποιίας, γραμμών μεταφοράς, χρήσεις και καθεστώς γης μέχρι την πρόσβαση στο χώρο εγκατάστασης, προθεσμίες επιμέρους αδειοδοτήσεων κλπ) απαιτούν αναλύσεις με υψηλό βαθμό λεπτομέρειας ώστε να αποφανθεί η ομάδα προκαταρκτικά επί της ωριμότητας και ρεαλιστικότητας εκάστου έργου. Εννοείται πως για λόγους διαφάνειας, αμεροληψίας και ακεραιότητας, πριν την οποτεδήποτε τελική επιλογή κατάλληλου έργου θα ανατεθεί ο έλεγχος του (due dilligence) σε ανεξάρτητο εγνωσμένου κύρους στο αντικείμενο νομικό και τεχνικό γραφείο.
 
Επί πλέον θα πρέπει να διατηρηθεί υπόψη πως η επικείμενη μετάπτωση και των αιολικών (όπως στα φωτοβολταϊκά ήδη ισχύει) στο καθεστώς των διαγωνισμών για την απόδοση τιμής πώλησης ενέργειας, ασκεί ήδη σημαντικές πιέσεις στους αδειούχους του κλάδου για ταχεία ανάπτυξη και διασύνδεση των έργων τους εντός των ρητών προθεσμιών που τέθηκαν με τον ν. 4414/2016.  Συγκεκριμένα:
 
- Όσα αιολικά έργα διαθέτουν πλήρη αδειοδότηση και υπογεγραμμένη σύμβαση με ΛΑΓΗΕ, για να κρατήσουν το feed in tarrif μοντέλο τους (105 ευρώ/MWh) πρέπει να κατασκευαστούν και να διασυνδεθούν μέχρι 30/6/18, άλλως μέχρι την 31/12/18 για να ενταχθούν τουλάχιστον στο μοντέλο feed in premium με 98 ευρώ/MWh και υποχρεώσεις κάλυψης αποκλίσεων στα πλαίσια του Τarget Μodel.  Αν τα δύο αυτά ορόσημα χαθούν, τότε τα έργα μεταπίπτουν υποχρεωτικά στο τότε ισχύον καθεστώς, το οποίο σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές της ΕΕ προβλέπεται να είναι οι διαγωνισμοί.  Βεβαίως στο ενδιάμεσο είναι πολύ πιθανόν να έχουν λήξει επιμέρους αδειοδοτήσεις τους όπως π.χ. η άδεια εγκατάστασης και οι επεκτάσεις της, δηλαδή κάποια έργα να ακυρωθούν και για άλλους λόγους. 
 
- Όσα έργα άνω των 3 MW (δυστυχώς κάτω του ορίου αυτού δεν υπάρχουν διαθέσιμα έργα τουλάχιστον σύμφωνα με την έρευνα μας) διαθέτουν πλήρη αδειοδότηση και όρους σύνδεσης χωρίς όμως υπογεγραμμένη σύμβαση με ΛΑΓΗΕ, για να ενταχθούν στο feed in premium των 98 ευρώ/MWh με υποχρεώσεις κάλυψης αποκλίσεων στα πλαίσια του Target Model, θα χρειαστεί να σπεύσουν άμεσα (λίγοι μήνες εκτιμάται πως θα είναι το περιθώριο) όταν ανοίξει η σχετική διαδικασία στο ΛΑΓΗΕ για υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Για να συμβεί ωστόσο αυτό, τα συγκεκριμένα έργα θα χρειαστεί προηγουμένως να συμβασιοποιήσουν τους όρους σύνδεσης τους με ΑΔΜΗΕ ή ΔΕΔΔΗΕ κατά περίπτωση, δηλαδή να καταβάλουν συνήθως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να αγοράσουν τους όρους σύνδεσης που τους χορηγήθηκαν.  Είναι προφανές πως αδειούχοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα υλοποίησης συνολικά του έργου τους, δεν θα προβούν "τυφλά" στην αγορά των όρων σύνδεσης, οπότε και δεν θα μπορούν να υπογράψουν με ΛΑΓΗΕ καν.  Συνεπώς αναμένεται να ασκηθούν μεγάλες πιέσεις στους αδειούχους για να καταλήξουν στο τι θα πράξουν τελικά με τα έργα τους.
 
