(210) 6854035

  • Δελτία Τύπου ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • 1
  • 2

Δελτία Τύπου (583)

Οι θέσεις του ΣΠΕΦ στην διαβούλευση του ΥΠΕΝ για τις νέες ΑΠΕ και πρόταση άμβλυνσης του Merit Order Effect

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή με τις εισηγήσεις του ΣΠΕΦ στην δημόσια διαβούλευση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το νέο σχέδιο λειτουργικής υποστήριξης των νέων στο εξής έργων ΑΠΕ, καθώς και η τεχνική πρόταση του συνδέσμου για την μεταρρύθμιση της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην βάση της άμβλυνσης των επιπτώσεων του φαινομένου του Meirt Order Effect στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ και της μείωση του κόστους που αυτό θα επιφέρει στους λογαριασμούς ρεύματος των καταναλωτών.   

Συνάντηση ΣΠΕΦ με ΡΑΕ για στρεβλώσεις στην χονδρεμπορική αγορά

 Την Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016 διεξήχθη συνάντηση στα γραφεία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας με τον Πρόεδρο κ. Ν. Μπουλαξή και λοιπά μέλη της Διοίκησης της Αρχής και του Δ.Σ. του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ), εκπροσωπούμενου από τους κ.κ. Στ. Λουμάκη – Πρόεδρο και Γ. Σαμαρά – Οργ. Γραμματέα. 

Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τα θέματα της διατήρησης της οικονομικής ευστάθειας του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), η οποία με πολύ κόπο και θυσίες από μέρους των παραγωγών αποκτήθηκε και του μετασχηματισμού της προβληματικής αρχιτεκτονικής υπολογισμού της χονδρεμπορικής τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία εισρέουν έσοδα στον ΕΛΑΠΕ για τις ανανεώσιμες εγχύσεις και που αυτά εσφαλμένα και συστηματικά αναπαριστούν μόνο το εναπομείναν σε λειτουργία συμβατικό κόστος (το οποίο νομοτελειακά τείνει στο μηδέν) λόγω των ΑΠΕ και όχι το αποφευγόμενο στην βάσει δηλαδή των εκτοπισθέντων από τις ΑΠΕ συμβατικών μονάδων που αποφεύχθηκε η λειτουργία τους.  Τοιουτοτρόπως επιδοτείται η λογιστική κερδοφορία της Προμήθειας από το επονομαζόμενο «ανταγωνιστικό» σκέλος των λογαριασμών ρεύματος, η οποία και διεξάγει τον ανταγωνισμό της στο πλασματικά απομειωμένο αυτό έδαφος, ενώ στο τέλος καλείται η ΡΑΕ με την στρεβλά υπερτιμούμενη ρυθμιζόμενη χρέωση του ΕΤΜΕΑΡ να αποκαταστήσει τις ανισορροπίες επωμιζόμενη όμως μαζί με τις ΑΠΕ κόστος και δυσφήμιση που δεν τους αναλογούν. 

Συζητήθηκε από τον ΣΠΕΦ τεχνική πρόταση του για την μεταρρύθμιση της προβληματικής αυτής αρχιτεκτονικής του ΕΛΑΠΕ στην βάση όχι του απλού εμπλουτισμού της νομοτελειακά μονίμως απομειούμενης εναπομένουσας συμβατικής χονδρεμπορικής αξίας του ρεύματος αλλά στην φιλοσοφία της αντικατάστασης της (για χρήση βάσης εσόδων του ΕΛΑΠΕ) από τιμή που θα αναπαριστά το οριακό λειτουργικό κόστος των συμβατικών μονάδων που οι ΑΠΕ εκτόπισαν.   Εκτίμηση του ΣΠΕΦ είναι πως αν η μεταρρύθμιση αυτή δεν προχωρήσει άμεσα, θα οδηγηθεί και το νέο σχέδιο λειτουργικής υποστήριξης των νέων στο εξής έργων ΑΠΕ σε οικονομικό αδιέξοδο, αφού οι «ταριφοειδούς» μορφής αποζημιώσεις που σε αυτό προσφέρονται μέσω του feed in premium μοντέλου ή των δημοπρασιών δεν επιδρούν στο χονδρεμπορικό κόστος ενέργειας.  Συνεχίζουν δηλαδή να λογίζονται ως μηδενικές σε αξία οι προσφορές ισχύος των ΑΠΕ στον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό (ΗΕΠ) και να απομειώνουν πλασματικά περαιτέρω την αξία της χονδρεμπορικής τιμής του ρεύματος.  

