(210) 6854035

  • Δελτία Τύπου ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • 1
  • 2

Δελτία Τύπου (615)

Συνάντηση ΣΠΕΦ με Το Ποτάμι για τα προβλήματα των ΑΠΕ

Την Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε στην Βουλή των Ελλήνων συνάντηση της διοίκησης του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) εκπροσωπούμενης από τους κ.κ. Στ. Λουμάκη - Πρόεδρο και Λ. Λαλιώτη - Ταμία με μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας από Το Ποτάμι.  Συγκεκριμένα στην συνάντηση συμμετείχαν από Το Ποτάμι οι κ.κ. βουλευτές Γρ. Ψαριανός, Γ. Μαυρωτάς και Γ. Αμυράς και οι επιστημονικοί συνεργάτες τους. 
 
Στην συνάντηση εκτέθηκαν από τον ΣΠΕΦ όλα τα φλέγοντα ζητήματα των ΑΠΕ με κορυφαίο αυτό των αναίτιων, σύμφωνα με την λογιστική εικόνα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ), καθυστερήσεων των πληρωμών για 5 και πλέον μήνες το οποίο και έχει φέρει χιλιάδες παραγωγούς στο χείλος της οικονομικής καταστροφής.  Η δικαιολογούμενη υπερημερία από την λογιστική εικόνα του ΕΛΑΠΕ δεν ξεπερνά τις 50 ημέρες, ωστόσο οι παραγωγοί πληρώνονται με καθυστέρηση 160 και πλέον ημερών, επειδή η ΔΕΗ παρακρατά και κατά τα φαινόμενα χρησιμοποιεί ανεξέλεγκτα το ΕΤΜΕΑΡ για δικούς της σκοπούς, χωρίς να το αποδίδει δηλαδή εμπρόθεσμα ως οφείλει στον ΑΔΜΗΕ και εν συνεχεία αυτός στον ΛΑΓΗΕ.  Στο σημείο αυτό συζητήθηκε και η απαιτούμενη αναγκαία πλέον με νομοθετική ρύθμιση παράκαμψη του ΑΔΜΗΕ στην αλυσίδα απόδοσης του ΕΤΜΕΑΡ, ο οποίος ως θυγατρική της ΔΕΗ δεν πράττει τίποτα από όσα οφείλει για την επίσπευση της είσπραξης του από την ΔΕΗ.  
 
Κατά τα λοιπά συζητήθηκαν οι στρεβλώσεις και η οικονομική βλάβη των ΑΠΕ από τις πλασματικές, περιττές ως προς το ηλεκτρικό σύστημα αλλά και προκλητικά υπερδιαστασιολογημένες Υπηρεσίες Διακοπτόμενου Φορτίου (ΥΔΦ) που νομοθετήθηκαν πέρυσι αλλά και που ο ΑΔΜΗΕ εξαντλεί, παρ' ότι ο νομοθέτης του έχει μεταβιβάσει την ευθύνη της χρηστής και με φειδώ διαχείρισης τους στον αναγκαίο κατά την απόλυτη τεχνική κρίση του βαθμό.  Σημειώθηκε ότι πουθενά στην ΕΕ οι ΥΔΦ δεν χρηματοδοτούνται από τις ΑΠΕ ενώ αναφερόμενοι στο παράδειγμα της Γερμανίας που εσχάτως προβλήθηκε στον Τύπο ως δήθεν προγεφύρωμα για την παράταση του μέτρου στην Ελλάδα, αναλύθηκε πως εκεί οι ΥΔΦ θα αφορούν μόλις το 2,2% του μέσου φορτίου του ηλεκτρικού συστήματος ενώ στην χώρα μας προκλητικά και άνευ τεχνικού λόγου το 35% (στο ελληνικό ηλεκτρικό σύστημα υπάρχει υπερεπάρκεια ηλεκτροπαραγωγικής ισχύος και όχι έλλειψη).  Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί από τον ΑΔΜΗΕ ούτε μία εντολή περιορισμού φορτίου, ενώ σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο οι ΥΔΦ πληρώνονται παρόλα αυτά κανονικά στους δικαιούχους μεγάλους καταναλωτές με την επιβάρυνση των ΑΠΕ.
 
