(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά, Νέα του ΣΠΕΦ

  • 1
  • 2

Πρόσφατα (205)

Εδώ θα βρείτε τα πιο πρόσφατα νέα του ΣΠΕΦ.


 

Επιστολή προς ΑΔΜΗΕ για τις δημοπρασίες Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου

  • 04 Ιανουαριου 2016 |

Σε συνέχεια της δημοσίευσης σε ΦΕΚ της ΥΑ για την Διακοψιμότητα και του κομβικού ρόλου που εξουσιοδοτείται και αποκτά ο ΑΔΜΗΕ αναφορικά με την διοργάνωση, τις ποσοστώσεις, το κατώφλι και τις διάρκειες των δημοπρασιών αυτών, ο ΣΠΕΦ διεξήγαγε ωριαία τεχνική ανάλυση επάρκειας φορτίου στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα για τα έτη 2013, 2014, 2015 την οποία και απέστειλε μαζί με σημαίνοντα συμπεράσματα στον Διαχειριστή.  Επειδή σύμφωνα με την ΥΑ οι πόροι που δεν θα αναλωθούν επιστρέφονται κάθε έτος αλλά και στην λήξη του μέτρου τον Οκτώβριο του 2017 στους επιβαρυνόμενους παραγωγούς που το χρηματοδοτούν, η ορθολογική στη βάση απολύτως τεχνικών κριτηρίων εφαρμογή του μέτρου από τον ΑΔΜΗΕ καθίσταται κεφαλαιώδης για την αποφυγή της περίσσειας οικονομικής τους βλάβης.

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή, η τεχνική ανάλυση και τα συμπεράσματα της μελέτης από την οποία προκύπτει πως ουδόλως τα προηγούμενα τρία χρόνια εμφανίστηκαν συνθήκες ανάγκης περικοπής φορτίων, αφού κάθε στιγμή υπήρχαν τουλάχιστον 1.500 MW περίσσιας διαθέσιμης θερμικής δυναμικότητας η οποία μάλιστα αποζημιώνεται με Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) ώστε να υπάρχει σε κατάσταση standby.  Επειδή δεν προβλέπεται μεταβολή της ζήτησης για το 2016, καθίσταται προφανές πως εξίσου θα υπάρχει περίσσια ηλεκτροπαραγωγική ισχύς στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οπότε οι δημοπρασίες Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου (ΥΔΦ) από τον ΑΔΜΗΕ για το έτος αυτό επουδενί πρέπει να προσεγγίσουν τα όρια που καθορίζονται στην ΥΑ, η οποία και του μεταβιβάζει την πληρεξουσιότητα για την απολύτως αναγκαία και στην βάση αποκλειστικά τεχνικών δεδομένων εφαρμογή του μέτρου εντός των τιθέμενων ορίων και όχι υποχρεωτικά ακριβώς σε αυτά. 

Στην επιστολή ζητείται συνάντηση με τον ΑΔΜΗΕ πριν την διενέργεια των δημοπρασιών στην βάση συζήτησης των τεχνικών δεδομένων που θα τις καθορίσουν.  Ο ΣΠΕΦ εκπροσωπώντας Πανελλαδικά την επαγγελματική ηλεκτροπαραγωγή από φωτοβολταϊκλά αξιώνει την συνάντηση αυτή στο όνομα του έννομου συμφέροντος που αποκτούν οι παραγωγοί που θα χρηματοδοτήσουν τον προϋπολογισμό του μέτρου κατά 67% σύμφωνα με τους συντελεστές επιβάρυνσης επί του τζίρου που καθόρισε η ΥΑ, αλλά και των επιστροφών που προβλέπονται εφ' όσον ο ΑΔΜΗΕ εφαρμόσει το μέτρο με ορθολογικό και όχι τυφλό τρόπο.  Ο ΣΠΕΦ τέλος επιφυλάσσεται να προσβάλει το μέτρο νομικά και στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε η κατάρτιση της απαραίτητης τεχνικής τεκμηρίωσης.