 

Κατά τον ΣΠΕΦ η διαιώνιση και επανάληψη αστοχιών του παρελθόντος στην βάση απολύτως πλέον γνωστών δομικών προβλημάτων της αγοράς είναι ανεπίτρεπτη, ενώ η εντύπωση που αποκομίσθηκε από την συνάντηση είναι πως η ΡΑΕ έχει άριστη γνώση της κατάστασης και των προβλημάτων αυτών και πως επιθυμεί να προβεί σε μεταρρυθμίσεις. 

Προσέφυγε στο ΣτΕ ο ΣΠΕΦ κατά της Διακοψιμότητας

Κατατέθηκε την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016 Αίτηση Ακύρωσης από τον ΣΠΕΦ στο ΣτΕ κατά της ΥΑ ΑΠΕΗΛ/Γ/Φ1/οικ. 184898 για το μέτρο των Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου.   Στην Προσφυγή ζητείται η ακύρωση της επίμαχης ΥΑ για πλειάδα τεχνικών, οικονομικών και νομικών λόγων που άπτονται του καθεστώτος αλήθειας του μέτρου, της αναλογικότητας του αλλά και της διακριτής μεταχείρισης σε βάρος των φωτοβολταϊκών.

Εφ΄ όλης της ύλης συνάντηση ΣΠΕΦ με Γεν. Γραμματέα ΥΠΕΝ

Την Τρίτη 16 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας κου Μ. Βερροιόπουλου με μέλη της Διοίκησης του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) και συγκεκριμένα με τους κ.κ. Στ. Λουμάκη - Πρόεδρο, Ε. Τζαννίνη - Γεν. Γραμματέα και Γ. Σαμαρά - Οργ. Γραμματέα.  Η συνάντηση και ανταλλαγή απόψεων που διήρκησε σχεδόν 2 ώρες διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα και κάλυψε όλο το φάσμα θεμάτων που έχουν ανακύψει και εσχάτως με επιστολές τεθεί στο ΥΠΕΝ από τον ΣΠΕΦ. 

Συγκεκριμένα εξετάστηκαν η ισορροπία του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) σε συνέχεια και του επικείμενου νέου μηχανισμού υποστήριξης των νέων στο εξής έργων ΑΠΕ στα πλαίσια των Κατευθυντήριων Γραμμών της ΕΕ.  Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκε και η αδιέξοδη σημερινή αρχιτεκτονική του ΕΛΑΠΕ, όπου οι αυξανόμενες περαιτέρω ανανεώσιμες διεισδύσεις, ασχέτως του πόσο αυτές θα αμείβονται δυνάμει των νέων μηχανισμών υποστήριξης, νομοτελειακά θα συνεχίσουν να μειώνουν την Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ) αφού λογιστικά θα μετέχουν στο οικονομικό σκέλος του ΗΕΠ με μηδενική τιμή (φαινόμενο Merit Order Effect) και έτσι θα διογκώνουν πλασματικά περαιτέρω το ΕΤΜΕΑΡ προς όφελος της λογιστικής κερδοφορίας της Προμήθειας από το επονομαζόμενο «ανταγωνιστικό» σκέλος των λογαριασμών ρεύματος.  Για να καταστεί γλαφυρά αντιληπτό το αδιέξοδο, υπογραμμίστηκε από τον ΣΠΕΦ πως ακόμη και στην θεωρητική περίπτωση που τα νέα αυτά έργα ΑΠΕ αποζημιώνονται με αξίες εφάμιλλες του επιπέδου της ΟΤΣ ή του ΜΜΚΣΘΜ (Μεσοσταθμικό Μεταβλητό Κόστος Συμβατικών Θερμικών Μονάδων) ως είχαν προ της εντάξεως τους, κάτι που σημαίνει πως φυσιολογικά δεν θα απαιτούσαν ΕΤΜΕΑΡ, εντούτοις λόγω της καθίζησης που θα προκαλέσουν σε ΟΤΣ και ΜΜΚΣΘΜ λόγω του Merit Order Effect, θα απαιτηθεί παραδόξως να αυξηθεί και πάλι το ΕΤΜΕΑΡ δυσφημώντας τες.  Κατοπτρικά μάλιστα η αύξηση αυτή ισόποσα θα αντιστοιχεί στην εξοικονόμηση που θα έχουν προκαλέσει στο «ανταγωνιστικό» σκέλος των λογαριασμών της Προμήθειας, η οποία όμως δεν μεταγγίζεται στον ΕΛΑΠΕ ώστε να μην αυξηθεί το ΕΤΜΕΑΡ. Συζητήθηκαν προτάσεις του ΣΠΕΦ για την μεταρρύθμιση της αρχιτεκτονικής του ΕΛΑΠΕ και θα ακολουθήσει  κατάθεση τεχνικού υπομνήματος με την απαραίτητη τεκμηρίωση.  