Τέλος συζητήθηκαν θέματα και στρεβλώσεις που αφορούν το net metering και το virtual net metering αλλά και τους ενεργειακούς συνεταιρισμούς σύμφωνα με τις πρωτοβουλίες που προωθεί η Κυβέρνηση.
 
Σε πολύ καλό κλίμα συμφωνήθηκε να κρατηθεί ανοικτός ένας τεχνοκρατικός και επιστημονικός δίαυλος επικοινωνίας, ώστε τα προβλήματα και οι στρεβλώσεις σε βάρος των ΑΠΕ να τύχουν της προσοχής του Κοινοβουλίου.  
 
Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο των θέσεων του ΣΠΕΦ όπως αναλύθηκαν και κατατέθηκαν στη συνάντηση με Το Ποτάμι.  
 
 

Λουμάκης: Το νέο τοπίο στην Προμήθεια, οι συστημικές παρανοήσεις και οι ΑΠΕ

Επισυνάπτεται η ομιλία του Προέδρου του ΣΠΕΦ κου Στέλιου Λουμάκη στο 21ο Εθνικό Συνέδριο Ενέργεια και Ανάπτυξη του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ) που έλαβε χώρα στις 26/10/16.

Κάντε κλίκ εδώ για δείτε την ομιλία 

Νέα δικάσιμος για την Προσφυγή του ΣΠΕΦ στο ΣτΕ κατά των ΥΔΦ

Η εκδίκαση της Προσφυγής του ΣΠΕΦ κατά της Υπουργικής Απόφασης περί των Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου (διακοψιμότητα) προσδιορίστηκε από το Δ' Τμήμα του ΣτΕ να εκδικαστεί εξ' αναβολής στις 14/2/17.

Επερώτηση στην Βουλή για τους καταχρηστικούς συμψηφισμούς ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ και την συνεπακόλουθη στάση πληρωμών προς τις ΑΠΕ

Κατόπιν της αποκάλυψης και ανάδειξης από τον ΣΠΕΦ των καταχρηστικών συμψηφισμών που λαμβάνουν χώρα μεταξύ ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ στο ΕΤΜΕΑΡ το τελευταίο 2μηνο και της δημόσιας καταγγελίας τους με την από 4/10/16 επιστολή μας (επισυνάπτεται) προς το αρμόδιο Υπουργείο αλλά και την Αξιωματική Αντιπολίτευση εν συνεχεία (και με την διεξαχθείσα την 10/10/16 συνάντηση του Προέδρου με τον αρμόδιο Τομεάρχη Ενέργειας), ακολούθησε επερώτηση 41 βουλευτών προς τον Υπουργό Ενέργειας για τις πρακτικές αυτές αλλά και την συνεπακόλουθη εξαντλητική σχεδόν πλήρη στάση πληρωμών προς τις ΑΠΕ που αίφνης και αναίτια κήρυξε η ΔΕΗ. 

 
Επισυνάπτεται το link με την επερώτηση των 41 βουλευτών.
 
 
Επισυνάπτεται η επιστολή ΣΠΕΦ από 4/10/16. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Συνάντηση Προέδρου ΣΠΕΦ με Τομεάρχη Ενέργειας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης 

Την Δευτέρα 10/10/16 πραγματοποιήθηκε στην Βουλή προγραμματισμένη συνάντηση του Προέδρου του ΣΠΕΦ κου Σ. Λουμάκη με τον Τομεάρχη Ενέργειας της Νέας Δημοκρατίας κο Κώστα Σκρέκα.  Η συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο των επαφών του συνδέσμου και με τα κόμματα της Αντιπολίτευσης με μοναδικό γνώμονα την στήριξη των ΑΠΕ αλλά και κάθε ορθής πρωτοβουλίας που τις αφορά.  Στο πλαίσιο αυτό συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της εξυγίανσης του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ) και ειδικότερα η ορθολογική εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4414/2016 περί αποφευγόμενου κόστους των Προμηθευτών λόγω των ανανεώσιμων στον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό (ΗΕΠ) αλλά και η ορθή εφαρμογή τους δια  μέσου του νέου Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΚΣΗΕ) όπως πρόσφατα δημοσιεύτηκε η σχετική Απόφαση ΡΑΕ στο ΦΕΚ.  
  
