(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά, Νέα του ΣΠΕΦ

  • 1
  • 2

Νέα του ΣΠΕΦ (516)

Επιστολή σε Εθνική Τράπεζα για εναρμόνιση προς τα κάτω των επιτοκίων της Probank

  • 12 Σεπτεμβριου 2013 |
 
Σε συνέχεια της απορρόφησης του υγιούς τμήματος της Probank από την Εθνική Τράπεζα από 29/7/13, ο ΣΠΕΦ ζήτησε με επιστολή του την άμεση προς τα κάτω εναρμόνιση των επιτοκίων δανεισμού των Φ/Β παραγωγών του χαρτοφυλακίου της Probank με αυτά της Εθνικής, που απέχουν τουλάχιστον 300 μονάδες βάσης.
 
Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

Επιστολή για εκταμίευση χρημάτων του ν. 4152 στον ΛΑΓΗΕ από την Προμήθεια.

  • 11 Σεπτεμβριου 2013 |
 
Επιστολή που αφορά στην άμεση εκταμίευση υπέρ ΛΑΓΗΕ χρημάτων από την Προμήθεια σε εφαρμογή της αρθείσας στρέβλωσης της ΟΤΣ μέσω του floor ΜΜΚΣΘΜ σύμφωνα με τον ν. 4152 από 9/5/13, απέστειλε ο ΣΠΕΦ την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στους αρμοδίου φορείς.
 
Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε
 

Διακριτή μεταχείριση από το Υπ. Ανάπτυξης στις αιτήσεις θεραπείας βάσει του ν. 4146

 
Επιστολή προς την Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης απέστειλε ο ΣΠΕΦ, καταγγέλλοντας αυθαιρεσίες και διακριτή μεταχείριση στην εφαρμογή των ν. 4098/2012 και ν. 4146/2013, όσον αφορά την εξέταση αιτημάτων θεραπείας για την αναμόρφωση του απολογισμού των Αποφάσεων Ολοκλήρωσης των φωτοβολταϊκών επενδύσεων στα πλαίσια του αναπτυξιακού ν. 3299.

Όπως επισημαίνει ο ΣΠΕΦ, δεν προκύπτει από πουθενά ούτε και συνάδει με την λογική η δυνατότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης να μην αποδέχεται αιτήσεις θεραπείας επενδυτών που οριζόντια, άδικα και αναδρομικά «κουρεύτηκε» ο απολογισμός των επενδύσεων τους στις Αποφάσεις Ολοκλήρωσης του Υπουργείου βάσει ενός ενιαίου και αυθαίρετου πίνακα τυποποιημένου κόστους φωτοβολταϊκών επενδύσεων όπως εκδόθηκε από την Κεντρική Γνωμοδοτική Επιτροπή (Κ.Γ.Ε.) του Υπουργείου το 2011 και εφαρμόστηκε και αναδρομικά οδηγώντας σε καταστροφικά ποσοστά περικοπών του νομίμως πιστοποιημένου απολογισμού τους άνω του 20%.  Είναι απολύτως εκτός πνεύματος νόμου και λογικής η εξέταση αιτήσεων θεραπείας για περιπτώσεις μόνο όταν ο ίδιος αυτός αυθαίρετος πίνακας ενσωματώθηκε σε Υπουργικές Αποφάσεις το 2012 και όχι στην πρότυπη μορφή του ως ισοπεδωτικά εφαρμόστηκε από το 2011 από την Κ.Γ.Ε. αναδρομικά και σε προγενέστερα της έκδοσης του αιτήματα. 

Καταλήγοντας ζητείται από την Πολιτική ηγεσία η ισότιμη και επί της ουσίας εφαρμογή του ν. 4146 για όλους τους θιγόμενους που υπέβαλαν αιτήματα θεραπείας επί της αναμόρφωσης του απολογιστικού κόστους των Αποφάσεων Ολοκλήρωσης στην βάση των ατομικών εκθέσεων πιστοποίησης των επενδύσεων από το Κεντρικό Όργανο Ελέγχου (ΚΟΕ) και μέχρι του ύψους των Αποφάσεων Υπαγωγής σύμφωνα και με σχετική Εγκύκλιο. 