Επίσης συζητήθηκε η εκκρεμότητα θεσμοθέτησης της διάθεσης των ποσοτήτων δικαιωμάτων CO2 στον ΕΛΑΠΕ για την περίοδο 2016 – 2020 που θα προωθηθεί με τροπολογία στη Βουλή άμεσα, η έκπτωση του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού από τα ακαθάριστα έσοδα των παραγωγών η οποία έχει επικοινωνηθεί με το Υπουργείο Οικονομικών και αναμένεται σύντομα να θεσπιστεί, η ανησυχητική διεύρυνση των υπερημεριών στις πληρωμές των ΑΠΕ στους 4 κατά μέσο όρο μήνες σε αντιδιαστολή με το μηδενικό λογιστικό έλλειμμα του ΕΛΑΠΕ και τέλος ή μη εμπλοκή των οφειλομένων ποσών ΕΤΜΕΑΡ από την ΔΕΗ στον ΑΔΜΗΕ στην διαδικασία απόσχισης του τελευταίου. 

Κλείνοντας συμφωνήθηκε να διατηρηθεί ανοικτός τεχνοκρατικός δίαυλος επικοινωνίας του ΣΠΕΦ με τον Γεν. Γραμματέα ΥΠΕΝ, αφού οι εύθραυστες ισορροπίες στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και στην οικονομία γενικότερα, δεν αφήνουν περιθώρια για αστοχίες.

Μέλη Δ.Σ. Νέο

     
1 ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. Δρ. Λουμάκης Στυλιανός
2 ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. Αγγελοπούλου Όλγα  
3 ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Δ.Σ. Σαμαράς Γεώργιος
4 ΤΑΜΙΑΣ Δ.Σ. Δρ. Τζαννίνη Ευγενία
5 ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Μεσσαρίτης Ιωάννης
6 ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Κύρου Κωνσταντίνος
7 ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Κοίλιας Παναγιώτης
8 ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Δοντάς Ευριπίδης
9 ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Στρατομήτρος Θεοφάνης
     
  Αναπληρωματικά Μέλη Δ.Σ.  
1  Ζέρβας Δημήτριος  
2  Μηνάς Δημητριος  
3  Σηφάκης Νικόλαος  
     

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΠΕΦ

Σε συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης και Αρχαιρεσιών του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) της 17ης Ιανουαρίου 2016 και της πρώτης συνεδρίασης του νέου Διοικητικού Συμβουλίου την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου, τούτο συγκροτήθηκε σε σώμα σύμφωνα με το καταστατικό υπό την ακόλουθη δομή:

Λουμάκης Στυλιανός - Πρόεδρος
Αγγελοπούλου Όλγα – Αντιπρόεδρος
Τζαννίνη Ευγενία – Γενική Γραμματέας
Σαμαράς Γεώργιος – Οργανωτικός Γραμματέας
Λαλιώτης Λουκάς - Ταμίας
Σιαμίδης Μιχαήλ - Μέλος
Δοντάς Ευριπίδης - Μέλος
Δρόσος Γεώργιος - Μέλος
Τσούμας Κωνσταντίνος – Μέλος

Η σύνθεση του νέου Δ.Σ. συνδυάζει και αντικατοπτρίζει την επιβράβευση και εμπιστοσύνη των παραγωγών-μελών στα πρόσωπα της προηγούμενης διοίκησης που επανεκλέχθηκαν καθώς και την απαραίτητη ανανέωση με ένα νέο μέλος.

Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση ΣΠΕΦ – Αποτελέσματα Αρχαιρεσιών

Την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 διεξήχθη η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) μαζί με αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου. 