Όπως αναλύθηκε στον κο Σκρέκα, η τρέχουσα ανισορροπία στον ΕΛΑΠΕ ουσιαστικά δεν έχει να κάνει με αλλαγές (δηλαδή αυξήσεις) ως προς τα προηγούμενα χρόνια στις πληρωμές των ΑΠΕ αλλά μόνο με εσωτερική αναδιάταξη των κονδυλίων που εισπράττονται συνολικά για ρεύμα από τους καταναλωτές.  Με απλούστερα δηλαδή λόγια η πτώση της Οριακής Τιμής Συστήματος (ΟΤΣ), συγκυριακή αλλά δυστυχώς και συστημική εξαιτίας των ΑΠΕ (φαινόμενο Merit Order Effect), είναι αυτή που αφαίρεσε σημαντικό μέρος των εσόδων του ΕΛΑΠΕ από την ΟΤΣ και το μεταβίβασε ως κέρδος στους Προμηθευτές.  Μοναδικός εξωτερικός παράγοντας που επιπλέον αποσυντόνισε τον ΕΛΑΠΕ όχι όμως με ευθύνη των παραγωγών, ήταν η άστοχη μείωση του ΕΤΜΕΑΡ τον Δεκέμβριο του 2015 κατά 130 εκατ. ευρώ ετησίως, απόφαση που βασίστηκε αφενός σε εσφαλμένες εκτιμήσεις του Ειδικού Δελτίου ΕΛΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ αναφορικά με το πόσο προβλεπόταν η ΟΤΣ να είναι για το 2016 (ο Λειτουργός πρoέβλεπε τον Νοέμβριο του 2015 την ΟΤΣ στα 57 ευρώ/MWh για το 2016 και στα 60 ευρώ/MWh για το 2017, όταν αυτή για σχεδόν όλο το 2015 ήταν ήδη κάτω των 50 ευρώ/MWh με περαιτέρω πτωτικές τάσεις) και αφετέρου στην παροδικά αυξημένη τιμή των δικαιωμάτων CO2, οι τιμές των οποίων ήδη από τον Ιανουάριο του 2016 κατέρρευσαν λόγω της συστημικής αστοχίας του μηχανισμού ETS της ΕΕ (τα δικαιώματα CO2 αποφασίστηκε επίσης τον Δεκέμβριο 2015 να δοθούν κατα ένα μέρος και τα επόμενα χρόνια στον ΕΛΑΠΕ με στόχο την απομείωση του ΕΤΜΕΑΡ).  
 
Προς άρση των ανωτέρω η πρωτοβουλία της θεσμοθέτησης του ν. 4414 είναι αναφανδόν προς την σωστή κατεύθυνση.  Αυτό που τώρα προέχει είναι η στενή επιτήρηση από την ΡΑΕ της λειτουργίας του ν. 4414 και του ΚΣΗΕ όσον αφορά την πραγματική αποτύπωση του αποφευγόμενου κόστους των Προμηθευτών λόγω ΑΠΕ στον ΗΕΠ και την αποφυγή χειραγωγήσεων προς τα κάτω όπως αναλυτικά τοποθετήθηκε ο ΣΠΕΦ στην σχετική δημόσια διαβούλευση του Κώδικα.  
Σε κάθε περίπτωση τονίστηκε πως η προσπάθεια ανάκτησης της αξιοπιστίας της Πολιτείας μέσω και της πραγματικής άρσης των στρεβλώσεων στον ΕΛΑΠΕ πρέπει να στηριχθεί από όλους, ενώ το εγχείρημα της επί δικαίω μεταρρύθμισης της αρχιτεκτονικής του Λογαριασμού ΑΠΕ δύναται εφ' όσον επιτύχει να παράξει σημαντική τεχνογνωσία και για άλλες χώρες που επίσης μαστίζονται από το φαινόμενο του Merit Order Effect. 