Και στις δύο ανωτέρω βασικές περιπτώσεις έργων, εκτιμάται πως το πιεστικό πλαίσιο του ν. 4414 καθιστά επίκαιρη την πρωτοβουλία μας, υπό την έννοια ότι μια ισχυρή κεφαλαιακά πολυσυμμετοχική πρωτοβουλία αποτελεί ουσιαστική εναλλακτική για την υλοποίηση έργων που σε διαφορετική περίπτωση θα χαθούν.  Επιπλέον παράμετρος δυσκολίας για τα αιολικά έργα είναι και ο μεγάλος χρόνος που απαιτείται για την παραγγελία, δέσμευση και εξασφάλιση ανεμογεννητριών (πάνω από 6-7 μήνες).  Για όλους τους ανωτέρω λόγους η παρουσία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη ΑΠΕ τους προσεχείς μήνες αξίζει να υφίσταται, αφού το σφικτό πλαίσιο του ν. 4414, εκτιμάται πως θα λειτουργήσει ως καταλύτης για συνεργατικές αναπτύξεις.  Προς την κατεύθυνση αυτή αναφέρεται πως:
 
- Οι εργασίες έρευνας και αξιολόγησης διαθέσιμων/κατάλληλων έργων από την ομάδα εργασίας συνεχίζονται.
 
- Η πρόσκληση προς αδειούχους ώριμων έργων για συνεργατική ανάπτυξη συνεχίζει να ισχύει.
 
- Η περαιτέρω αύξηση του ενδιαφέροντος θα έχει πολλαπλασιαστικώς θετικά αποτελέσματα, αφού η διεύρυνση της γκάμας έργων που η πρωτοβουλία αποτείνεται αυξάνει και τις πιθανότητες επιτυχίας.   Τα αιολικά είναι μια κατηγορία ΑΠΕ που τα μικρά έργα (<3 MW) αφενός σπανίζουν και συνήθως λόγω των συνοδευτικών έργων που απαιτούνται να κατασκευαστούν (οδοποιία, γραμμές μεταφοράς κλπ) δεν καταλήγουν πάντοτε οικονομικώς ελκυστικά. Αντίθετα στα μεγαλύτερα έργα και ιδίως άνω των 10 MW υπάρχει υπερπληθώρα, που ωστόσο λόγω των υψηλών κεφαλαίων που απαιτούνται δεν εντάσσονται επί του παρόντος στο target group της πρωτοβουλίας.  
 
Τούτων λεχθέντων η ισχύς της διερευνητικής πρωτοβουλίας συνεχίζεται και στο διάστημα μέχρι να καταλήξει η ομάδα σε κατάλληλο υποψήφιο έργο/short list έργων, εκδηλώσεις προκαταρκτικού ενδιαφέροντος θα συνεχίσουν να γίνονται δεκτές. 

Πρόσθετη παρέμβαση ΣΠΕΦ προς ΡΑΕ για τον νέο ΚΣΗΕ

  • 27 Σεπτεμβριου 2016 |
 
Σε συνέχεια της δευτερολογίας του ΛΑΓΗΕ προς την ΡΑΕ για την αναμόρφωση του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας εν μέρει σε απάντηση της δικής μας εισήγησης προς την Αρχή από 21/9/16, δευτερολογώντας απεστάλη προς την ΡΑΕ η ακόλουθη πρόσθετη επιστολή ΣΠΕΦ.