Η επιστολή κοινοποιείται επίσης στο ΥΠΕΝ, την ΡΑΕ και τον ΛΑΓΗΕ.   

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή με την τεχνική ανάλυση και τα συμπεράσματα. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

 

Ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ στους Ενεργειακούς Διαλόγους 2015

Επισυνάπτεται η παρουσίαση και οι πλήρεις τοποθετήσεις του κου Λουμάκη στην εκδήλωση και το ερωτηματολόγιο των Ενεργειακών Διαλόγων 2015 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ενεργειακής Ρύθμισης.
 

Διακοψιμότητα: Όχι μόνο οριζόντια αλλά με ανάποδη κλιμάκωση και για πλασματικό σκοπό

Σε συνέχεια της πρόθεσης του Υπουργείου Ενέργειας να εφαρμόσει το μέτρο της Διακοψιμότητας στην μορφή του υφιστάμενου αλλά απόλυτα παρωχημένου και στρεβλού σχεδίου Υπουργικής Απόφασης προηγούμενων κυβερνήσεων, δηλώνουμε τα ακόλουθα:

  1. Η Διακοψιμότητα αποτελεί εικονικό μέτρο, υπό την έννοια ότι αν ποτέ ενεργοποιηθούν εντολές περιορισμού της ζήτησης από τον ΑΔΜΗΕ προς την βιομηχανία, αυτό σύμφωνα με την Υ.Α. επιτρέπεται να συμβαίνει για μόλις 168 ώρες τον χρόνο εκ των 8.760 που αυτός περιλαμβάνει και για την ελάχιστη έως ανύπαρκτη αυτή υπηρεσία, ζητείται βάσει του επίμαχου σχεδίου Υ.Α. αυτή τυφλά να αμείβεται –είτε δηλαδή λάβουν χώρα εντολές είτε όχι- με κόστος 50 φορές ακριβότερο από ότι το σύνηθες κόστος που καταβαλλόταν μέσω των αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) στους ηλεκτροπαραγωγούς για την εξασφάλιση ισόποσης πραγματικής ισχύος και για τις 8.760 ώρες του έτους. Σε απόλυτους αριθμούς με βάση την ανωτέρω πραγματικότητα η Διακοψιμότητα δεν θα έπρεπε να αμείβεται με παραπάνω από 1 εκατ. ευρώ ετησίως συνολικά και μόνον εφ’ όσον υπάρξουν πράγματι εντολές περιορισμού, αντί για τα 55 εκατ. ευρώ που προτίθεται η Υ.Α. τυφλά να μοιράζει. Στην πραγματικότητα όμως ούτε και αυτό το 1 εκατ. ευρώ ετησίως δεν θα έπρεπε τυφλά να δίδεται, αφού η χώρα διαθέτει υπερεπάρκεια εγκατεστημένης ηλεκτροπαραγωγικής ισχύος 17.700 MW πλέον των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που δύνανται να τις εξασφαλίζουν ακόμη 2.000 MW, για ζήτηση που δεν ξεπερνά τις 6.000 έως 9.000 MW. Συνεπώς εντολές περιορισμού της ζήτησης από ΑΔΜΗΕ λόγω ελλείπουσας δήθεν προσφοράς ισχύος απλά δεν πρόκειται να υπάρξουν.
  2. Το σχέδιο Υ.Α. της Διακοψιμότητας εσφαλμένα τεκμαίρει την υποτιθέμενη δυνατότητα των μεγάλων καταναλωτών για ανταπόκριση σε εντολές μείωσης φορτίου ως διαφορά από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα ισχύος που αυτοί κατανάλωναν την τελευταία εξαετία.  Έτσι το περιθώριο της δήθεν ανταπόκρισης τους σε εντολές μείωσης της κατανάλωσης από τον ΑΔΜΗΕ είναι εικονικό, αφού στην πλειοψηφία της η μείωση είναι μόνιμη και όχι “on-demand”, οφειλόμενη στην ύφεση της οικονομίας από τα προ εξαετίας υψηλά επίπεδα. Έτσι με την Διακοψιμότητα θα επιδοτείται η ύφεση της κατανάλωσης των βιομηχανικών καταναλωτών αποδεκτών του μέτρου και όχι η πραγματική δυνατότητα τους να ανταποκριθούν σε εντολές μείωσης φορτίου από τον ΑΔΜΗΕ χάριν της ευελιξίας του συστήματος. Υπό την έννοια αυτή το χαράτσι της Διακοψιμότητας αποτελεί φόρο υπέρ τρίτων, ουδόλως σχετιζόμενο με την πραγματική ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος.