Συμμετοχή Προέδρου ΣΠΕΦ στο 21ο Συνέδριο Ενέργεια και Ανάπτυξη του ΙΕΝΕ

 
Σε συνέχεια πρόσκλησης ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης θα παραστεί ομιλητής στην 4η Συνεδρία του 21ου Εθνικού Συνεδρίου Ενέργεια και Ανάπτυξη 2016 του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ). Η θεματική της 4ης Συνεδρίας αφορά την Ενεργειακή Αποδοτικότητα και τις ΑΠΕ ως Βασικούς Άξονες της Ενεργειακής Πολιτικής  Το συνέδριο θα λάβει χώρα στην Αθήνα, στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στις 25 και 26 Οκτωβρίου 2016. Επισυνάπτεται η ανακοίνωση του Συνεδρίου και το Πρόγραμμα. Περισσότερες πληροφορίες για το Συνέδριο παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του ΙΕΝΕ:
 
 
Δείτε την ανακοίνωση και το πρόγραμμα εδώ:
 

Δημοσιεύτηκε η Απόφαση ΡΑΕ για την τροποποίηση του ΚΣΗΕ

 
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η Απόφαση της ΡΑΕ για την τροποποίηση του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας αναφορικά με την υιοθέτηση της μεθοδολογίας υπολογισμού της νέας χρέωσης των Προμηθευτών ένεκα του αποφευγόμενου κόστους που απολαμβάνουν λόγω ΑΠΕ για τις αγορές τους στον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό (ΗΕΠ).  Επιγραμματικά τα κύρια σημεία της Απόφασης ΡΑΕ σε συνέχεια και της δημόσιας διαβούλευσης που προηγήθηκε είναι:
 
- Καταργείται ο συντελεστής Ky που είχαμε ως ΣΠΕΦ καταθέσει έντονες επιφυλάξεις.
 
- Καταργείται το πλαφόν RMAX_UC_RESSA στην μεσοσταθμική χρέωση που επίσης είχαμε ως ΣΠΕΦ έντονες εντάσεις.
 
- Καταργείται η μεσοστάθμιση του ποσού που είχε εισαγάγει ο ΛΑΓΗΕ για χρήση στο πλαφόν.  Έτσι ο ΕΛΑΠΕ θα τροφοδοτείται με την πρωτογενή διαφορά της Εικονικής ΟΤΣ από την Κανονική ΟΤΣ επί τις MWh που κάθε Προμηθευτής τράβηξε από το pool για τις ανάγκες των πελατών του πλην εξαγωγών.  Η μεσοστάθμιση της προσαύξησης αν και δεν επηρέαζε τα χρήματα της συνιστώσας πρωτογενώς, εντούτοις διευκόλυνε την λειτουργία επιβολής του πλαφόν.  Άλλωστε επιβολή πλαφόν απευθείας στα πρωτογενή ωριαία αποτελέσματα θα σήμαινε ακραίες παρεμβάσεις, αφού το πλαφόν θα "κούρευε" πολύ περισσότερες αιχμές τιμών προσαύξησης σε σχέση με τις μεσοσταθμισμένες.
 
- Επιβάλλεται περιοδική δημοσίευση/ανάρτηση των τιμών της Εικονικής ΟΤΣ για λόγους διαφάνειας.
 
- Πληρωμή της νέας συνιστώσας την κάθε Δευτέρα της εβδομάδας (w+2) για την εβδομάδα (w). Αντίστοιχη σφικτή λογική υπάρχει και για τις διορθωτικές μηνιαίες και ετήσιες εκκαθαρίσεις.
 
