(210) 6854035

  • Δελτία Τύπου ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • 1
  • 2

Δελτία Τύπου (583)

Ολόκληρη η συζήτηση του ν/σ ΑΠΕ στην Βουλή - Video


Η Βουλή των Ελλήνων έδωσε στην δημοσιότητα το πλήρες video από την συζήτηση του ν/σ ΑΠΕ με τη συμμετοχή και των φορέων στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στις 3/10/13.  Στην συζήτηση συμμετείχε και ο ΣΠΕΦ δια του Προέδρου του κου Στέλιου Λουμάκη. 

 

Πατήστε το link που ακολουθεί για να δείτε το video.  


http://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/ToKtirio/Fotografiko-Archeio/#7b2d563b-9be8-4eec-bae6-74f22ad52e6f

 

Μηχανισμός διασφάλισης εσόδων - πόρων ΑΠΕ από Προμήθεια προς ΑΔΜΗΕ


Επιστολή για το φλέγον ζήτημα της διασφάλισης και είσπραξης από την ΔΕΗ αλλά και την προμήθεια ευρύτερα των πόρων που οφείλονται στον ΑΔΜΗΕ και αφορούν τις ΑΠΕ απέστειλε ο ΣΠΕΦ σήμερα 10/10/13.  Ο σύνδεσμος ζητάει παράλληλα άμεση συνάντηση με την διοίκηση του ΑΔΜΗΕ ώστε να εκτεθούν όλα τα μέτρα και οι μηχανισμοί διαχείρισης του χρηματοπιστωτικού κινδύνου που οφείλει να λαμβάνει ο διαχειριστής με σκοπό την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των χρηματοροών αυτών. 

 

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

Εκδικάστηκε στο ΣτΕ η πιλοτική δίκη κατά της εισφοράς στα φωτοβολταϊκά

 

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013 εκδικάστηκε από το Β’ τμήμα του ΣτΕ η πιλοτική δίκη κατά της εισφοράς του ν. 4093 στα φωτοβολταϊκά.  Κατά την 3ωρη εκδίκαση των προσφυγών αλλά και των υπέρ αυτών παρεμβάσεων αναλύθηκε πλήρως όλο το φάσμα των νομικών ελαττωμάτων της εκ των υστέρων παρέμβασης του Κράτους στις συμβάσεις ακόμη και εν λειτουργία Φ/Β έργων και μάλιστα χωρίς καμία προηγούμενη συναίνεση των παραγωγών.  Το μέγεθος της εισφοράς (25 – 42%) επί του τζίρου των εγκαταστάσεων, κατά τους προσφεύγοντες και παρεμβαίνοντες, συνιστά αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων της Πολιτείας και μάλιστα με αναδρομικό χαρακτήρα.  Μνεία έγινε και στο ότι δεν εκπίπτει ολόκληρη η εισφορά εντός της οικονομικής χρήσης που αφορά αποδεκατίζοντας έτσι περαιτέρω τα οικονομικά των θιγόμενων παραγωγών.   

Κοινός επίσης τόπος των αγορεύσεων των συνηγόρων των παραγωγών ήταν η οριζοντιότητα του μέτρου της εισφοράς, η οποία βλάπτει ασύμμετρα μεγάλη μερίδα τους με δραματικές μάλιστα συνέπειες για την επιβίωση τους.  Όπως χαρακτηριστικά αναδείχθηκε από το σύνολο των συνηγόρων, δεν υπήρξε για τα επιβληθέντα οριζόντια ποσοστά επί του τζίρου των παραγωγών καμία αναλογιστική μελέτη που να τα τεκμηριώνει και να τα συναρτά με την φοροδοτική τους ικανότητα, στην βάση της αναλογικότητας που επιτάσσει το Σύνταγμα και ως προς τα ειδικότερα χαρακτηριστικά των θιγόμενων επενδύσεων.  Ως τέτοια χαρακτηριστικά νοούνται και αναφέρθηκαν, το μέγεθος της εγκατάστασης, το κόστος υλοποίησης, η απολαμβανόμενη ταρίφα και το αν υπήρξε επιδότηση αναπτυξιακού.

Τέλος η ισοπεδωτική παρέμβαση της Πολιτείας επί του τζίρου στις συμβάσεις των Φ/Β παραγωγών δύναται να νοθεύει τον ανταγωνισμό και μάλιστα σε επίπεδο επιβίωσης πολλών εξ’ αυτών τόσο μεταξύ τους όσοι και ως προς τις λοιπές τεχνολογίες ΑΠΕ ή συμβατικές.  Υπό την έννοια αυτή δύναται να αναδειχθεί και ως παράνομη Κρατική ενίσχυση υπέρ τρίτων και σε βάρος των ασύμμετρα θιγόμενων Φ/Β παραγωγών.  Στο σημείο αυτό μνεία έγινε και για τις χρόνιες στρεβλώσεις της αγοράς στην Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ) λόγω των μεταβατικών μηχανισμών υπέρ των ορυκτών καυσίμων όπως ο Μηχανισμός Ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους (ΜΑΜΚ), που συσσώρευσαν για χρόνια μεγάλο μέρος του υφιστάμενου χρέους στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ.

