(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά, Νέα του ΣΠΕΦ

  • 1
  • 2

Πρόσφατα (405)

Εδώ θα βρείτε τα πιο πρόσφατα νέα του ΣΠΕΦ.


 

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΠΕΦ

Σε συνέχεια της Γενικής Συνέλευσης και Αρχαιρεσιών του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) της 17ης Ιανουαρίου 2016 και της πρώτης συνεδρίασης του νέου Διοικητικού Συμβουλίου την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου, τούτο συγκροτήθηκε σε σώμα σύμφωνα με το καταστατικό υπό την ακόλουθη δομή:

Λουμάκης Στυλιανός - Πρόεδρος
Αγγελοπούλου Όλγα – Αντιπρόεδρος
Τζαννίνη Ευγενία – Γενική Γραμματέας
Σαμαράς Γεώργιος – Οργανωτικός Γραμματέας
Λαλιώτης Λουκάς - Ταμίας
Σιαμίδης Μιχαήλ - Μέλος
Δοντάς Ευριπίδης - Μέλος
Δρόσος Γεώργιος - Μέλος
Τσούμας Κωνσταντίνος – Μέλος

Η σύνθεση του νέου Δ.Σ. συνδυάζει και αντικατοπτρίζει την επιβράβευση και εμπιστοσύνη των παραγωγών-μελών στα πρόσωπα της προηγούμενης διοίκησης που επανεκλέχθηκαν καθώς και την απαραίτητη ανανέωση με ένα νέο μέλος.

Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση ΣΠΕΦ – Αποτελέσματα Αρχαιρεσιών

Την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 διεξήχθη η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) μαζί με αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου. 

Στην Γ.Σ. παρέστη ο Πρόεδρος του ΛΑΓΗΕ κος Αναστάσιος Γκαρής, ο οποίος κατόπιν της εισαγωγικής ομιλίας – χαιρετισμού του απήντησε σε σειρά επίκαιρων ερωτήσεων από το ακροατήριο σχετικά με το φλέγον θέμα των πληρωμών των παραγωγών και των υπερημεριών που αυξάνονται παρά την θεαματική βελτίωση της λογιστικής εικόνας του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ. 

Το παρόν κατόπιν πρόσκλησης προς την διοίκηση Πανελληνίου Συνδέσμου Αγροτικών Φωτοβολταϊκών (ΠΣΑΦ) έδωσε ο Γεν. Γραμματέας του συνδέσμου κος Κώστας Γιωτάκος ο οποίος στον χαιρετισμό του προσδιόρισε με επιτυχία την συνεργασία και συμπόρευση που μπορεί να υπάρξει μεταξύ αληθινών συνδέσμων με πραγματική νομιμοποίηση, οργάνωση και εκπροσώπηση όπως είναι ο ΣΠΕΦ και ο ΠΣΑΦ.  

Στην συνέχεια το βήμα πήρε ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης με την κεντρική παρουσίαση-απολογισμό των πεπραγμένων (επισυνάπτεται) με κεντρικό άξονα την τεχνοκρατική ανάλυση των δεδομένων της αγοράς και των μεταρρυθμίσεων που έγιναν αλλά και όσων επί του παρόντος προωθούνται.

Στο Β’ μέρος της Γ.Σ. διεξήχθησαν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του 4ου ΔΣ του ΣΠΕΦ.  Τα επίσημα αποτελέσματα κατά σειρά εκλογής έχουν ως εξής: 


Σύνθεση νέου Διοικητικού Συμβουλίου
Λουμάκης Στυλιανός
Αγγελοπούλου Όλγα
Τζιαννίνη Ευγενία
Σαμαράς Γιώργος
Λαλιώτης Λουκάς
Σιαμίδης Μιχαήλ
Δοντάς Ευριπίδης
Δρόσος Γιώργος  
Τσούμας Κωνσταντίνος

Αναπληρωματικά Μέλη Δ.Σ.
Χρονόπουλος Κωνσταντίνος
Κύρου Κωνσταντίνος
Βούλγαρης Κωνσταντίνος

