(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • 1
  • 2

Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

Ο ΣΠΕΦ (Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά) ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2009 με σκοπό βάσει του καταστατικού του την προάσπιση των συμφερόντων των παραγωγών ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα. Πρόκειται για Πανελλαδικό κατ’ εξοχήν επιστημονικό αλλά ταυτόχρονα και επιχειρηματικό σύνδεσμο αφού τα μέλη όλα έχουν υλοποιήσει επενδύσεις στην παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά.

Διαβάστε περισσότερα..

Νέα του ΣΠΕΦ (763)

Κοινή πρόταση των ΣΠΕΦ-ΣΕΦ προς ΥΠΕΝ για μηχανισμό τιμών πώλησης στα νέα φωτοβολταϊκά

  • 03 Σεπτεμβριου 2018 |

Κοινή πρόταση για την θέσπιση μηχανισμού βιώσιμων τιμών πώλησης για νέα φωτοβολταϊκά έργα με εγκατεστημένη ισχύ έως 500 kWp απέστειλαν στο Υπουργείο Ενέργειας οι ΣΠΕΦ και ΣΕΦ, δηλαδή οι σύνδεσμοι που εκπροσωπούν τους ηλεκτροπαραγωγούς από φωτοβολταϊκά  και τους εμπόρους-εγκαταστάτες του σχετικού εξοπλισμού στην χώρα μας αντίστοιχα.  

 
Όπως τονίζεται στην κοινή επιστολή, ο προτεινόμενος μηχανισμός:
 
- Είναι συμβατός με τον ν. 4414/2016 αλλά και τις Κατευθυντήριες Γραμμές της ΕΕ για το καθεστώς που διέπει μικρά νέα έργα ΑΠΕ έως 500 kWp.
- Αποδίδει βιώσιμες τιμές πώλησης παρακολουθώντας τους διαγωνισμούς και την πτώση στο κόστος του σχετικού εξοπλισμού.
- Έρχεται να αντικαταστήσει υφιστάμενο μηχανισμό που παραδόξως αποδίδει στα μικρά φωτοβολταικά σταθερές τιμές μικρότερες των μεγαλύτερων.
- Μέσω ετήσιας ποσόστωσης επί της συνολικής νέας ΦΒ ισχύος είναι απολύτως ελεγχόμενος. 
- Αντιμετωπίζει στρεβλώσεις όπως οι υπαίτιες κατατμήσεις μεγάλων έργων σε βάρος των μικρομεσαίων και αποφορτίζει το σύστημα των διαγωνισμών και την ΡΑΕ που είναι υπεύθυνη για την διοργάνωση και προετοιμασία τους καθώς και την διαχείριση των ενστάσεων εν συνεχεία που της αναλώνουν υπερβολικό χρόνο.
- Διατηρεί τους μικρομεσαίους στα νέα φωτοβολταικά απομακρύνοντας τον κίνδυνο αφελληνισμού του κλάδου.
 
Επισυνάπτεται ολόκληρη η κοινή επιστολή-πρόταση των ΣΠΕΦ - ΣΕΦ.

Προτάσεις ΣΠΕΦ σε ΡΑΕ και ΔΕΔΔΗΕ για αλλαγές στους διαγωνισμούς και τους όρους σύνδεσης των νέων Φ/Β έργων

  • 30 Αυγούστου 2018 |

Με δύο χωριστές επιστολές προς ΡΑΕ και ΔΕΔΔΗΕ με κοινοποίηση στο Υπουργείο Ενέργειας ο ΣΠΕΦ διατυπώνει προτάσεις για την μεταρρύθμιση του ισχύοντος πλαισίου αφενός των μειοδοτικών διαγωνισμών για νέα φωτοβολταϊκά έργα όσο και της διαδικασίας έκδοσης όρων σύνδεσης από ΔΕΔΔΗΕ γι' αυτά.  Επιγραμματικά ο σύνδεσμος μας με γνώμονα την άρση των στρεβλώσεων που παρατηρήθηκαν στον πρόσφατο διαγωνισμό του περασμένου Ιουλίου ζητάει από την ΡΑΕ:

- Την θέσπιση πλαφόν 2 MW  στην συνολική ισχύ με την οποία δύναται να συμμετέχει έκαστος συμμετέχων μαζί και οι συνδεδεμένες εταιρείες του συνολικά που κατέρχονται στον κάθε διαγωνισμό της Κατηγορίας Ι.   Έτσι ακόμη και αν συνεχίσουν οι κατατμήσεις ή αν γίνονται με τέτοιο τρόπο που δεν μπορούν νομικά να εντοπιστούν και να αποκλεισθούν από τον ΔΕΔΔΗΕ που εκδίδει τους Όρους Σύνδεσης, δεν θα μπορούν να σαρώνουν τον διαγωνισμό και τον ανταγωνισμό σε βάρος των μικρομεσαίων.  Εξυπακούεται πως η θέσπιση του πλαφόν δεν απαλλάσσει τον ΔΕΔΔΗΕ από κάθε προσπάθεια και επιμέλεια που οφείλει να καταβάλει για την ανάσχεση του φαινομένου των υπαίτιων κατατμήσεων μεγάλων έργων σε μικρά.

- Αν η ΡΑΕ προτίθεται να εφαρμόσει την λογική των συνεχών χρονικών παρατάσεων του διαγωνισμού μέχρι την επίτευξη ισορροπίας όπως στα ΝΟΜΕ, δηλαδή παύσης εντολών από πλευράς διαγωνιζομένων για κάποιο χρονικό διάστημα, τότε θα πρέπει είτε να αρθεί ο κανόνας υποχρεωτικής υπερκάλυψης όπως συμβαίνει στα ΝΟΜΕ, είτε τέλος πάντων να περιοριστεί δραστικά στο λ.χ. 1,10-1,20 από 1,75 σήμερα. Άλλως το πλαίσιο θα είναι αφύσικα εξουθενωτικό για τις επενδύσεις ΑΠΕ.  Ο ΣΠΕΦ ωστόσο παραμένει αντίθετος στις χρονικές παρατάσεις των διαγωνισμών.  

- Προτείνεται να καταργηθεί ο κανόνας του 1%, δηλαδή ο κάθε νέος διαγωνισμός να ξεκινάει σε τιμή 1% χαμηλότερη από την υψηλότερη κατακυρωθείσα τιμή του προηγούμενου και να αφεθεί η αγορά να λειτουργήσει ελεύθερα σε κάθε νέο διαγωνισμό. 

Από τον ΔΕΔΔΗΕ ο ΣΠΕΦ ζητά:

- Να λάβει υπόψη του την νέα τροπολογία του άρθρου 53 του ν. 4546/2018 και να μην θέτει εκ προοιμίου πλέον ρητό χρονοδιάγραμμα ισχύος των εκάστοτε οριστικών Όρων Σύνδεσης με εγγυητική και έως την σύναψη της Σύμβασης Σύνδεσης.  Οι Όροι Σύνδεσης με εγγυητική και χωρίς να συναφθεί Σύμβαση Σύνδεσης πρέπει να ισχύουν για μέχρι τρεις συνεχόμενους μειοδοτικούς διαγωνισμούς ΡΑΕ που θα ακολουθήσουν (εξαιρουμένων των μικτών) όπως δίνει πλέον ο ν. 4546 το δικαίωμα στους επενδυτές για να υπαναχωρήσουν αν επιθυμούν της επένδυσης τους και να λάβουν αζημίως πίσω τις εγγυητικές επιστολές που κατέθεσαν στον διαχειριστή.  

Επισυνάπτονται ολόκληρες οι επιστολές

Κάντε κλίκ εδώ για να τις δείτε 

Διαγωνισμοί       Όροι σύνδεσης με εγγυητική

Αλλαγές στους Όρους Σύνδεσης φέρνει η τροπολογία για οικειοθελή ανάκληση τους με επιστροφή της εγγυητικής.