 

 Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή του ΣΠΕΦ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

 
 

Οι θέσεις του ΣΠΕΦ στην πρόσκληση ΥΠΕΚA για New Deal

Τις αναλυτικές και ποσοτικοποιημένες θέσεις του κατέθεσε σήμερα ο ΣΠΕΦ, στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για το New Deal που εκκίνησε με πρωτοβουλία του ΥΠΕΚΑ σε συνέχεια ευρείας σύσκεψης για το θέμα με φορείς των ΑΠΕ στις 23/7/13.
Η τριάντα πέντε σελίδων τεχνική έκθεση του ΣΠΕΦ περιλαμβάνει πλήρη αναλογιστική μελέτη της εισοδηματικής απόδοσης των Φ/Β επενδύσεων αλλά και του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ έως το έτος 2016, από την οποία και προκύπτει πως με:
    •    Μεσοσταθμική περικοπή 10% στις λοιπές ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ.
    •    Μεσοσταθμική περικοπή 30% στα επαγγελματικά Φ/Β δίκαια και αναλογικά όμως κατανεμημένης, με πλήρη παραμετροποίηση (FIT, τυπικό κόστος κατασκευής, μέγεθος, τυχόν εκταμιευθείσα επιχορήγηση).
    •    Μεσοσταθμική περικοπή και στα οικιακά Φ/Β στο 30%, δίκαια και αναλογικά κατανεμημένης επίσης με βάση FIT και κόστος κατασκευής. Μη οικονομικά τεκμηριωμένες εξαιρέσεις δεν μπορούν πλέον να γίνουν αποδεκτές. Ας σημειωθεί εδώ πως επειδή τα οικιακά συστήματα απαλλάσσονται κάθε φορολογίας και ασφαλιστικών εισφορών (επιπλέον φορολογική επιβάρυνση 30% στα επαγγελματικά Φ/Β συν τις ασφαλιστικές εισφορές), η εισοδηματική τους απόδοση διατηρεί ισχυρό επιπλέον premium συγκριτικά με τα επαγγελματικά και παρά την ισοδύναμη περικοπή. Η ισότιμη περικοπή αυτή στα οικιακά θα απαλλάξει τα επαγγελματικά Φ/Β από πρόσθετη μεσοσταθμική επιβάρυνση περικοπής 7 ολόκληρων ποσοστιαίων μονάδων. Επιπλέον απολαμβάνουν καταρχήν 25ετούς σύμβασης έναντι 20ετούς των επαγγελματικών.
    •    ΕΤΜΕΑΡ στα 15 – 16 ευρώ/MWh όπως έθεσε το ΥΠΕΚΑ.
    •    Έσοδα από το τέλος ΝΕΡΙΤ που εκτιμώνται στο μισό του πρώην τέλους ΕΡΤ (λόγω της φημολογούμενης μείωσης του όγκου της νέας Ραδιοτηλεόρασης).
    •    Έσοδα από ρύπους με τιμή στα 4,5 ευρώ/τόνο CO2.
    •    Αυστηρή συγκράτηση /ανάσχεση στην ένταξη νέας Φ/Β ισχύος.
    •    Αυστηρή επιτήρηση της νέας βάσης του ειδικού λογαριασμού που αφορά το Μεσοσταθμικό Συμβατικό Μεταβλητό Κόστος (ΜΣΜΚ) και για την αποφυγή νέων στρεβλώσεων.