Η σύνθεση του νέου Δ.Σ. συνδυάζει και αντικατοπτρίζει την επιβράβευση και εμπιστοσύνη των παραγωγών-μελών στα πρόσωπα της προηγούμενης διοίκησης που επανεκλέχθηκαν καθώς και την απαραίτητη ανανέωση με ένα νέο μέλος.  Η ύπαρξη τέλος επαρκούς αριθμού υποψηφίων αναδεικνύει την αναγνωρισιμότητα και δυναμική του Συνδέσμου ως του κατεξοχήν επιστημονικού και επιχειρηματικού φορέα εκπροσώπησης των επαγγελματιών ηλεκτροπαραγωγών από φωτοβολταϊκά Πανελλαδικά.  Το νέο Δ.Σ. θα συνεδριάσει σύμφωνα με το καταστατικό τις προσεχείς ημέρες ώστε να συγκροτηθεί σε σώμα.

 

Κάντε κλίκ εδώ για να δείτε 

 

Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση - Αρχαιρεσίες

Σε συνέχεια απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου σύμφωνα με το καταστατικό όπως κοινοποιήθηκε στα μέλη από 30/11/15, η διεξαγωγή της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ), θα λάβει χώρα την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο President, Λ. Κηφισίας 43, 115 23 Αθήνα.

Στην Γ.Σ. έχουν προσκληθεί να απευθύνουν χαιρετισμό-ομιλία η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και οι διοικήσεις της ΡΑΕ, του ΛΑΓΗΕ και της ΔΕΗ.  Με βάση τις μέχρι στιγμής επιβεβαιώσεις χαιρετισμό-ομιλία θα απευθύνει ο Πρόεδρος του Λειτουργού της Αγοράς κος Αναστάσιος Γκαρής.

 

Η Ετήσια Τακτική Γ.Σ. του ΣΠΕΦ αποτελεί θεσμό για τον κλάδο των ηλεκτροπαραγωγών από Φωτοβολταϊκά, αφού από το 2009 που ιδρύθηκε ο Σύνδεσμος διεξάγεται με μεγάλη προσέλευση και επιτυχία στην στοιχειοθετημένη, ρεαλιστική και επιστημονικά εμπεριστατωμένη ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.  Ο κλάδος των ΑΠΕ έχοντας διέλθει αλλά και αφήσει πίσω του σειρά οριακών καταστάσεων τα προηγούμενα χρόνια, πλέον αισιοδοξεί πως με ώριμο και ρεαλιστικό διάλογο μπορεί να ανταπεξέλθει των προκλήσεων που θέτει το μέλλον στον δρόμο προς περαιτέρω αυξανόμενες ανανεώσιμες διεισδύσεις.  Ένεκα του Πανελλαδικού χαρακτήρα του ΣΠΕΦ οι Ετήσιες Τακτικές Γ.Σ. πραγματοποιούνται κάθε χρόνο εναλλάξ στην Αθήνα και την Περιφέρεια.  

Στο Β' μέρος της Γ.Σ. θα διεξαχθούν οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του 4ου Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου αφού η θητεία του 3ου Δ.Σ. ολοκληρώνεται.  Δικαίωμα ψήφου θα έχουν σύμφωνα με το άρθρο 21, παρ. 4 του Καταστατικού οι νόμιμοι εκπρόσωποι ή εξουσιοδοτημένοι (με γνήσιο υπογραφής) εκπρόσωποι των οικονομικά τακτοποιημένων μελών τουλάχιστον για το έτος 2015 έως και την ημέρα εκείνη.  Όσα από τα μέλη επιθυμούν να συνδράμουν στην σύνθεση του 4ου Δ.Σ. παρακαλούνται όπως υποβάλλουν την υποψηφιότητα τους εγγράφως με e-mail ή φαξ έως και την Τετάρτη 13/1/16 στην Γραμματεία του συνδέσμου.

 Ακολούθως επισυνάπτεται το πρόγραμμα της Γ.Σ.