Η επόμενη ημέρα στην αγορά των ΑΠΕ

Ο πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης μιλά στο Capital.gr και τον δημοσιογράφο κο Χάρη Φλουδόπουλο για την επόμενη μέρα της αγοράς των ΑΠΕ μετά την ψήφιση του ν. 4414, στο πως διαμορφώνονται τα οικονομικά και η ρευστότητα της αγοράς και αναλύει τις νέες επενδυτικές ευκαιρίες που ανοίγονται όπως η πρωτοβουλία του ΣΠΕΦ για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη.

 

Επισυνάπτεται ολόκληρη η συνέντευξη.

http://www.capital.gr/epixeiriseis/3149872/i-epomeni-imera-stin-agora-ton-ananeosimon-pigon-energeias

Επιστολή προς ΡΑΕ για την αναμόρφωση του Κώδικα Συναλλαγών ως προς την νέα συνιστώσα ΕΛΑΠΕ

  • 05 Αυγούστου 2016 |
 
Σε συνέχεια της ψήφισης του νέου νόμου για τις ΑΠΕ και της μεταρρύθμισης του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ με τη δημιουργία νέας συνιστώσας εσόδων για τον λογαριασμό που θα αποτυπώνει το αποφευγόμενο κόστος της Προμήθειας εξαιτίας των ΑΠΕ, ο ΣΠΕΦ απέστειλε επιστολή προς την ΡΑΕ με κοινοποίηση σε ΥΠΕΝ, ΛΑΓΗΕ και ΑΔΜΗΕ όσον αφορά την αναμόρφωση του Κώδικα Συναλλαγών που άμεσα επίκειται και την ανάγκη η εκταμίευση της νέας αυτής συνιστώσας να γίνεται σε εβδομαδιαία βάση ακριβώς όπως συμβαίνει με τα ποσά του ΗΕΠ, υπό την λογική ότι το αποφευγόμενο κόστος οι Προμηθευτές θα το πλήρωναν ούτως ή άλλως για τις αγορές τους από τον ΗΕΠ αν δεν υπήρχαν οι ΑΠΕ.
 
Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή μέσω της οποίας ο ΣΠΕΦ εκφράζει δημόσια την ικανοποίηση του προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ αλλά  και την διοίκηση της ΡΑΕ στον βαθμό που και αυτή συμμετείχε με ενέργειες και μελέτη που ανέθεσε στο ΑΠΘ για την ποσοτικοποίηση της νέας αυτής συνιστώσας.  Η θεσμοθέτηση της λειτουργίας παράλληλου εικονικού Ημερήσιου Ενεργειακού Προγραμματισμού (ΗΕΠ) χωρίς ΑΠΕ προς υπολογισμό μιας σκιώδους Οριακής Τιμής Συστήματος (ΟΤΣ), όπως ο Σύνδεσμος μας εισηγήθηκε εγγράφως ήδη από 7/3/16 στα πλαίσια της τότε δημόσιας διαβούλευσης του νέου σχεδίου λειτουργικής ενίσχυσης των ΑΠΕ, και που ανά ώρα καθολικά θα ίσχυε για τους Προμηθευτές αν δεν υπήρχαν οι ΑΠΕ, αποτελεί τομή δικαίου για τα ενεργειακά χρονικά της χώρας. Η υιοθέτηση και εφαρμογή μάλιστα του μοντέλου αυτού στην πλήρη του κλίμακα, δηλαδή για το σύνολο των αγορών ενέργειας που η Προμήθεια πραγματοποιεί από το pool, επιλύει δίκαια το διαχρονικό αίτημα των ΑΠΕ για πλήρη ενσωμάτωση στο κόστος του ρεύματος τουλάχιστον του αποφευγόμενου κόστους λόγω των ανανεώσιμων.
 
Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή. 

Ενημέρωση πρωτοβουλίας ΣΠΕΦ για Πολυσυμετοχικό σχήμα στις ΑΠΕ

Στις 15/7/16 εξέπνευσε η προθεσμία εκδήλωσης προκαταρκτικού ενδιαφέροντος για το υπό διερεύνηση σχέδιο ανάπτυξης αιολικού πάρκου σε πολυσυμμετοχική βάση σύμφωνα με το εγχειρίδιο "ΑΠ ΔΣΧ150616". 