παράγονται ισχυρά ετήσια πλεονάσματα που μηδενίζουν το συσσωρευμένο έλλειμμα μέχρι το 2015 και δίνουν εν συνεχεία την δυνατότητα αναλογικής μείωσης των ποσών που συγκεντρώνονται από την περικοπή κατά 15% ετησίως μεσοσταθμικά, ή μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ κατά 1,5 ευρώ/MWh/έτος, ή κατάργησης της συνεισφοράς του τέλους ΝΕΡΙΤ ή μείωσης στο 50% των εσόδων του ειδικού λογαριασμού από τα δικαιώματα ρύπων, που εν γένει αφορούν το πράσινο ταμείο. Με βάση το σενάριο βιωσιμότητας αυτό, οι υπερημερίες στις πληρωμές ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ ήδη από τα τέλη του 2014, θα έχουν μειωθεί στις 35 ημέρες.

Απαραίτητες προϋποθέσεις επιτυχίας του εγχειρήματος αλλά και της βιωσιμότητας των παραγωγών σύμφωνα με τον ΣΠΕΦ είναι:

    •    Η συμπερίληψη στο ίδιο σχέδιο νόμου του κουρέματος των επιτοκίων δανεισμού των τραπεζών στο 4%, μέσω ανακεφαλαιοποίησης του δανεισμού των παραγωγών (περίπου 3 δις) κατά 50% (δηλαδή 1,5 δις) από ευρωπαϊκά κονδύλια μηδενικού ή ΕΚΤ επιτοκίου. Τα κονδύλια αυτά αναμειγνυόμενα με τα υφιστάμενα ελληνικά σε αναλογία 50 – 50, μπορούν να επιτύχουν την σκοπούμενη μείωση του επιτοκίου.
    •    Παράταση των συμβάσεων πώλησης των παραγωγών με ΛΑΓΗΕ/ΔΕΔΔΗΕ κατά την μεσοσταθμική περικοπή. Αν το ΥΠΕΚΑ επιδιώκει την μόνιμη περικοπή, τότε η αναλογούσα επέκταση φθάνει τα 8,5 χρόνια.
    •    Διασφάλιση της προτεραιότητας πληρωμών όσων συμμετάσχουν στο new deal, αφού θα έχουν έτσι εισφέρει πόρους στο ταμείο που δεν είναι δυνατόν να μοιράζονται με τους μη συμμετέχοντες.
    •    Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος ανά υποκατάστημα, ειδικά για τα μικρότερα Φ/Β πάρκα. Το δημοσιονομικό κόστος για πλήρη εφαρμογή στα Φ/Β φθάνει μόλις τα 8,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο την στιγμή που ζητείται από τους παραγωγούς «εθελοντικά» να συνεισφέρουν 450 εκατ. ετησίως ώστε να μην επιβαρυνθεί ο καταναλωτής. Πλήρης φορολογική απαλλαγή για την περικοπή, αφού θα μειώνει τον τζίρο
    •    Κατάργηση της υποχρέωσης των Φ/Β παραγωγών για διπλοασφάλιση στον ΟΑΕΕ.
Το ΥΠΕΚΑ οφείλει να οριστικοποιήσει την δημόσια πρόταση του προς τους παραγωγούς, συμπεριλαμβάνοντας νομοθετικά όλες τις ζητούμενες εξασφαλίσεις και τα αντισταθμιστικά ωφελήματα. Είναι προφανές πως ένα τέτοιο εγχείρημα δεν γίνεται με ευχολόγια, αφού ο κάθε παραγωγός που φέρει την ευθύνη ατομικά και αποκλειστικά της επιχείρησης του και των «επιλογών» του, για να αποφασίσει δεν φθάνουν οι αναλογιστικές μελέτες, αλλά η σοβαρότητα και «δικαιοσύνη» που αποπνέει το πολυσυλλεκτικό αυτό σχέδιο από την πλευρά της Πολιτείας.
Επισυνάπτεται ολόκληρη η έκθεση του ΣΠΕΦ.

 

κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

 
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Δημοκρατίας 3, 15121, Πεύκη, Ελλάς
+30 210 6854035
FAX: +30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.