 

Πρόγραμμα Ετήσιας Τακτικής Γ.Σ. του ΣΠΕΦ

Αθήνα - Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016 - Ξενοδοχείο President, Λ. Κηφισίας 43, Αθήνα

 

Α' Μέρος


 

9:00 - 10.00 π.μ. Προσέλευση - καφές - εγγραφές - συνδρομές 
10:00 - 11:00 π.μ. Καλωσόρισμα Προέδρου και Ομιλίες Επίσημων Προσκεκλημένων
  Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κος Πάνος Σκουρλέτης*
  Πρόεδρος ΡΑΕ κος Νίκος Μπουλαξής*
  Πρόεδρος ΔΕΗ Α.Ε. κος Εμμανουήλ Παναγιωτάκης*
  Πρόεδρος ΛΑΓΗΕ Α.Ε. κος Αναστάσιος Γκαρής 
   
11.00 - 11.30 π.μ. Παρουσίαση πεπραγμένων 2015
  Πρόεδρος ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης
   
11.30 - 11.40 π.μ.   Οικονομικός Απολογισμός 2015
   Ταμίας ΣΠΕΦ κος Λουκάς Λαλιώτης
11.40 - 12.15 μ.μ.   Λοιπές τοποθετήσεις - Ερωτήσεις – Συζήτηση
12.15 - 12.30 μ.μ.  Διάλειμμα Καφέ 

*Έχουν προσκληθεί και αναμένεται επιβεβαίωση

 

Β' Μέρος – Αρχαιρεσίες


12:30 - 14.00 μ.μ Προγραμματικές ομιλίες υποψηφίων νέου Δ.Σ. 
14:00 - 14:30 μ.μ Αρχαιρεσίες 
14.30 - 15.30 μ.μ. Ανακοίνωση αποτελεσμάτων – Ελαφρύ Γεύμα – Κοπή Πρωτοχρονιάτικης Πίτας

 

- Λήξη Εκδήλωσης - 

 

 

Επιστολή προς ΑΔΜΗΕ για τις δημοπρασίες Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου

  • 04 Ιανουαριου 2016 |

Σε συνέχεια της δημοσίευσης σε ΦΕΚ της ΥΑ για την Διακοψιμότητα και του κομβικού ρόλου που εξουσιοδοτείται και αποκτά ο ΑΔΜΗΕ αναφορικά με την διοργάνωση, τις ποσοστώσεις, το κατώφλι και τις διάρκειες των δημοπρασιών αυτών, ο ΣΠΕΦ διεξήγαγε ωριαία τεχνική ανάλυση επάρκειας φορτίου στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα για τα έτη 2013, 2014, 2015 την οποία και απέστειλε μαζί με σημαίνοντα συμπεράσματα στον Διαχειριστή.  Επειδή σύμφωνα με την ΥΑ οι πόροι που δεν θα αναλωθούν επιστρέφονται κάθε έτος αλλά και στην λήξη του μέτρου τον Οκτώβριο του 2017 στους επιβαρυνόμενους παραγωγούς που το χρηματοδοτούν, η ορθολογική στη βάση απολύτως τεχνικών κριτηρίων εφαρμογή του μέτρου από τον ΑΔΜΗΕ καθίσταται κεφαλαιώδης για την αποφυγή της περίσσειας οικονομικής τους βλάβης.

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή, η τεχνική ανάλυση και τα συμπεράσματα της μελέτης από την οποία προκύπτει πως ουδόλως τα προηγούμενα τρία χρόνια εμφανίστηκαν συνθήκες ανάγκης περικοπής φορτίων, αφού κάθε στιγμή υπήρχαν τουλάχιστον 1.500 MW περίσσιας διαθέσιμης θερμικής δυναμικότητας η οποία μάλιστα αποζημιώνεται με Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) ώστε να υπάρχει σε κατάσταση standby.  Επειδή δεν προβλέπεται μεταβολή της ζήτησης για το 2016, καθίσταται προφανές πως εξίσου θα υπάρχει περίσσια ηλεκτροπαραγωγική ισχύς στο διασυνδεδεμένο σύστημα, οπότε οι δημοπρασίες Υπηρεσιών Διακοπτόμενου Φορτίου (ΥΔΦ) από τον ΑΔΜΗΕ για το έτος αυτό επουδενί πρέπει να προσεγγίσουν τα όρια που καθορίζονται στην ΥΑ, η οποία και του μεταβιβάζει την πληρεξουσιότητα για την απολύτως αναγκαία και στην βάση αποκλειστικά τεχνικών δεδομένων εφαρμογή του μέτρου εντός των τιθέμενων ορίων και όχι υποχρεωτικά ακριβώς σε αυτά. 