- H ΡΑΕ αποδέχεται τις επιφυλάξεις ΣΠΕΦ για ενδεχόμενες στρεβλώσεις-χειραγωγήσεις της Εικονικής ΟΤΣ από πλευράς Προμηθευτών μέσω της συνάρτησης των προσφορών τους στον ΗΕΠ και επιφυλάσσεται να παρέμβει στην μεθοδολογία με διορθωτικούς συντελεστές που τώρα αφαίρεσε αλλά εν συνεχεία δύναται να προσθέσει. 
 
- Η ΡΑΕ για μία ακόμη φορά επιβεβαιώνει πως το ΕΤΜΕΑΡ είναι κόστος ρεύματος που αφορά τους Προμηθευτές για την ενέργεια που τροφοδοτούν τους πελάτες τους, μνημονεύει την σχετική απόφαση ΣτΕ 3366/2015 και ονοματίζει την νέα χρέωση ως χρέωση των Προμηθευτών για το κόστος που αποφεύγουν από τον ΗΕΠ λόγω ΑΠΕ.  Οπότε η χρέωση δεν είναι Τέλος που νομικά εσφαλμένα παρουσιάζεται στην κοινή γνώμη.  Τέλος θα ήταν μόνο αν ήταν διοικητικά καθοριζόμενη η χρέωση και όχι όπως τώρα που θα προκύπτει από αγοραίο μηχανισμό.
 
- Εισάγει σφικτό μηχανισμό εγγυήσεων ανάλογο του ΗΕΠ και αν υπάρξουν ελλείμματα στην απόδοση της χρέωσης από κάποιον επισφαλή Προμηθευτή επιμερίζονται στους υπολοίπους Προμηθευτές.
 
Επισυνάπτεται το ΦΕΚ της Απόφασης ΡΑΕ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Πρωτοβουλία ΣΠΕΦ για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη

 
Αναφορικά με την διερευνητική πρωτοβουλία του ΣΠΕΦ για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη ΑΠΕ και συγκεκριμένα αιολικού πάρκου, το προκαταρκτικό ενδιαφέρον που καταγράφηκε μέχρι την 20/9/16 όπου είχε τεθεί ως ορόσημο εκτίμησης, αφορά ομάδα 56 ΑΦΜ με εύρος συγκέντρωσης κεφαλαίων από 3,2 έως 8,4 εκατομμύρια ευρώ.  Τα 56 ΑΦΜ αυτά είναι φυσικά ή νομικά πρόσωπα ως επί τω πλείστον ήδη ηλεκτροπαραγωγοί από ΑΠΕ ή συνδεόμενοι μετοχικά με τέτοια δραστηριότητα, χωρίς ωστόσο να λείπουν και περιπτώσεις προσώπων που επί του παρόντος δεν σχετίζονται μεν με δραστηριότητα ηλεκτροπαραγωγής αλλά που ωστόσο έχοντας αντιληφθεί τις δυνατότητες που ακόμη υπάρχουν στον κλάδο θα επιθυμούσαν να επενδύσουν μέσα από ένα βιώσιμο οικονομικά σχήμα, αφού όπως είναι πλέον τοις πάσι γνωστό αναπτύξεις κατά μόνας έχουν πολύ υψηλό κεφαλαιακό κατώφλι που σε συνδυασμό και με την απουσία τραπεζικού δανεισμού και ρευστότητας τις καθιστούν μάλλον αδύνατες.
 