Το ενδιαφέρον που καταγράφηκε, σύμφωνα με την διαδικασία παραλαβής της σχετικής ενυπόγραφης επιστολής με ταυτόχρονη κατάθεση του ποσού των 100 ευρώ στον τραπεζικό λογαριασμό του ΣΠΕΦ, χαρακτηρίζεται ως σημαντικό, αφού το ύψος των προτιθέμενων προς επένδυση κεφαλαίων ανήλθε συνολικά στα 2,400,000 έως 7,020,000 ευρώ, ένεκα και του γεγονότος ότι αρκετοί ενδιαφερόμενοι επέλεξαν να υποδείξουν εύρος κεφαλαίου για την συμμετοχή τους στο project και όχι ένα μόνο ποσό.  Τοιουτοτρόπως διαμορφώθηκε αντίστοιχα κεφαλαιακό εύρος και για το projectσυνολικά, όπου το κάτω όριο αποτελεί το άθροισμα των ελάχιστων ορίων και το άνω όριο αντίστοιχα των μεγίστων.  Εξυπακούεται πως για όσους υπέβαλαν ένα σταθερό ύψος ποσού και όχι εύρος, το ποσό τους προσμετρήθηκε ως έχει σε κάθε περίπτωση.  Το ανωτέρω συνολικό ποσό αποτελεί άθροισμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος από 35 συνολικά ΑΦΜ που ολοκλήρωσαν την διαδικασία μέχρι και την 15η Ιουλίου.  

Απτό ενδιαφέρον υφίσταται επίσης και από αρκετούς οι οποίοι ωστόσο επειδή μέχρι την εκπνοή της προθεσμίας δεν είχαν ολοκληρώσει την έγγραφη τυπική διαδικασία, οι συμμετοχές τους δεν έχουν αποτυπωθεί στα εδώ αναφερόμενα ποσά. Αρκετοί επιπλέον έχουν προφορικά ή με άλλο τρόπο εκδηλώσει την πρόθεση έως και το προϋπολογιζόμενο ποσό της συμμετοχής τους. Επαφές τέλος βρίσκονται σε εξέλιξη και με αρκετές σημαίνουσες επιχειρήσεις του χώρου για συμμετοχή στην πολυσυλλεκτική αυτή πρωτοβουλία. 

Για τους ανωτέρω λόγους αλλά και επειδή η υλοποίηση της προσπάθειας φαίνεται καταρχήν εφικτή με βάση το ενδιαφέρον που καταγράφεται μέχρι στιγμής (το υπό διερεύνηση σχέδιο αναφερόταν σε αιολικό πάρκο 7 MWπροϋπολογισμού 9-10 εκατ. ευρώ, ωστόσο πολυσυμμετοχικό αιολικό δύναται να αναπτυχθεί και για χαμηλότερη εγκατεστημένη ισχύ π.χ. έως 4 ΜW), η ομάδα εργασίας του ΣΠΕΦ αποφάσισε να ανανεώσει την προθεσμία εκδήλωσης προκαταρκτικού ενδιαφέροντος για το project (με την ίδια διαδικασία ενυπόγραφης καταγραφής που ίσχυσε έως τώρα) μέχρι και την Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2016.

Στο διάστημα αυτό η διερεύνηση από την ομάδα εργασίας κατάλληλων έργων με πλήρη αδειοδότηση θα ενταθεί και επιπλέον παρακαλούνται όσοι γνωρίζουν ή κατ’ οιονδήποτε τρόπο σχετίζονται με τέτοια αδειοδοτημένα έργα να επικοινωνήσουν με τον ΣΠΕΦ.

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Δημοκρατίας 3, 15121, Πεύκη, Ελλάς
+30 210 6854035
FAX: +30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.