 
Αλλαγές στον τρόπο έκδοσης και διακράτησης των οριστικών Όρων Σύνδεσης με εγγυητική επιστολή είναι βέβαιο πως φέρνει η πρόσφατη τροπολογία που ψηφίστηκε με το άρθρο 53 του ν. 4546/2018, ΦΕΚ Α 101 από 12/6/18, για την δυνατότητα που πλέον έχουν οι επενδυτές να λαμβάνουν κατόπιν αιτήματός τους πίσω την εγγυητική επιστολή που είχαν καταθέσει στο διαχειριστή δικτύου σε περίπτωση που δεν επιλεγούν σε έως και τρεις διαγωνισμούς ΡΑΕ. Σύμφωνα με όσα αναφέρει, μιλώντας στο energypress ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ Στέλιος Λουμάκης, το «τοπίο» έχει πλέον ως εξής:

1.  Πράγματι εφόσον ο επενδυτής δεν επιτύχει να προκριθεί σε έως τρεις διαγωνισμούς ΡΑΕ (εξαιρουμένων των κοινών διαγωνισμών μεταξύ φωτοβολταϊκών-αιολικών)  μετά την κατάθεση της εγγυητικής επιστολής του στον ΔΕΔΔΗΕ ή κατά περίπτωση στον ΑΔΜΗΕ για την οριστικοποίηση των Όρων Σύνδεσης, δικαιούται εφόσον το επιθυμεί να την λάβει πίσω κατόπιν αιτήσεώς του. Σε αυτή την περίπτωση οι Όροι Σύνδεσης ανακαλούνται μαζί με κάθε άλλη αδειοδότηση που συνοδεύει το έργο.  

2. Το ανωτέρω πλαίσιο όπως θεσπίστηκε με την εν λόγω τροπολογία αλυσιτελώς επηρεάζει και την διάρκεια ισχύος των οριστικών Όρων Σύνδεσης που λαμβάνει ένας επενδυτής με την κατάθεση της εγγυητικής επιστολής και της ΑΕΠΟ ή της απαλλαγής από αυτήν στον ΔΕΔΔΗΕ για το έργο του. 

Δεν μπορεί δηλαδή να τίθεται πλέον από τον ΔΕΔΔΗΕ ρητό χρονικό πλαίσιο (λ.χ. 6 μηνών σε κάποιες κατηγορίες) μέσα στο οποίο ο επενδυτής να καλείται να πληρώσει τους Όρους Σύνδεσης συνάπτοντας την Σύμβαση Σύνδεσης. 

Αντίθετα, επειδή οι επενδυτές έχουν πλέον το δικαίωμα της οικειοθελούς παραίτησης από την επένδυση μέσω της τροπολογίας του ν. 4546, η ισχύς των οριστικών Όρων Σύνδεσης μέχρι να κληθεί ο επενδυτής να τους πληρώσει και να συνάψει την Σύμβαση Σύνδεσης, πρέπει τουλάχιστον να υπερκαλύπτει σε διάρκεια την διεξαγωγή τριών διαγωνισμών της ΡΑΕ, εξαιρουμένων μάλιστα των μικτών, εφόσον ο επενδυτής δεν προκρίθηκε σε κάποιον από αυτούς.  Με τον ρυθμό μάλιστα που φαίνεται να διεξάγονται οι διαγωνισμοί, για να πραγματοποιηθούν τρεις ανά τεχνολογία ίσως χρειαστεί πάνω από ένας χρόνος.