Το ανωτέρω ενδιαφέρον τιμά ιδιαίτερα την πρωτοβουλία και κρίνεται καταρχήν επαρκές ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια.  Συγκεκριμένα η ομάδα εργασίας που έχει συσταθεί με δύο εξειδικευμένα στελέχη του χώρου των αιολικών συνεχίζει την έρευνα και αξιολόγηση κατάλληλων έργων με πλήρη αδειοδότηση που θα αρμόζουν ως short list για να παρουσιαστούν τα χαρακτηριστικά τους στην επενδυτική ομάδα του σχήματος. Επί του παρόντος η ομάδα εργάζεται πάνω σε 9 αιολικά project και ένα μικρό υδροηλεκτρικό που εστάλη, (τα υδροηλεκτρικά συνδυάζουν επίσης καλές οικονομικές αποδόσεις με χαμηλή τιμή πώλησης ενέργειας όπως περίπου και τα αιολικά) ενώ έχουν απορριφθεί επιπλέον 2 έργα λόγω χαμηλών ανεμολογικών δεδομένων άρα και αναμενόμενων οικονομικών αποδόσεων.  Η διαδικασία αξιολόγησης δυστυχώς δεν είναι γρήγορη, αφού το βαρύ αδειοδοτικά καθεστώς που ίσχυε και ισχύει στα αιολικά αλλά και τα μικρά υδροηλεκτρικά αλλά και το πλήθος των στοιχείων που υπεισέρχονται σε αυτήν (λ.χ. πιστοποιημένα ανεμολογικά δεδομένα, ενεργειακή μελέτη παραγωγής, αποτίμηση χάραξης συνοδευτικών έργων οδοποιίας, γραμμών μεταφοράς, χρήσεις και καθεστώς γης μέχρι την πρόσβαση στο χώρο εγκατάστασης, προθεσμίες επιμέρους αδειοδοτήσεων κλπ) απαιτούν αναλύσεις με υψηλό βαθμό λεπτομέρειας ώστε να αποφανθεί η ομάδα προκαταρκτικά επί της ωριμότητας και ρεαλιστικότητας εκάστου έργου. Εννοείται πως για λόγους διαφάνειας, αμεροληψίας και ακεραιότητας, πριν την οποτεδήποτε τελική επιλογή κατάλληλου έργου θα ανατεθεί ο έλεγχος του (due dilligence) σε ανεξάρτητο εγνωσμένου κύρους στο αντικείμενο νομικό και τεχνικό γραφείο.
 
Επί πλέον θα πρέπει να διατηρηθεί υπόψη πως η επικείμενη μετάπτωση και των αιολικών (όπως στα φωτοβολταϊκά ήδη ισχύει) στο καθεστώς των διαγωνισμών για την απόδοση τιμής πώλησης ενέργειας, ασκεί ήδη σημαντικές πιέσεις στους αδειούχους του κλάδου για ταχεία ανάπτυξη και διασύνδεση των έργων τους εντός των ρητών προθεσμιών που τέθηκαν με τον ν. 4414/2016.  Συγκεκριμένα:
 
- Όσα αιολικά έργα διαθέτουν πλήρη αδειοδότηση και υπογεγραμμένη σύμβαση με ΛΑΓΗΕ, για να κρατήσουν το feed in tarrif μοντέλο τους (105 ευρώ/MWh) πρέπει να κατασκευαστούν και να διασυνδεθούν μέχρι 30/6/18, άλλως μέχρι την 31/12/18 για να ενταχθούν τουλάχιστον στο μοντέλο feed in premium με 98 ευρώ/MWh και υποχρεώσεις κάλυψης αποκλίσεων στα πλαίσια του Τarget Μodel.  Αν τα δύο αυτά ορόσημα χαθούν, τότε τα έργα μεταπίπτουν υποχρεωτικά στο τότε ισχύον καθεστώς, το οποίο σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές της ΕΕ προβλέπεται να είναι οι διαγωνισμοί.  Βεβαίως στο ενδιάμεσο είναι πολύ πιθανόν να έχουν λήξει επιμέρους αδειοδοτήσεις τους όπως π.χ. η άδεια εγκατάστασης και οι επεκτάσεις της, δηλαδή κάποια έργα να ακυρωθούν και για άλλους λόγους. 
 