Στην Γ.Σ. παρέστη ο Πρόεδρος του ΛΑΓΗΕ κος Αναστάσιος Γκαρής, ο οποίος κατόπιν της εισαγωγικής ομιλίας – χαιρετισμού του απήντησε σε σειρά επίκαιρων ερωτήσεων από το ακροατήριο σχετικά με το φλέγον θέμα των πληρωμών των παραγωγών και των υπερημεριών που αυξάνονται παρά την θεαματική βελτίωση της λογιστικής εικόνας του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ. 

Το παρόν κατόπιν πρόσκλησης προς την διοίκηση Πανελληνίου Συνδέσμου Αγροτικών Φωτοβολταϊκών (ΠΣΑΦ) έδωσε ο Γεν. Γραμματέας του συνδέσμου κος Κώστας Γιωτάκος ο οποίος στον χαιρετισμό του προσδιόρισε με επιτυχία την συνεργασία και συμπόρευση που μπορεί να υπάρξει μεταξύ αληθινών συνδέσμων με πραγματική νομιμοποίηση, οργάνωση και εκπροσώπηση όπως είναι ο ΣΠΕΦ και ο ΠΣΑΦ.  

Στην συνέχεια το βήμα πήρε ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης με την κεντρική παρουσίαση-απολογισμό των πεπραγμένων (επισυνάπτεται) με κεντρικό άξονα την τεχνοκρατική ανάλυση των δεδομένων της αγοράς και των μεταρρυθμίσεων που έγιναν αλλά και όσων επί του παρόντος προωθούνται.

Στο Β’ μέρος της Γ.Σ. διεξήχθησαν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του 4ου ΔΣ του ΣΠΕΦ.  Τα επίσημα αποτελέσματα κατά σειρά εκλογής έχουν ως εξής: 


Σύνθεση νέου Διοικητικού Συμβουλίου
Λουμάκης Στυλιανός
Αγγελοπούλου Όλγα
Τζιαννίνη Ευγενία
Σαμαράς Γιώργος
Λαλιώτης Λουκάς
Σιαμίδης Μιχαήλ
Δοντάς Ευριπίδης
Δρόσος Γιώργος  
Τσούμας Κωνσταντίνος

Αναπληρωματικά Μέλη Δ.Σ.
Χρονόπουλος Κωνσταντίνος
Κύρου Κωνσταντίνος
Βούλγαρης Κωνσταντίνος

Η σύνθεση του νέου Δ.Σ. συνδυάζει και αντικατοπτρίζει την επιβράβευση και εμπιστοσύνη των παραγωγών-μελών στα πρόσωπα της προηγούμενης διοίκησης που επανεκλέχθηκαν καθώς και την απαραίτητη ανανέωση με ένα νέο μέλος.  Η ύπαρξη τέλος επαρκούς αριθμού υποψηφίων αναδεικνύει την αναγνωρισιμότητα και δυναμική του Συνδέσμου ως του κατεξοχήν επιστημονικού και επιχειρηματικού φορέα εκπροσώπησης των επαγγελματιών ηλεκτροπαραγωγών από φωτοβολταϊκά Πανελλαδικά.  Το νέο Δ.Σ. θα συνεδριάσει σύμφωνα με το καταστατικό τις προσεχείς ημέρες ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

 

Κάντε κλίκ εδώ για να δείτε 

 

Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση - Αρχαιρεσίες

Σε συνέχεια απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου σύμφωνα με το καταστατικό όπως κοινοποιήθηκε στα μέλη από 30/11/15, η διεξαγωγή της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ), θα λάβει χώρα την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο President, Λ. Κηφισίας 43, 115 23 Αθήνα.

Στην Γ.Σ. έχουν προσκληθεί να απευθύνουν χαιρετισμό-ομιλία η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και οι διοικήσεις της ΡΑΕ, του ΛΑΓΗΕ και της ΔΕΗ.  Με βάση τις μέχρι στιγμής επιβεβαιώσεις χαιρετισμό-ομιλία θα απευθύνει ο Πρόεδρος του Λειτουργού της Αγοράς κος Αναστάσιος Γκαρής.