3. Επειδή το καθεστώς των διαγωνισμών ΡΑΕ δεν συνεπάγεται οπωσδήποτε την πρόκριση όλων των έργων που συμμετέχουν (προκρίνεται το δια 1,75 της ποσότητας των MW που συμμετέχουν), ο εκάστοτε επενδυτής φυσιολογικά δεν θα επιθυμεί να έχει προηγουμένως αποπληρώσει στον ΔΕΔΔΗΕ τους Όρους Σύνδεσης συνάπτοντας Σύμβαση Σύνδεσης, αφού εν τέλει μπορεί να μην υλοποιήσει τον Φ/Β σταθμό αν δεν εξασφαλίσει προηγουμένως ικανοποιητική τιμή σε έως τρεις διαγωνισμούς ΡΑΕ. Έτσι είναι βέβαιο πως θα προτιμήσει να παραμείνει σε καθεστώς διακράτησής τους, μέσω εγγυητικής επιστολής, για να συμμετέχει στους διαγωνισμούς ΡΑΕ και όχι να αναλώσει κεφάλαιο που δεν θα μπορεί να λάβει πίσω αν παραιτηθεί από την επένδυση κάνοντας χρήση της πρόσφατης τροπολογίας του ν. 4546.

4.  Υπενθυμίζεται πως στους μειοδοτικούς διαγωνισμούς ΡΑΕ προς εξασφάλιση τιμής πώλησης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας για την 20ετή Σύμβαση Ενίσχυσης Σταθερής Τιμής (ΣΕΣΤ) που θα συναφθεί εν συνεχεία δικαιούνται να συμμετέχουν και φωτοβολταικά έργα με ισχύ έως 500 kWp, δηλαδή να μην κάνουν χρήση του κανόνα τιμής 1,1 ή 1,2 Χ μΟΤΣν-1 (ΥΑΠΕ/Φ1/1288/9011/30.4.2013 ΦΕΚ Β 1103 από 2/5/13) που αποδίδει μη βιώσιμες τιμές, παραδόξως πολύ μάλιστα χαμηλότερες των μεγάλων έργων.  

Η δυνατότητα συμμετοχής Φ/Β έργων κάτω των 500 KWp σε διαγωνισμούς ΡΑΕ αναφέρεται στο άρθρο 2 της Υπουργικής Απόφασης ΑΠΕΕΚ/Α/Φ1/οικ. 172858 από 22/3/18, προβλέπεται στον ν. 4414/2016, άρθρο 7, παρ. 4 ενώ συμμετοχές τέτοιων έργων σε μειοδοτικούς διαγωνισμούς ΡΑΕ μέχρι σήμερα φαίνονται και στα αποτελέσματα των διαγωνισμών όπως δημοσιεύονται κάθε φορά από την Αρχή.

Απαιτείται συνεπώς, καταλήγει ο κ. Λουμάκης, ο ΔΕΔΔΗΕ να λάβει υπόψη του την νέα τροπολογία του ν. 4546 και να μην θέτει εκ προοιμίου ρητό χρονοδιάγραμμα ισχύος των εκάστοτε οριστικών Όρων Σύνδεσης με εγγυητική και έως την σύναψη της Σύμβασης Σύνδεσης.  Οι Όροι Σύνδεσης με εγγυητική και χωρίς να συναφθεί Σύμβαση Σύνδεσης πρέπει να ισχύουν για μέχρι τρεις συνεχόμενους μειοδοτικούς διαγωνισμούς ΡΑΕ που θα ακολουθήσουν (εξαιρουμένων των μικτών) υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι το έργο δεν προκρίθηκε σε κάποιον από αυτούς.  

Οι αλλαγές αυτές είναι μάλλον βέβαιο πως θα πιέσουν και την ΡΑΕ να διεξάγει τους μειοδοτικούς διαγωνισμούς σε τακτή και προβλέψιμη χρονική βάση, έχοντας προηγουμένως όμως επιλύσει τα όποια τεχνικά αλλά και ουσιαστικά προβλήματα που παρατηρήθηκαν προσφάτως και αφορούσαν την άφιξη και διεκπεραίωση των εντολών στον server του παρόχου (στον διαγωνισμό της 2/7 πάροχος ήταν η CosmoONE) αλλά και τις υπαίτιες κατατμήσεις μεγάλων έργων σε μικρότερα που σάρωσαν την Κατηγορία Ι, ζητήματα για τα οποία ο «θόρυβος» και οι διαμαρτυρίες δεν λένε να κοπάσουν.