- Όσα έργα άνω των 3 MW (δυστυχώς κάτω του ορίου αυτού δεν υπάρχουν διαθέσιμα έργα τουλάχιστον σύμφωνα με την έρευνα μας) διαθέτουν πλήρη αδειοδότηση και όρους σύνδεσης χωρίς όμως υπογεγραμμένη σύμβαση με ΛΑΓΗΕ, για να ενταχθούν στο feed in premium των 98 ευρώ/MWh με υποχρεώσεις κάλυψης αποκλίσεων στα πλαίσια του Target Model, θα χρειαστεί να σπεύσουν άμεσα (λίγοι μήνες εκτιμάται πως θα είναι το περιθώριο) όταν ανοίξει η σχετική διαδικασία στο ΛΑΓΗΕ για υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Για να συμβεί ωστόσο αυτό, τα συγκεκριμένα έργα θα χρειαστεί προηγουμένως να συμβασιοποιήσουν τους όρους σύνδεσης τους με ΑΔΜΗΕ ή ΔΕΔΔΗΕ κατά περίπτωση, δηλαδή να καταβάλουν συνήθως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να αγοράσουν τους όρους σύνδεσης που τους χορηγήθηκαν.  Είναι προφανές πως αδειούχοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα υλοποίησης συνολικά του έργου τους, δεν θα προβούν "τυφλά" στην αγορά των όρων σύνδεσης, οπότε και δεν θα μπορούν να υπογράψουν με ΛΑΓΗΕ καν.  Συνεπώς αναμένεται να ασκηθούν μεγάλες πιέσεις στους αδειούχους για να καταλήξουν στο τι θα πράξουν τελικά με τα έργα τους.
 
Και στις δύο ανωτέρω βασικές περιπτώσεις έργων, εκτιμάται πως το πιεστικό πλαίσιο του ν. 4414 καθιστά επίκαιρη την πρωτοβουλία μας, υπό την έννοια ότι μια ισχυρή κεφαλαιακά πολυσυμμετοχική πρωτοβουλία αποτελεί ουσιαστική εναλλακτική για την υλοποίηση έργων που σε διαφορετική περίπτωση θα χαθούν.  Επιπλέον παράμετρος δυσκολίας για τα αιολικά έργα είναι και ο μεγάλος χρόνος που απαιτείται για την παραγγελία, δέσμευση και εξασφάλιση ανεμογεννητριών (πάνω από 6-7 μήνες).  Για όλους τους ανωτέρω λόγους η παρουσία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη ΑΠΕ τους προσεχείς μήνες αξίζει να υφίσταται, αφού το σφικτό πλαίσιο του ν. 4414, εκτιμάται πως θα λειτουργήσει ως καταλύτης για συνεργατικές αναπτύξεις.  Προς την κατεύθυνση αυτή αναφέρεται πως:
 
- Οι εργασίες έρευνας και αξιολόγησης διαθέσιμων/κατάλληλων έργων από την ομάδα εργασίας συνεχίζονται.
 
- Η πρόσκληση προς αδειούχους ώριμων έργων για συνεργατική ανάπτυξη συνεχίζει να ισχύει.
 
- Η περαιτέρω αύξηση του ενδιαφέροντος θα έχει πολλαπλασιαστικώς θετικά αποτελέσματα, αφού η διεύρυνση της γκάμας έργων που η πρωτοβουλία αποτείνεται αυξάνει και τις πιθανότητες επιτυχίας.   Τα αιολικά είναι μια κατηγορία ΑΠΕ που τα μικρά έργα (<3 MW) αφενός σπανίζουν και συνήθως λόγω των συνοδευτικών έργων που απαιτούνται να κατασκευαστούν (οδοποιία, γραμμές μεταφοράς κλπ) δεν καταλήγουν πάντοτε οικονομικώς ελκυστικά. Αντίθετα στα μεγαλύτερα έργα και ιδίως άνω των 10 MW υπάρχει υπερπληθώρα, που ωστόσο λόγω των υψηλών κεφαλαίων που απαιτούνται δεν εντάσσονται επί του παρόντος στο target group της πρωτοβουλίας.  
 
Τούτων λεχθέντων η ισχύς της διερευνητικής πρωτοβουλίας συνεχίζεται και στο διάστημα μέχρι να καταλήξει η ομάδα σε κατάλληλο υποψήφιο έργο/short list έργων, εκδηλώσεις προκαταρκτικού ενδιαφέροντος θα συνεχίσουν να γίνονται δεκτές. 
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος

+30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.