 

Η Ετήσια Τακτική Γ.Σ. του ΣΠΕΦ αποτελεί θεσμό για τον κλάδο των ηλεκτροπαραγωγών από Φωτοβολταϊκά, αφού από το 2009 που ιδρύθηκε ο Σύνδεσμος διεξάγεται με μεγάλη προσέλευση και επιτυχία στην στοιχειοθετημένη, ρεαλιστική και επιστημονικά εμπεριστατωμένη ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.  Ο κλάδος των ΑΠΕ έχοντας διέλθει αλλά και αφήσει πίσω του σειρά οριακών καταστάσεων τα προηγούμενα χρόνια, πλέον αισιοδοξεί πως με ώριμο και ρεαλιστικό διάλογο μπορεί να ανταπεξέλθει των προκλήσεων που θέτει το μέλλον στον δρόμο προς περαιτέρω αυξανόμενες ανανεώσιμες διεισδύσεις.  Ένεκα του Πανελλαδικού χαρακτήρα του ΣΠΕΦ οι Ετήσιες Τακτικές Γ.Σ. πραγματοποιούνται κάθε χρόνο εναλλάξ στην Αθήνα και την Περιφέρεια.  

Στο Β' μέρος της Γ.Σ. θα διεξαχθούν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του 4ου Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου αφού η θητεία του 3ου Δ.Σ. ολοκληρώνεται.  Δικαίωμα ψήφου θα έχουν σύμφωνα με το άρθρο 21, παρ. 4 του Καταστατικού οι νόμιμοι εκπρόσωποι ή εξουσιοδοτημένοι (με γνήσιο υπογραφής) εκπρόσωποι των οικονομικά τακτοποιημένων μελών τουλάχιστον για το έτος 2015 έως και την ημέρα εκείνη.  Όσα από τα μέλη επιθυμούν να συνδράμουν στην σύνθεση του 4ου Δ.Σ. παρακαλούνται όπως υποβάλλουν την υποψηφιότητα τους εγγράφως με e-mail ή φαξ έως και την Τετάρτη 13/1/16 στην Γραμματεία του συνδέσμου.

 Ακολούθως επισυνάπτεται το πρόγραμμα της Γ.Σ.

 

Πρόγραμμα Ετήσιας Τακτικής Γ.Σ. του ΣΠΕΦ

Αθήνα - Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 - Ξενοδοχείο President, Λ. Κηφισίας 43, Αθήνα

 

Α' Μέρος


 

9:00 - 10.00 π.μ. Προσέλευση - καφές - εγγραφές - συνδρομές 
10:00 - 11:00 π.μ. Καλωσόρισμα Προέδρου και Ομιλίες Επίσημων Προσκεκλημένων
  Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κος Πάνος Σκουρλέτης*
  Πρόεδρος ΡΑΕ κος Νίκος Μπουλαξής*
  Πρόεδρος ΔΕΗ Α.Ε. κος Εμμανουήλ Παναγιωτάκης*
  Πρόεδρος ΛΑΓΗΕ Α.Ε. κος Αναστάσιος Γκαρής 
   
11.00 - 11.30 π.μ. Παρουσίαση πεπραγμένων 2015
  Πρόεδρος ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης
   
11.30 - 11.40 π.μ.   Οικονομικός Απολογισμός 2015
   Ταμίας ΣΠΕΦ κος Λουκάς Λαλιώτης
11.40 - 12.15 μ.μ.   Λοιπές τοποθετήσεις - Ερωτήσεις – Συζήτηση
12.15 - 12.30 μ.μ.  Διάλειμμα Καφέ 

*Έχουν προσκληθεί και αναμένεται επιβεβαίωση

 

Β' Μέρος – Αρχαιρεσίες


12:30 - 14.00 μ.μ Προγραμματικές ομιλίες υποψηφίων νέου Δ.Σ. 
14:00 - 14:30 μ.μ Αρχαιρεσίες 
14.30 - 15.30 μ.μ. Ανακοίνωση αποτελεσμάτων – Ελαφρύ Γεύμα – Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας

 

- Λήξη Εκδήλωσης - 

 

 

Ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ στους Ενεργειακούς Διαλόγους 2015

Επισυνάπτεται η παρουσίαση και οι πλήρεις τοποθετήσεις του κου Λουμάκη στην εκδήλωση και το ερωτηματολόγιο των Ενεργειακών Διαλόγων 2015 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ενεργειακής Ρύθμισης.
 