Στην επιστολή ζητείται συνάντηση με τον ΑΔΜΗΕ πριν την διενέργεια των δημοπρασιών στην βάση συζήτησης των τεχνικών δεδομένων που θα τις καθορίσουν.  Ο ΣΠΕΦ εκπροσωπώντας Πανελλαδικά την επαγγελματική ηλεκτροπαραγωγή από φωτοβολταϊκλά αξιώνει την συνάντηση αυτή στο όνομα του έννομου συμφέροντος που αποκτούν οι παραγωγοί που θα χρηματοδοτήσουν τον προϋπολογισμό του μέτρου κατά 67% σύμφωνα με τους συντελεστές επιβάρυνσης επί του τζίρου που καθόρισε η ΥΑ, αλλά και των επιστροφών που προβλέπονται εφ' όσον ο ΑΔΜΗΕ εφαρμόσει το μέτρο με ορθολογικό και όχι τυφλό τρόπο.  Ο ΣΠΕΦ τέλος επιφυλάσσεται να προσβάλει το μέτρο νομικά και στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε η κατάρτιση της απαραίτητης τεχνικής τεκμηρίωσης.

Η επιστολή κοινοποιείται επίσης στο ΥΠΕΝ, την ΡΑΕ και τον ΛΑΓΗΕ.   

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή με την τεχνική ανάλυση και τα συμπεράσματα. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

 

Ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ στους Ενεργειακούς Διαλόγους 2015

Επισυνάπτεται η παρουσίαση και οι πλήρεις τοποθετήσεις του κου Λουμάκη στην εκδήλωση και το ερωτηματολόγιο των Ενεργειακών Διαλόγων 2015 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ενεργειακής Ρύθμισης.
 

Διακοψιμότητα: Όχι μόνο οριζόντια αλλά με ανάποδη κλιμάκωση και για πλασματικό σκοπό

Σε συνέχεια της πρόθεσης του Υπουργείου Ενέργειας να εφαρμόσει το μέτρο της Διακοψιμότητας στην μορφή του υφιστάμενου αλλά απόλυτα παρωχημένου και στρεβλού σχεδίου Υπουργικής Απόφασης προηγούμενων κυβερνήσεων, δηλώνουμε τα ακόλουθα:

  1. Η Διακοψιμότητα αποτελεί εικονικό μέτρο, υπό την έννοια ότι αν ποτέ ενεργοποιηθούν εντολές περιορισμού της ζήτησης από τον ΑΔΜΗΕ προς την βιομηχανία, αυτό σύμφωνα με την Υ.Α. επιτρέπεται να συμβαίνει για μόλις 168 ώρες τον χρόνο εκ των 8.760 που αυτός περιλαμβάνει και για την ελάχιστη έως ανύπαρκτη αυτή υπηρεσία, ζητείται βάσει του επίμαχου σχεδίου Υ.Α. αυτή τυφλά να αμείβεται –είτε δηλαδή λάβουν χώρα εντολές είτε όχι- με κόστος 50 φορές ακριβότερο από ότι το σύνηθες κόστος που καταβαλλόταν μέσω των αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) στους ηλεκτροπαραγωγούς για την εξασφάλιση ισόποσης πραγματικής ισχύος και για τις 8.760 ώρες του έτους. Σε απόλυτους αριθμούς με βάση την ανωτέρω πραγματικότητα η Διακοψιμότητα δεν θα έπρεπε να αμείβεται με παραπάνω από 1 εκατ. ευρώ ετησίως συνολικά και μόνον εφ’ όσον υπάρξουν πράγματι εντολές περιορισμού, αντί για τα 55 εκατ. ευρώ που προτίθεται η Υ.Α. τυφλά να μοιράζει. Στην πραγματικότητα όμως ούτε και αυτό το 1 εκατ. ευρώ ετησίως δεν θα έπρεπε τυφλά να δίδεται, αφού η χώρα διαθέτει υπερεπάρκεια εγκατεστημένης ηλεκτροπαραγωγικής ισχύος 17.700 MW πλέον των ηλεκτρικών διασυνδέσεων που δύνανται να τις εξασφαλίζουν ακόμη 2.000 MW, για ζήτηση που δεν ξεπερνά τις 6.000 έως 9.000 MW. Συνεπώς εντολές περιορισμού της ζήτησης από ΑΔΜΗΕ λόγω ελλείπουσας δήθεν προσφοράς ισχύος απλά δεν πρόκειται να υπάρξουν.
  2. Το σχέδιο Υ.Α. της Διακοψιμότητας εσφαλμένα τεκμαίρει την υποτιθέμενη δυνατότητα των μεγάλων καταναλωτών για ανταπόκριση σε εντολές μείωσης φορτίου ως διαφορά από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα ισχύος που αυτοί κατανάλωναν την τελευταία εξαετία.  Έτσι το περιθώριο της δήθεν ανταπόκρισης τους σε εντολές μείωσης της κατανάλωσης από τον ΑΔΜΗΕ είναι εικονικό, αφού στην πλειοψηφία της η μείωση είναι μόνιμη και όχι “on-demand”, οφειλόμενη στην ύφεση της οικονομίας από τα προ εξαετίας υψηλά επίπεδα. Έτσι με την Διακοψιμότητα θα επιδοτείται η ύφεση της κατανάλωσης των βιομηχανικών καταναλωτών αποδεκτών του μέτρου και όχι η πραγματική δυνατότητα τους να ανταποκριθούν σε εντολές μείωσης φορτίου από τον ΑΔΜΗΕ χάριν της ευελιξίας του συστήματος. Υπό την έννοια αυτή το χαράτσι της Διακοψιμότητας αποτελεί φόρο υπέρ τρίτων, ουδόλως σχετιζόμενο με την πραγματική ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος.
  3. Το επίμαχο σχέδιο Υ.Α. όταν πρωτοσυντάχθηκε με επίπλαστα στοιχεία το 2014, στοχεύοντας στο να διευρύνει όσο περισσότερο γίνεται την ανάγκη για δήθεν περικοπές φορτίου ζήτησης και άρα να μεγεθύνει εικονικά το εύρος της Διακοψιμότητας, επέκτεινε αυθαίρετα σε εξαετία την χρονική περίοδο αναφοράς των ιστορικών στοιχείων ζήτησης προσπαθώντας έτσι να εντάξει σε αυτήν το έτος 2008 που ως χρονιά εκτός ύφεσης οι βιομηχανίες εμφάνιζαν μεγάλες καταναλώσεις (7,6 TWh). Τοιουτοτρόπως επιχειρήθηκε να δικαιολογηθεί αντίστοιχα