  3. Το επίμαχο σχέδιο Υ.Α. όταν πρωτοσυντάχθηκε με επίπλαστα στοιχεία το 2014, στοχεύοντας στο να διευρύνει όσο περισσότερο γίνεται την ανάγκη για δήθεν περικοπές φορτίου ζήτησης και άρα να μεγεθύνει εικονικά το εύρος της Διακοψιμότητας, επέκτεινε αυθαίρετα σε εξαετία την χρονική περίοδο αναφοράς των ιστορικών στοιχείων ζήτησης προσπαθώντας έτσι να εντάξει σε αυτήν το έτος 2008 που ως χρονιά εκτός ύφεσης οι βιομηχανίες εμφάνιζαν μεγάλες καταναλώσεις (7,6 TWh). Τοιουτοτρόπως επιχειρήθηκε να δικαιολογηθεί αντίστοιχα μεγάλο δήθεν εύρος αναγκών Διακοψιμότητας και άρα υπερβολικές αποζημιώσεις για την ανύπαρκτη εν τοις πράγμασι υπηρεσία ευελιξίας αυτή. Ωστόσο, αφενός η έγκριση της ΕΕ μόνο για πενταετία στην περίοδο αναφοράς των ιστορικών καταναλώσεων και αφετέρου η διολίσθηση του έτους εφαρμογής της στο 2015, καθορίζουν πλέον την πενταετία αναφοράς στα έτη 2010 – 2014, όπου η μείωση της κατανάλωσης στην κατηγορία των επιλεγόντων πελατών Υψηλής Τάσης, ως σύνολο τουλάχιστον σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, είναι ανύπαρκτη (κατανάλωση 6,3 TWh το 2010 αυξανόμενη σε 6,7 TWh το 2014). Επιπλέον ενώ η έγκριση της ΕΕ προβλέπει κατώφλι ελάχιστης μείωσης ισχύος κατανάλωσης ανά συμμετέχοντα τα 5 MW, το σχέδιο Υ.Α. αυθαίρετα το μειώνει στα 3 MW, προσπαθώντας έτσι να διευρύνει τον κύκλο των δικαιούχων βιομηχανικών καταναλωτών. Με βάση τις εκτιμήσεις μας αλλά και του ίδιου του Υπουργείου όπως εκφράστηκαν στην σχετική ημερίδα-δημόσια συζήτηση της 20ης Νοεμβρίου, επικαιροποιούμενο το μέτρο της Διακοψιμότητας στην ανωτέρω πραγματικότητα δεν προβλέπεται να αφορά παραπάνω από 22 εκατ. ευρώ ετησίως αντί των 55 εκατ. που αρχικώς επίπλαστα διογκώθηκε. 
  4. Το μέτρο της Διακοψιμότητας, παρότι στον πυρήνα του συνιστά φόρο υπέρ τρίτων που εκ της φύσης του (επιδότηση της βιομηχανίας με κρατική νομοθετική παρέμβαση) θα έπρεπε θεωρητικά να αφορά όλους τους φορολογούμενους, εντούτοις καλούνται να το πληρώσουν μονομερώς και ανεξήγητα οι ΑΠΕ, το δε μεγαλύτερο μέρος του (40 εκατ. ευρώ) οριζόντια και υπερβολικά τα πολύπαθα και εν γένει μικρά ως επιχειρηματικότητα φωτοβολταϊκά. Ας σημειωθεί εδώ πως οι επωφελούμενοι από την Διακοψιμότητα βιομηχανικοί καταναλωτές πληρώνουν ελάχιστο ΕΤΜΕΑΡ μόλις 2,2 ευρώ/MWh την στιγμή που από την μείωση της ΟΤΣ λόγω ΑΠΕ επωφελούνται μέσω του μειωμένου χονδρεμπορικού κόστους ρεύματος τουλάχιστον 10 ευρώ/MWh. Αν μάλιστα εν τέλει λάβουν και τα 40 εκατ. ευρώ από τα ΦΒ μέσω της Διακοψιμότητας, τότε θα έχουν επιπρόσθετη επιστροφή χρημάτων άλλων 6 ευρώ/MWh, δηλαδή όχι μόνο δεν θα συνεισφέρουν καν στο ΕΤΜΕΑΡ αλλά θα καρπώνονται κιόλας το οκταπλάσιο της αξίας συμμετοχής τους.