Διακοψιμότητα: Όχι μόνο οριζόντια αλλά με ανάποδη κλιμάκωση και για πλασματικό σκοπό

Σε συνέχεια της πρόθεσης του Υπουργείου Ενέργειας να εφαρμόσει το μέτρο της Διακοψιμότητας στην μορφή του υφιστάμενου αλλά απόλυτα παρωχημένου και στρεβλού σχεδίου Υπουργικής Απόφασης προηγούμενων κυβερνήσεων, δηλώνουμε τα ακόλουθα:

  1. Η Διακοψιμότητα αποτελεί εικονικό μέτρο, υπό την έννοια ότι αν ποτέ ενεργοποιηθούν εντολές περιορισμού της ζήτησης από τον ΑΔΜΗΕ προς την βιομηχανία, αυτό σύμφωνα με την Υ.Α. επιτρέπεται να συμβαίνει για μόλις 168 ώρες τον χρόνο εκ των 8.760 που αυτός περιλαμβάνει και για την ελάχιστη έως ανύπαρκτη αυτή υπηρεσία, ζητείται βάσει του επίμαχου σχεδίου Υ.Α. αυτή τυφλά να αμείβεται –είτε δηλαδή λάβουν χώρα εντολές είτε όχι- με κόστος 50 φορές ακριβότερο από ότι το σύνηθες κόστος που καταβαλλόταν μέσω των αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) στους ηλεκτροπαραγωγούς για την εξασφάλιση ισόποσης πραγματικής ισχύος και για τις 8.760 ώρες του έτους. Σε απόλυτους αριθμούς με βάση την ανωτέρω πραγματικότητα η Διακοψιμότητα δεν θα έπρεπε να αμείβεται με παραπάνω από 1 εκατ. ευρώ ετησίως συνολικά και μόνον εφ’ όσον υπάρξουν πράγματι εντολές περιορισμού, αντί για τα 55 εκατ. ευρώ που προτίθεται η Υ.Α. τυφλά να μοιράζει. Στην πραγματικότητα όμως ούτε και αυτό το 1 εκατ. ευρώ ετησίως δεν θα έπρεπε τυφλά να δίδεται, αφού η χώρα διαθέτει υπερεπάρκεια εγκατεστημένης ηλεκτροπαραγωγικής ισχύος 17.700 MW πλέον των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που δύνανται να τις εξασφαλίζουν ακόμη 2.000 MW, για ζήτηση που δεν ξεπερνά τις 6.000 έως 9.000 MW. Συνεπώς εντολές περιορισμού της ζήτησης από ΑΔΜΗΕ λόγω ελλείπουσας δήθεν προσφοράς ισχύος απλά δεν πρόκειται να υπάρξουν.
  2. Το σχέδιο Υ.Α. της Διακοψιμότητας εσφαλμένα τεκμαίρει την υποτιθέμενη δυνατότητα των μεγάλων καταναλωτών για ανταπόκριση σε εντολές μείωσης φορτίου ως διαφορά από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα ισχύος που αυτοί κατανάλωναν την τελευταία εξαετία.  Έτσι το περιθώριο της δήθεν ανταπόκρισης τους σε εντολές μείωσης της κατανάλωσης από τον ΑΔΜΗΕ είναι εικονικό, αφού στην πλειοψηφία της η μείωση είναι μόνιμη και όχι “on-demand”, οφειλόμενη στην ύφεση της οικονομίας από τα προ εξαετίας υψηλά επίπεδα. Έτσι με την Διακοψιμότητα θα επιδοτείται η ύφεση της κατανάλωσης των βιομηχανικών καταναλωτών αποδεκτών του μέτρου και όχι η πραγματική δυνατότητα τους να ανταποκριθούν σε εντολές μείωσης φορτίου από τον ΑΔΜΗΕ χάριν της ευελιξίας του συστήματος. Υπό την έννοια αυτή το χαράτσι της Διακοψιμότητας αποτελεί φόρο υπέρ τρίτων, ουδόλως σχετιζόμενο με την πραγματική ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος.