μεγάλο δήθεν εύρος αναγκών Διακοψιμότητας και άρα υπερβολικές αποζημιώσεις για την ανύπαρκτη εν τοις πράγμασι υπηρεσία ευελιξίας αυτή. Ωστόσο, αφενός η έγκριση της ΕΕ μόνο για πενταετία στην περίοδο αναφοράς των ιστορικών καταναλώσεων και αφετέρου η διολίσθηση του έτους εφαρμογής της στο 2015, καθορίζουν πλέον την πενταετία αναφοράς στα έτη 2010 – 2014, όπου η μείωση της κατανάλωσης στην κατηγορία των επιλεγόντων πελατών Υψηλής Τάσης, ως σύνολο τουλάχιστον σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, είναι ανύπαρκτη (κατανάλωση 6,3 TWh το 2010 αυξανόμενη σε 6,7 TWh το 2014). Επιπλέον ενώ η έγκριση της ΕΕ προβλέπει κατώφλι ελάχιστης μείωσης ισχύος κατανάλωσης ανά συμμετέχοντα τα 5 MW, το σχέδιο Υ.Α. αυθαίρετα το μειώνει στα 3 MW, προσπαθώντας έτσι να διευρύνει τον κύκλο των δικαιούχων βιομηχανικών καταναλωτών. Με βάση τις εκτιμήσεις μας αλλά και του ίδιου του Υπουργείου όπως εκφράστηκαν στην σχετική ημερίδα-δημόσια συζήτηση της 20ης Νοεμβρίου, επικαιροποιούμενο το μέτρο της Διακοψιμότητας στην ανωτέρω πραγματικότητα δεν προβλέπεται να αφορά παραπάνω από 22 εκατ. ευρώ ετησίως αντί των 55 εκατ. που αρχικώς επίπλαστα διογκώθηκε. 
  4. Το μέτρο της Διακοψιμότητας, παρότι στον πυρήνα του συνιστά φόρο υπέρ τρίτων που εκ της φύσης του (επιδότηση της βιομηχανίας με κρατική νομοθετική παρέμβαση) θα έπρεπε θεωρητικά να αφορά όλους τους φορολογούμενους, εντούτοις καλούνται να το πληρώσουν μονομερώς και ανεξήγητα οι ΑΠΕ, το δε μεγαλύτερο μέρος του (40 εκατ. ευρώ) οριζόντια και υπερβολικά τα πολύπαθα και εν γένει μικρά ως επιχειρηματικότητα φωτοβολταϊκά. Ας σημειωθεί εδώ πως οι επωφελούμενοι από την Διακοψιμότητα βιομηχανικοί καταναλωτές πληρώνουν ελάχιστο ΕΤΜΕΑΡ μόλις 2,2 ευρώ/MWh την στιγμή που από την μείωση της ΟΤΣ λόγω ΑΠΕ επωφελούνται μέσω του μειωμένου χονδρεμπορικού κόστους ρεύματος τουλάχιστον 10 ευρώ/MWh. Αν μάλιστα εν τέλει λάβουν και τα 40 εκατ. ευρώ από τα ΦΒ μέσω της Διακοψιμότητας, τότε θα έχουν επιπρόσθετη επιστροφή χρημάτων άλλων 6 ευρώ/MWh, δηλαδή όχι μόνο δεν θα συνεισφέρουν καν στο ΕΤΜΕΑΡ αλλά θα καρπώνονται κιόλας το οκταπλάσιο της αξίας συμμετοχής τους.
  5. Ο ν. 4203/2013 που εισήγαμε την έννοια της Διακοψιμότητας στην Ελληνική Νομοθεσία προέβλεψε στο άρθρο 16, πως οι συντελεστές επιβάρυνσης κάθε τεχνολογίας ηλεκτροπαραγωγής χωριστά θα είναι τέτοιοι ώστε να εξισορροπούνται μεταξύ άλλων και οι οικονομικές συνέπειες του μέτρου μεταξύ των κατηγοριών των παραγωγών που αυτή πλήττει. Ατυχώς ωστόσο το υφιστάμενο σχέδιο Υ.