  5. Ο ν. 4203/2013 που εισήγαμε την έννοια της Διακοψιμότητας στην Ελληνική Νομοθεσία προέβλεψε στο άρθρο 16, πως οι συντελεστές επιβάρυνσης κάθε τεχνολογίας ηλεκτροπαραγωγής χωριστά θα είναι τέτοιοι ώστε να εξισορροπούνται μεταξύ άλλων και οι οικονομικές συνέπειες του μέτρου μεταξύ των κατηγοριών των παραγωγών που αυτή πλήττει. Ατυχώς ωστόσο το υφιστάμενο σχέδιο Υ.Α., ενώ του παρέχεται από τον Νόμο η πληρεξουσιότητα και η υποχρέωση να εξισορροπήσει τις οικονομικές επιπτώσεις αυτές, επιβαρύνει τα φωτοβολταϊκά οριζόντια επί του τζίρου τους με τυφλό χαράτσι 3,6% μη εκπιπτόμενο μάλιστα φορολογικά από τα ακαθάριστα έσοδα τους και που ανάγεται στα καθαρά μετά φόρων κέρδη τους σε ασύμμετρη επιβάρυνση 21% στις μικρές εγκαταστάσεις ισχύος μέχρι 100 kW και 15% στις εγκαταστάσεις άνω των 100 kW, την στιγμή που στις υπόλοιπες ΑΠΕ με βάσει τους υφιστάμενους συντελεστές επί του τζίρου τους (1,8% επιβάρυνση στα αιολικά και 0,8% στα μικρά υδροηλεκτρικά) ανάγεται στα καθαρά κέρδη τους σε επιβάρυνση επιπέδου 7 – 9%. Σε ότι αφορά δε τους μεγάλους συμβατικούς παραγωγούς  οι επιβαρύνσεις είναι σχεδόν μηδενικές. Πρόκειται λοιπόν όχι απλά για οριζόντιο μέτρο αλλά και με ανάποδη μάλιστα κλιμάκωση εξουθενωτικά σε βάρος των μικρών της αγοράς ενέργειας, δηλαδή των φωτοβολταϊκών. 
  6. Ωστόσο, παρότι το μέτρο της Διακοψιμότητας είναι επιστημονικά διάτρητο σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτιθέμενα στοιχεία και παρότι ειδικά στα ΦΒ δεν πιστώθηκε τίποτα από την ευστάθεια που προσέδωσαν στο σύστημα με την καθημερινή και πραγματική κοντά στις καταναλώσεις παρουσία τους στην κάλυψη της άλλοτε κοστοβόρου και προβληματικής κύριας μεσημεριανής αιχμής, με αίσθημα ευθύνης προς τον μέσο πληττόμενο παραγωγό την παρούσα αρνητική έως παράλογη συγκυρία, έχουμε καταθέσει πρόταση παραμετροποίησης (αναλογικής κλιμάκωσης) των επιβαρύνσεων με δεδομένο και το οικονομικό περιθώριο που αφήνει η εκ των πραγμάτων μείωση του προϋπολογισμού του μέτρου από τα 55 εκατ. στα περίπου 22 εκατ. ευρώ. Έτσι πέραν της απαλλαγής των οικιακών ΦΒ που μας ανακοινώθηκε από το Υπουργείο ως ένδειξη της ευαισθησίας του στην αναλογικότητα, στο πλαίσιο της ίδιας αναλογικότητας που οφείλει να συνεχίζεται και στους υπολοίπους φορολογουμένους (δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί η ευαισθησία αυτή του Υπουργείου άραγε εξαντλείται στα οικιακά μόνο συστήματα), προτείναμε οι εγκαταστάσεις μέχρι 100 kW να επιβαρυνθούν επί του τζίρου με ολικό συντελεστή 0,9% (ΣΔu=0,45) και οι μεγαλύτερες άνω των 100 KW με 1,8% (ΣΔu=0,9). Η κατηγοριοποίηση αυτή για εγκαταστάσεις κάτω ή άνω των 100kW άλλωστε προκύπτει από τον ίδιο τον ν. 4203/2013. Ειλικρινά λοιπόν δεν αντιλαμβανόμαστε πως οι υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για δίκαιη και αναλογική φορολογική πολιτική κατέληξαν τόσο γρήγορα σε ανάποδη κλιμάκωση σε βάρος των μικρών  της αγοράς ενέργειας. 