Πηγή: energypress 10/8/18

Διαγωνισμοί φωτοβολταϊκών ΡΑΕ: Ερωτηματικό αν θα μπορέσουν να μείνουν και οι μικροί στο παιχνίδι - αναλύσεις και προτάσεις άρσης στρεβλώσεων

 

Δεν λέει να κοπάσει ο θόρυβος για τα αποτελέσματα του πρόσφατου διαγωνισμού από 2 Ιουλίου της ΡΑΕ για νέα φωτοβολταϊκά πάρκα και συγκεκριμένα για την Κατηγορία Ι δηλαδή για νέες μονάδες ισχύος έως 1 MW.  Επενδυτές που είδαν τις προσφορές τους να μην προκρίνονται στον διαγωνισμό λόγω κλεισίματος του χρονικού περιθωρίου της διαδικασίας, με επιστολές τους ζητούν από την Αρχή κάθε λεπτομέρεια για τον χρόνο άφιξης της εντολής τους στον server αλλά και της διεκπεραίωσης της ή όχι.  Το κρίσιμο σημείο για την διεκπεραίωση της εντολής σε κάθε περίπτωση, όπως έχει εξαρχής τονιστεί και από την CosmoONE, είναι το ρολόι του server και μόνο αυτό.  Καθυστέρηση άφιξης της εντολής του επενδυτή στον server για λόγους δικτύου ή ποιότητας σύνδεσης του στο διαδίκτυο δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ευθύνη της διαδικασίας.  Η ΡΑΕ για να μην μένουν σκιές στους διαγωνισμούς της, προβαίνει στην απάντηση και παροχή κάθε απαραίτητου τεχνικού στοιχείου στους διαμαρτυρόμενους επενδυτές, διεργασία που ωστόσο αναλώνει πολύ παραγωγικό χρόνο από την προετοιμασία του επόμενου διαγωνισμού που είναι και το μείζον ζητούμενο της αγοράς.  

Το θέμα είχε μάλιστα συζητηθεί έντονα και σε πρόσφατη ημερίδα του Υπουργείου Ενέργειας για τον Ενεργειακό Σχεδιασμό στις 12 Ιουλίου, όπου στην θεματική της εκδήλωσης υπήρχε ειδική ενότητα για τα αποτελέσματα των διαγωνισμών. Σε παρέμβαση του μάλιστα τότε ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ Στέλιος Λουμάκης είχε ζητήσει από τους θιγόμενους να εστιάσουν περισσότερο στην ουσία του προβλήματος των διαγωνισμών που είναι η υπαίτια κατάτμηση ισχύος εκ μέρους μεγάλων εταιρειών που σάρωσαν κυριολεκτικά την διαδικασία, παρά να αναλώνονται σε τεχνικά θέματα που έχουν επαρκώς απαντηθεί και εκ των πραγμάτων δεν χωρούν αμφισβητήσεις όπως λ.χ. το ρολόι του server και η ώρα άφιξης των εντολών από τους επενδυτές.  "Υπάρχει ελέφαντας στο δωμάτιο" είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο κος Λουμάκης και το ζήτημα είναι "πως θα τον βγάλουμε έξω και όχι πως θα παραμείνουμε όσο περισσότερο γίνεται μαζί του μέχρι της σίγουρης τελικής μας πτώσεως" είχε υπογραμμίσει, τασσόμενος επί της αρχής κατά των σκέψεων για "τυφλή" υιοθέτηση της λογικής των διαγωνισμών ΝΟΜΕ περί συνεχούς ανανέωσης του χρόνου του διαγωνισμού με κάθε νέο "χτύπημα" που θα φθάνει στο σύστημα.  Ο κος Λουμάκης μάλιστα προέβλεψε πως κάτι τέτοιο μόνο τις πολύ μεγάλες εταιρείες θα διευκόλυνε, που απολαμβάνοντας πολύ χαμηλότερα κόστη ανάπτυξης έργων αλλά και χρηματοδότησης είναι δεδομένο πως η ασύμμετρη "αντιπαράθεση" μαζί τους χωρίς χρονικό όριο θα οδηγούσε τους διαγωνισμούς σε πολύ χαμηλές τιμές που μόνο αυτοί θα μπορούσαν εν τέλει να αντέξουν, οπότε και θα επιβάλλονταν κατά κράτος ακόμη περισσότερο και στην Κατηγορία Ι που υποτίθεται πως αφορά τους "μικρούς" των φωτοβολταϊκών.  Επιπλέον με βάση τον κανόνα μείωσης της τιμής έναρξης του επόμενου διαγωνισμού κατά 1% ως προς την υψηλότερη κατακυρωθείσα τιμή του προηγούμενου, η διαδικασία θα έκλεινε οριστικά και δια παντός για τους μικρούς και στους επόμενους διαγωνισμούς.  Συνοπτικά ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ είχε σταχυολογήσει τις σκέψεις του στο πρόβλημα ως εξής:

- Για να μπορούσε έστω θεωρητικά να σταθεί η λογική των διαγωνισμών ΝΟΜΕ στα φωτοβολταϊκά θα έπρεπε το κοινό που συμμετέχει στους διαγωνισμούς να είναι ομοιογενές ανά Κατηγορία.  Δυστυχώς αυτό ουδόλως υφίσταται, αλλά αντιθέτως παραμένει το μεγάλο ζητούμενο, δηλαδή το να μην καταστρατηγείται η Κατηγορία Ι από συστάδες έργων που γειτνιάζουν και που κανονικά θα έπρεπε να συμμετέχουν ως πολύ μεγαλύτερες οντότητες απευθείας στην Κατηγορία ΙΙ.  Οι μεγάλες εταιρείες απολαμβάνουν πολύ χαμηλότερα κόστη ανάπτυξης και χρηματοδότησης έργων γι αυτό και υπάρχει χωριστή κατηγορία για μεγάλα έργα.  Οπότε είναι παντελώς ασύμμετρο και στρεβλό σε βάρος των μικρομεσαίων η Κατηγορία Ι να σαρώνεται από κατατμήσεις μεγάλων έργων. 

- Οι διαγωνισμοί ΝΟΜΕ έχουν τελείως διαφορετική φυσιογνωμία, αφού αφορούν μόνο την ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου των Προμηθευτών με λιγνιτική ισχύ και όχι την ένταξη ή τον αποκλεισμό τους από την δραστηριότητα της Προμήθειας, όπως αφορούν εν τοις πράγμασι οι διαγωνισμοί των φωτοβολταΪκών, όπου οι επενδυτές ή θα προκριθούν ή θα αποκλειστούν για το υποψήφιο έργο τους από τη δραστηριότητα.  Ειδικά στην Κατηγορία Ι που αφορά τους "μικρούς" επενδυτές, πολλοί υποψήφιοι έχουν ένα μόνο υποψήφιο έργο οπότε ο αποκλεισμός από την δραστηριότητα είναι ολοσχερής.  Αντίθετα στους διαγωνισμούς ΝΟΜΕ ακόμη και αν κάποιος Προμηθευτής αποκλεισθεί ολοσχερώς (πράγμα δύσκολο αφού η συμμετοχή γίνεται σε ικανές υποδιαιρέσεις ισχύος και όχι απαραίτητα ανά πακέτο), μπορεί να προμηθευτεί λιγνιτική ισχύ από την δευτερογενή αγορά.  Μπορεί επίσης να υποκαταστήσει το όποιο κενό με φθηνές εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας.  Δηλαδή σε κάθε περίπτωση έχει αρκετές εναλλακτικές και πάντως παραμένει στη δραστηριότητα της Προμήθειας.  