Α., ενώ του παρέχεται από τον Νόμο η πληρεξουσιότητα και η υποχρέωση να εξισορροπήσει τις οικονομικές επιπτώσεις αυτές, επιβαρύνει τα φωτοβολταϊκά οριζόντια επί του τζίρου τους με τυφλό χαράτσι 3,6% μη εκπιπτόμενο μάλιστα φορολογικά από τα ακαθάριστα έσοδα τους και που ανάγεται στα καθαρά μετά φόρων κέρδη τους σε ασύμμετρη επιβάρυνση 21% στις μικρές εγκαταστάσεις ισχύος μέχρι 100 kW και 15% στις εγκαταστάσεις άνω των 100 kW, την στιγμή που στις υπόλοιπες ΑΠΕ με βάσει τους υφιστάμενους συντελεστές επί του τζίρου τους (1,8% επιβάρυνση στα αιολικά και 0,8% στα μικρά υδροηλεκτρικά) ανάγεται στα καθαρά κέρδη τους σε επιβάρυνση επιπέδου 7 – 9%. Σε ότι αφορά δε τους μεγάλους συμβατικούς παραγωγούς  οι επιβαρύνσεις είναι σχεδόν μηδενικές. Πρόκειται λοιπόν όχι απλά για οριζόντιο μέτρο αλλά και με ανάποδη μάλιστα κλιμάκωση εξουθενωτικά σε βάρος των μικρών της αγοράς ενέργειας, δηλαδή των φωτοβολταϊκών. 
  6. Ωστόσο, παρότι το μέτρο της Διακοψιμότητας είναι επιστημονικά διάτρητο σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτιθέμενα στοιχεία και παρότι ειδικά στα ΦΒ δεν πιστώθηκε τίποτα από την ευστάθεια που προσέδωσαν στο σύστημα με την καθημερινή και πραγματική κοντά στις καταναλώσεις παρουσία τους στην κάλυψη της άλλοτε κοστοβόρου και προβληματικής κύριας μεσημεριανής αιχμής, με αίσθημα ευθύνης προς τον μέσο πληττόμενο παραγωγό την παρούσα αρνητική έως παράλογη συγκυρία, έχουμε καταθέσει πρόταση παραμετροποίησης (αναλογικής κλιμάκωσης) των επιβαρύνσεων με δεδομένο και το οικονομικό περιθώριο που αφήνει η εκ των πραγμάτων μείωση του προϋπολογισμού του μέτρου από τα 55 εκατ. στα περίπου 22 εκατ. ευρώ. Έτσι πέραν της απαλλαγής των οικιακών ΦΒ που μας ανακοινώθηκε από το Υπουργείο ως ένδειξη της ευαισθησίας του στην αναλογικότητα, στο πλαίσιο της ίδιας αναλογικότητας που οφείλει να συνεχίζεται και στους υπολοίπους φορολογουμένους (δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί η ευαισθησία αυτή του Υπουργείου άραγε εξαντλείται στα οικιακά μόνο συστήματα), προτείναμε οι εγκαταστάσεις μέχρι 100 kW να επιβαρυνθούν επί του τζίρου με ολικό συντελεστή 0,9% (ΣΔu=0,45) και οι μεγαλύτερες άνω των 100 KW με 1,8% (ΣΔu=0,9). Η κατηγοριοποίηση αυτή για εγκαταστάσεις κάτω ή άνω των 100kW άλλωστε προκύπτει από τον ίδιο τον ν. 4203/2013. Ειλικρινά λοιπόν δεν αντιλαμβανόμαστε πως οι υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για δίκαιη και αναλογική φορολογική πολιτική κατέληξαν τόσο γρήγορα σε ανάποδη κλιμάκωση σε βάρος των μικρών  της αγοράς ενέργειας. 

Αποδεχόμενο το ΥΠΕΝ την πρόταση αυτή αφενός θα περιορίσει την επιβάρυνση των ΦΒ σε επίπεδα παρόμοια και αναλογικά με των υπολοίπων μεγάλων τεχνολογιών ΑΠΕ δηλαδή πέριξ του 8% επί των καθαρών μετά φόρων κερδών και αφετέρου τα προβλεπόμενα από το μέτρο έσοδα θα ανέλθουν στα 28 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή με ασφάλεια πάνω από τα αναγκαία που αναθεωρημένα εξαγγέλλει πως χρειάζονται το ίδιο το Υπουργείο (22 εκατ. ευρώ). Από εκεί και πέρα περισσεύουν και 6 εκατ.  ευρώ ώστε να μειωθούν περαιτέρω αναλογικά οι επιβαρύνσεις για όλες τις ΑΠΕ συμμέτρως.  

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος

+30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.