Αποδεχόμενο το ΥΠΕΝ την πρόταση αυτή αφενός θα περιορίσει την επιβάρυνση των ΦΒ σε επίπεδα παρόμοια και αναλογικά με των υπολοίπων μεγάλων τεχνολογιών ΑΠΕ δηλαδή πέριξ του 8% επί των καθαρών μετά φόρων κερδών και αφετέρου τα προβλεπόμενα από το μέτρο έσοδα θα ανέλθουν στα 28 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή με ασφάλεια πάνω από τα αναγκαία που αναθεωρημένα εξαγγέλλει πως χρειάζονται το ίδιο το Υπουργείο (22 εκατ. ευρώ). Από εκεί και πέρα περισσεύουν και 6 εκατ.  ευρώ ώστε να μειωθούν περαιτέρω αναλογικά οι επιβαρύνσεις για όλες τις ΑΠΕ συμμέτρως.  

Συνάντηση Ευρωπαϊκών Συνδέσμων ΑΠΕ στην Ισπανία με συμμετοχή του ΣΠΕΦ

Ο Ισπανικός Σύνδεσμος Ηλεκτροπαραγωγών από Φωτοβολταϊκά “Anpier”, διοργανώνει συνάντηση εργασίας εθνικών φορέων ΑΠΕ στην Μαδρίτη στις 11 Νοεμβρίου 2015 με την συμμετοχή εκπροσώπων από την Πορτογαλία, την Μ. Βρετανία, την Γερμανία και του ΣΠΕΦ από την Ελλάδα.  Η πρωτοβουλία αυτή του Anpier, ως εκπροσώπου μιας χώρας που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της ηλεκτροπαραγωγής από φωτοβολταϊκά αλλά αντιμετώπισε εξίσου προβλήματα σταθερότητας και αναδρομικών παρεμβάσεων στο πλαίσιο λειτουργίας τους όπως η Ελλάδα, αποσκοπεί στην δημιουργία μόνιμης Πανευρωπαϊκής δικτύωσης των εθνικών φορέων ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ και ιδίως από φωτοβολταϊκά, που εκ της φύσης τους και της επενδυτικής εμπλοκής σε αυτά μεγάλων τμημάτων του μικρομεσαίου ευρωπαϊκού πληθυσμού έχουν αποκτήσει και έντονα κοινωνικά χαρακτηριστικά, ούτως ώστε με ενεργό ανταλλαγή επιστημονικών απόψεων, εμπειρίας, τεχνογνωσίας και πληροφοριών για το πλαίσιο λειτουργίας των επιμέρους εθνικών αγορών, να προαχθεί η ασφάλεια των επενδύσεων και η ευστάθεια των αγορών στον δρόμο προς την αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ και της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής. 