- Οι διαγωνισμοί ΝΟΜΕ δεν φέρουν κανένα κανόνα υπερκάλυψης δηλαδή όσοι συμμετέχουν δύνανται και να λάβουν όλοι τους ισχύ.  Αντίθετα οι διαγωνισμοί των φωτοβολταϊκών φέρουν τον κανόνα ανταγωνισμού του 1,75, δηλαδή για κάθε 100 MW συμμετεχόντων η ισχύς που θα κατακυρωθεί θα είναι δια 1,75, δηλαδή μόλις 57 MW.  Δηλαδή οπωσδήποτε θα υπάρχουν 43 MW έργων που θα αποκλειστούν. Και επειδή ακριβώς η συμμετοχή των επενδυτών γίνεται διακριτά ανά υποψήφια Φ/Β μονάδα τους και όχι με αόριστες ποσότητες ισχύος και υποδιαιρέσεις όπως στα ΝΟΜΕ, ο αποκλεισμός των μονάδων και των επενδυτών τους είναι καθολικός.  Οπότε επιβάλλεται εκ προοιμίου εξοντωτικός ανταγωνισμός στους συμμετέχοντες ο οποίος και δεν μπορεί να επιτείνεται περαιτέρω μέσω εξαντλητικών χρονικών παρατάσεων της διαδικασίας ιδίως μάλιστα όταν στην Κατηγορία Ι συμμετέχουν με υπαίτιες κατατμήσεις πολύ μεγάλα εν τοις πράγμασι έργα που οι εταιρείες τους απολαμβάνουν πολύ χαμηλότερα κόστη ανάπτυξης και χρηματοδότησης.  

- Οι διαγωνισμοί ΝΟΜΕ δεν έχουν δεσμευτική σύνδεση με τον κάθε φορά προηγούμενο ή επόμενο τους διαγωνισμό.  Δηλαδή σε κάθε διαγωνισμό εκτυλίσσεται ή μπορεί να εκτυλίσσεται εντελώς διαφορετική εξέλιξη όσον αφορά τις τιμές κατακύρωσης αναλόγως του ευρύτερου περιβάλλοντος της χονδρεμπορικής αγοράς αλλά και των αναγκών των συμμετεχόντων Προμηθευτών σε λιγνιτική ισχύ.  Αντίθετα στους διαγωνισμούς των φωτοβολταϊκών και των ΑΠΕ συνολικά δεν υφίσταται ανεξαρτησία, αλλά κάθε νέος διαγωνισμός ξεκινάει σε τιμή 1% χαμηλότερη από την υψηλότερη κατακυρωθείσα του προηγούμενου.  Έτσι κάθε τυχόν άστοχο ή υπερβολικό αποτέλεσμα σε έναν διαγωνισμό, καθορίζει καίρια τους επόμενους.

- Η Πολιτεία για να προστατέψει τον υγιή ανταγωνισμό στους διαγωνισμούς φωτοβολταϊκών της Κατηγορίας Ι, θα μπορούσε να θέσει πλαφόν στην συνολική ισχύ που συμμετέχει έκαστος συμμετέχων μαζί και οι συνδεδεμένες εταιρείες του που κατέρχονται στον κάθε διαγωνισμό. Το πλαφόν θα μπορούσε λ.χ. να οριστεί στα 2 MW δηλαδή στο διπλάσιο του ορίου της Κατηγορίας Ι.  Έτσι ακόμη και αν συνεχίσουν οι κατατμήσεις ή αν γίνονται με τέτοιο τρόπο που δεν μπορούν νομικά εν πάση περιπτώσει να εντοπιστούν, δεν θα μπορούν να σαρώνουν τον διαγωνισμό και τον ανταγωνισμό σε βάρος των μικρομεσαίων.