  3. Το επίμαχο σχέδιο Υ.Α. όταν πρωτοσυντάχθηκε με επίπλαστα στοιχεία το 2014, στοχεύοντας στο να διευρύνει όσο περισσότερο γίνεται την ανάγκη για δήθεν περικοπές φορτίου ζήτησης και άρα να μεγεθύνει εικονικά το εύρος της Διακοψιμότητας, επέκτεινε αυθαίρετα σε εξαετία την χρονική περίοδο αναφοράς των ιστορικών στοιχείων ζήτησης προσπαθώντας έτσι να εντάξει σε αυτήν το έτος 2008 που ως χρονιά εκτός ύφεσης οι βιομηχανίες εμφάνιζαν μεγάλες καταναλώσεις (7,6 TWh). Τοιουτοτρόπως επιχειρήθηκε να δικαιολογηθεί αντίστοιχα μεγάλο δήθεν εύρος αναγκών Διακοψιμότητας και άρα υπερβολικές αποζημιώσεις για την ανύπαρκτη εν τοις πράγμασι υπηρεσία ευελιξίας αυτή. Ωστόσο, αφενός η έγκριση της ΕΕ μόνο για πενταετία στην περίοδο αναφοράς των ιστορικών καταναλώσεων και αφετέρου η διολίσθηση του έτους εφαρμογής της στο 2015, καθορίζουν πλέον την πενταετία αναφοράς στα έτη 2010 – 2014, όπου η μείωση της κατανάλωσης στην κατηγορία των επιλεγόντων πελατών Υψηλής Τάσης, ως σύνολο τουλάχιστον σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, είναι ανύπαρκτη (κατανάλωση 6,3 TWh το 2010 αυξανόμενη σε 6,7 TWh το 2014). Επιπλέον ενώ η έγκριση της ΕΕ προβλέπει κατώφλι ελάχιστης μείωσης ισχύος κατανάλωσης ανά συμμετέχοντα τα 5 MW, το σχέδιο Υ.Α. αυθαίρετα το μειώνει στα 3 MW, προσπαθώντας έτσι να διευρύνει τον κύκλο των δικαιούχων βιομηχανικών καταναλωτών. Με βάση τις εκτιμήσεις μας αλλά και του ίδιου του Υπουργείου όπως εκφράστηκαν στην σχετική ημερίδα-δημόσια συζήτηση της 20ης Νοεμβρίου, επικαιροποιούμενο το μέτρο της Διακοψιμότητας στην ανωτέρω πραγματικότητα δεν προβλέπεται να αφορά παραπάνω από 22 εκατ. ευρώ ετησίως αντί των 55 εκατ. που αρχικώς επίπλαστα διογκώθηκε. 
  4. Το μέτρο της Διακοψιμότητας, παρότι στον πυρήνα του συνιστά φόρο υπέρ τρίτων που εκ της φύσης του (επιδότηση της βιομηχανίας με κρατική νομοθετική παρέμβαση) θα έπρεπε θεωρητικά να αφορά όλους τους φορολογούμενους, εντούτοις καλούνται να το πληρώσουν μονομερώς και ανεξήγητα οι ΑΠΕ, το δε μεγαλύτερο μέρος του (40 εκατ. ευρώ) οριζόντια και υπερβολικά τα πολύπαθα και εν γένει μικρά ως επιχειρηματικότητα φωτοβολταϊκά. Ας σημειωθεί εδώ πως οι επωφελούμενοι από την Διακοψιμότητα βιομηχανικοί καταναλωτές πληρώνουν ελάχιστο ΕΤΜΕΑΡ μόλις 2,2 ευρώ/MWh την στιγμή που από την μείωση της ΟΤΣ λόγω ΑΠΕ επωφελούνται μέσω του μειωμένου χονδρεμπορικού κόστους ρεύματος τουλάχιστον 10 ευρώ/MWh. Αν μάλιστα εν τέλει λάβουν και τα 40 εκατ. ευρώ από τα ΦΒ μέσω της Διακοψιμότητας, τότε θα έχουν επιπρόσθετη επιστροφή χρημάτων άλλων 6 ευρώ/MWh, δηλαδή όχι μόνο δεν θα συνεισφέρουν καν στο ΕΤΜΕΑΡ αλλά θα καρπώνονται κιόλας το οκταπλάσιο της αξίας συμμετοχής τους.
  5. Ο ν. 4203/2013 που εισήγαμε την έννοια της Διακοψιμότητας στην Ελληνική Νομοθεσία προέβλεψε στο άρθρο 16, πως οι συντελεστές επιβάρυνσης κάθε τεχνολογίας ηλεκτροπαραγωγής χωριστά θα είναι τέτοιοι ώστε να εξισορροπούνται μεταξύ άλλων και οι οικονομικές συνέπειες του μέτρου μεταξύ των κατηγοριών των παραγωγών που αυτή πλήττει. Ατυχώς ωστόσο το υφιστάμενο σχέδιο Υ.