Η πρόσκληση του Anpier προς τον Πρόεδρο του ΣΠΕΦ για την διεθνή συνάντηση αυτή έρχεται ως επιστέγασμα της μακράς επικοινωνίας των δύο συνδέσμων κατά το παρελθόν «τρικυμιώδες» για τα φωτοβολταϊκά και τις ΑΠΕ διάστημα και αποσκοπεί στον διαμοιρασμό της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας από τις δράσεις που ανέπτυξε ο ΣΠΕΦ με γνώμονα την ενεργό επίτευξη της εξομάλυνσης της αγοράς των ανανεώσιμων ηλεκτροπαραγωγών στην Ελλάδα. 

 

Επισυνάπτεται υλικό του συνεδρίου. Κάντε κλίκ εδώ για να το δείτε 

Συμμετοχή ΣΠΕΦ στο συνέδριο ΙΕΝΕ "Ενέργεια και Ανάπτυξη 2015"

Σε συνέχεια πρόσκλησης ο ΣΠΕΦ δια του Προέδρου του κου Στέλιου Λουμάκη θα συμμετέχει στο 20ο Συνέδριο του ΙΕΝΕ "Ενέργεια και Ανάπτυξη 2015" και συγκεκριμένα στην συζήτηση στρογγυλής τράπεζας της 6ης συνεδρίας με θέμα "Μια Εθνική Ενεργειακή Στρατηγική για την Ενεργειακή Αποδοτικότητα και την Διείσδυση των ΑΠΕ" που θα πραγματοποιηθεί στις 12 Νοεμβρίου 2015 στο Ίδρυμα Ευγενίδου στην Αθήνα.
 
Επισυνάπτεται το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου. Κάντε κλίκ εδώ για να δείτε το πρόγραμμα 

Αίτημα συνάντησης με Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

  • 24 Σεπτεμβριου 2015 |

Συγχαρητήρια επιστολή ανάληψης καθηκόντων στον νέο Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κο Πάνο Σκουρλέτη μαζί με αίτημα για συνάντηση με πλήρη κατάλογο θεμάτων που αφορούν τον κλάδο, απέστειλε σήμερα ο ΣΠΕΦ. 

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Συνάντηση ΣΠΕΦ με νέα διοίκηση ΡΑΕ

  • 30 Ιουλιου 2015 |

Την Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015 διεξήχθη συνάντηση στα γραφεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας μεταξύ της νέας διοίκησης της Αρχής και συγκεκριμένα των κ.κ. Ν. Μπουλαξή – Προέδρου, Σ. Μανωλκίδη – Αντιπροέδρου και Δ. Παπαχρήστου από το επιστημονικό προσωπικό, και του Δ.Σ. του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ),   εκπροσωπούμενου από τους κ.κ. Σ. Λουμάκη – Πρόεδρο, Λ. Λαλιώτη – Ταμία και Γ. Δρόσο – Μέλος Δ.Σ. 

 

Η συνάντηση, την οποία είχε αιτηθεί ο ΣΠΕΦ με επιστολή του από 9/6/15 στην βάση αναλυτικής θεματολογίας (επισυνάπτεται) σε συνέχεια του διορισμού της νέας διοίκησης της Αρχής, διεξήχθη σε εξαιρετικό κλίμα ενώ κατόπιν της εκτενούς συζήτησης και εμβάθυνσης επί της τεθείσας θεματολογίας που ακολούθησε, διαπιστώθηκε σύμπτωση απόψεων αλλά και βούληση από την πλευρά της Αρχής για την ορθολογική διευθέτηση των ζητημάτων.  Κατά την εκτίμηση του Συνδέσμου η οπτική της νέας διοίκησης της ΡΑΕ αποτελεί ικανή παρακαταθήκη για την μακροπρόθεσμη ευστάθεια της αγοράς.   

Kάντε κλίκ εδώ για να διαβάσετε την επιστολή 

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Δημοκρατίας 3, 15121, Πεύκη, Ελλάς
+30 210 6854035
FAX: +30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.