- Η δημιουργία της Κατηγορίας Ι στους διαγωνισμούς ΡΑΕ των φωτοβολταϊκών, από μόνη της σημαίνει πως η Πολιτεία ενδιαφέρεται να κρατήσει τους μικρομεσαίους στο "παιχνίδι", αφού είναι δεδομένο πως σε διαφορετική περίπτωση η ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ θα αφελληνιστεί και ο παραγόμενος ανανεώσιμος ηλεκτρισμός θα καταστεί εν τοις πράγμασι εισαγόμενο προϊόν μέσω της εκροής μερισμάτων στο εξωτερικό.  Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η γενικότερη φιλοσοφία της ΕΕ που προβλέπει ειδικές συνθήκες λειτουργίας (Συμβάσεις ΣΕΣΤ) και ανταγωνισμού (εκτός διαγωνισμών) για τα μικρά έργα.  Έτσι αν η Πολιτεία αποτύχει να προστατέψει τον υγιή ανταγωνισμό στην Κατηγορία Ι, τότε δεν υπάρχει άλλη διέξοδος για τους μικρούς από το να καθοριστούν υγιείς ταρίφες εκτός διαγωνισμών. Υπενθυμίζεται πως και σήμερα υπάρχουν τέτοιες (μΟΤΣν-1 x 1,1 ή 1,2 για έργα κάτω των 500 KWp αναλόγως αν είναι πάνω ή κάτω των 100 KWp) ωστόσο είναι εξωπραγματικά χαμηλές, πολύ χαμηλότερες μάλιστα των μεγάλων έργων, για να θεωρούνται βιώσιμη εναλλακτική.

Σε κάθε περίπτωση και με δεδομένους όλους αυτούς τους εύλογους προβληματισμούς, τις προκλήσεις αλλά και την αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στην αγορά, οι δράσεις της Πολιτείας και η εικόνα που θα επικρατήσει εν τέλει στον επόμενο διαγωνισμό της ΡΑΕ, θα είναι καταλυτική για την πορεία και τις εξελίξεις.  Ευχή είναι θεσμικά να προστατευθεί το κύρος των διαγωνισμών αλλά και η στόχευση τους για ισόρροπη ανάπτυξη και δίκαιη συμμετοχή όλων στο νέο τοπίο των ΑΠΕ και βεβαίως να μην καταλήξουν ένα απέραντο πεδίο προσφυγών όπως λ.χ. συνέβη στον διαγωνισμό των έξυπνων μετρητών του ΔΕΔΔΗΕ ήδη από το 2014 και που ακόμα και σήμερα δεν έχει καταλήξει με ζημία για την χώρα και τον εκσυγχρονισμό της.

Πηγή: energypress 6/8/18

Δωρεά 3,000 ευρώ απο τόν ΣΠΕΦ στους πυρόπληκτους της Αττικής

 
Το ΔΣ του ΣΠΕΦ συγκλονισμένο από την πρωτοφανή σε έκταση τραγωδία από τις πρόσφατες πυρκαγιές της Αττικής που κόστισαν την ζωή σε δεκάδες συνανθρώπους μας καταστρέφοντας συγχρόνως οικονομικά εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες περισσότερους, ως ελάχιστο δείγμα συμπαράστασης στους πληγέντες, έλαβε την απόφαση και προέβη στην κατάθεση του ποσού των 3,000 ευρώ στον Ειδικό Λογαριασμό που ανοίχθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών στην Τράπεζα της Ελλάδος με σκοπό την χρηματοδότηση κάθε είδους δράσης για την αρωγή των πληγέντων από τις πυρκαγιές στην Ανατολική και Δυτική Αττική.   
 
Το ΔΣ επιθυμεί ταυτόχρονα να ευχαριστήσει τα Μέλη του ΣΠΕΦ για την οικονομική δυνατότητα και στήριξη που παρέχουν όλα αυτά τα χρόνια με την καταβολή των συνδρομών τους στο Σύνδεσμο, ώστε να μπορούμε σε τέτοιες δύσκολες στιγμές να είμαστε άμεσα παρόντες προσφέροντας την μικρή μας βοήθεια στους συνανθρώπους μας που δοκιμάζονται από την ανείπωτη καταστροφή.    

Ανάλυση εμβάσματος 

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος

+30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.