Α., ενώ του παρέχεται από τον Νόμο η πληρεξουσιότητα και η υποχρέωση να εξισορροπήσει τις οικονομικές επιπτώσεις αυτές, επιβαρύνει τα φωτοβολταϊκά οριζόντια επί του τζίρου τους με τυφλό χαράτσι 3,6% μη εκπιπτόμενο μάλιστα φορολογικά από τα ακαθάριστα έσοδα τους και που ανάγεται στα καθαρά μετά φόρων κέρδη τους σε ασύμμετρη επιβάρυνση 21% στις μικρές εγκαταστάσεις ισχύος μέχρι 100 kW και 15% στις εγκαταστάσεις άνω των 100 kW, την στιγμή που στις υπόλοιπες ΑΠΕ με βάσει τους υφιστάμενους συντελεστές επί του τζίρου τους (1,8% επιβάρυνση στα αιολικά και 0,8% στα μικρά υδροηλεκτρικά) ανάγεται στα καθαρά κέρδη τους σε επιβάρυνση επιπέδου 7 – 9%. Σε ότι αφορά δε τους μεγάλους συμβατικούς παραγωγούς  οι επιβαρύνσεις είναι σχεδόν μηδενικές. Πρόκειται λοιπόν όχι απλά για οριζόντιο μέτρο αλλά και με ανάποδη μάλιστα κλιμάκωση εξουθενωτικά σε βάρος των μικρών της αγοράς ενέργειας, δηλαδή των φωτοβολταϊκών. 
  6. Ωστόσο, παρότι το μέτρο της Διακοψιμότητας είναι επιστημονικά διάτρητο σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτιθέμενα στοιχεία και παρότι ειδικά στα ΦΒ δεν πιστώθηκε τίποτα από την ευστάθεια που προσέδωσαν στο σύστημα με την καθημερινή και πραγματική κοντά στις καταναλώσεις παρουσία τους στην κάλυψη της άλλοτε κοστοβόρου και προβληματικής κύριας μεσημεριανής αιχμής, με αίσθημα ευθύνης προς τον μέσο πληττόμενο παραγωγό την παρούσα αρνητική έως παράλογη συγκυρία, έχουμε καταθέσει πρόταση παραμετροποίησης (αναλογικής κλιμάκωσης) των επιβαρύνσεων με δεδομένο και το οικονομικό περιθώριο που αφήνει η εκ των πραγμάτων μείωση του προϋπολογισμού του μέτρου από τα 55 εκατ. στα περίπου 22 εκατ. ευρώ. Έτσι πέραν της απαλλαγής των οικιακών ΦΒ που μας ανακοινώθηκε από το Υπουργείο ως ένδειξη της ευαισθησίας του στην αναλογικότητα, στο πλαίσιο της ίδιας αναλογικότητας που οφείλει να συνεχίζεται και στους υπολοίπους φορολογουμένους (δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί η ευαισθησία αυτή του Υπουργείου άραγε εξαντλείται στα οικιακά μόνο συστήματα), προτείναμε οι εγκαταστάσεις μέχρι 100 kW να επιβαρυνθούν επί του τζίρου με ολικό συντελεστή 0,9% (ΣΔu=0,45) και οι μεγαλύτερες άνω των 100 KW με 1,8% (ΣΔu=0,9). Η κατηγοριοποίηση αυτή για εγκαταστάσεις κάτω ή άνω των 100kW άλλωστε προκύπτει από τον ίδιο τον ν. 4203/2013. Ειλικρινά λοιπόν δεν αντιλαμβανόμαστε πως οι υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για δίκαιη και αναλογική φορολογική πολιτική κατέληξαν τόσο γρήγορα σε ανάποδη κλιμάκωση σε βάρος των μικρών  της αγοράς ενέργειας. 

Αποδεχόμενο το ΥΠΕΝ την πρόταση αυτή αφενός θα περιορίσει την επιβάρυνση των ΦΒ σε επίπεδα παρόμοια και αναλογικά με των υπολοίπων μεγάλων τεχνολογιών ΑΠΕ δηλαδή πέριξ του 8% επί των καθαρών μετά φόρων κερδών και αφετέρου τα προβλεπόμενα από το μέτρο έσοδα θα ανέλθουν στα 28 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή με ασφάλεια πάνω από τα αναγκαία που αναθεωρημένα εξαγγέλλει πως χρειάζονται το ίδιο το Υπουργείο (22 εκατ. ευρώ). Από εκεί και πέρα περισσεύουν και 6 εκατ.  ευρώ ώστε να μειωθούν περαιτέρω αναλογικά οι επιβαρύνσεις για όλες τις ΑΠΕ συμμέτρως.  

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος

+30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.