Άμεση προτεραιότητα η εξυγίανση και περιφρούρηση του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ

 

Επιστολή απέστειλε ο ΣΠΕΦ την Τετάρτη 9/10/13 προς το ΥΠΕΚΑ με κοινοποίηση τον ΛΑΓΗΕ για την άμεση ανάγκη εξυγίανσης του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ και των πληρωμών των παραγωγών, όπου οι υπερημερίες ξεπέρασαν πλέον τις 180 ημέρες.  Αναφορά γίνεται και στις άστοχες παρεμβάσεις του τελευταίου διαστήματος περί άρσης της αναστολής αδειοδοτήσεων και συμβασιοποιήσεων με τους διαχειριστές στα Φ/Β. 

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

 

Η τοποθέτηση του ΣΠΕΦ στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το ν/σ ΑΠΕ

 
Συζητήθηκε την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το νομοσχέδιο για τις ΑΠΕ του ΥΠΕΚΑ παρουσία της πολιτικής του ηγεσίας, βουλευτών, φορέων και εκπροσώπων των ΑΠΕ.  Ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης αφού ανέλυσε τις θέσεις του Συνδέσμου, κατέθεσε το σχετικό υπόμνημα με τα σημεία επί του ν/σ, όπως άλλωστε επικοινωνήθηκαν και σε όλη την φάση της διαβούλευσης.
 
Επισυνάπτονται τα κύρια σημεία της ομιλίας. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

 

 

Ο Στ. Λουμάκης στη Βουλή στην διαβούλευση ΣΥΡΙΖΑ για το ν/σ ΑΠΕ

 
Την Τρίτη 1/10/13 ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ παρέστη ομιλητής στην Βουλή στα πλαίσια της διαβούλευσης που διοργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ για το ν/σ ΑΠΕ.
 
Επισυνάπτεται ολόκληρη η ομιλία. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

Διακριτή μεταχείριση από το Υπ. Ανάπτυξης στις αιτήσεις θεραπείας βάσει του ν. 4146

 
Επιστολή προς την Πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης απέστειλε ο ΣΠΕΦ, καταγγέλλοντας αυθαιρεσίες και διακριτή μεταχείριση στην εφαρμογή των ν. 4098/2012 και ν. 4146/2013, όσον αφορά την εξέταση αιτημάτων θεραπείας για την αναμόρφωση του απολογισμού των Αποφάσεων Ολοκλήρωσης των φωτοβολταϊκών επενδύσεων στα πλαίσια του αναπτυξιακού ν. 3299.

Όπως επισημαίνει ο ΣΠΕΦ, δεν προκύπτει από πουθενά ούτε και συνάδει με την λογική η δυνατότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης να μην αποδέχεται αιτήσεις θεραπείας επενδυτών που οριζόντια, άδικα και αναδρομικά «κουρεύτηκε» ο απολογισμός των επενδύσεων τους στις Αποφάσεις Ολοκλήρωσης του Υπουργείου βάσει ενός ενιαίου και αυθαίρετου πίνακα τυποποιημένου κόστους φωτοβολταϊκών επενδύσεων όπως εκδόθηκε από την Κεντρική Γνωμοδοτική Επιτροπή (Κ.Γ.Ε.) του Υπουργείου το 2011 και εφαρμόστηκε και αναδρομικά οδηγώντας σε καταστροφικά ποσοστά περικοπών του νομίμως πιστοποιημένου απολογισμού τους άνω του 20%.  Είναι απολύτως εκτός πνεύματος νόμου και λογικής η εξέταση αιτήσεων θεραπείας για περιπτώσεις μόνο όταν ο ίδιος αυτός αυθαίρετος πίνακας ενσωματώθηκε σε Υπουργικές Αποφάσεις το 2012 και όχι στην πρότυπη μορφή του ως ισοπεδωτικά εφαρμόστηκε από το 2011 από την Κ.Γ.Ε. αναδρομικά και σε προγενέστερα της έκδοσης του αιτήματα. 

Καταλήγοντας ζητείται από την Πολιτική ηγεσία η ισότιμη και επί της ουσίας εφαρμογή του ν. 4146 για όλους τους θιγόμενους που υπέβαλαν αιτήματα θεραπείας επί της αναμόρφωσης του απολογιστικού κόστους των Αποφάσεων Ολοκλήρωσης στην βάση των ατομικών εκθέσεων πιστοποίησης των επενδύσεων από το Κεντρικό Όργανο Ελέγχου (ΚΟΕ) και μέχρι του ύψους των Αποφάσεων Υπαγωγής σύμφωνα και με σχετική Εγκύκλιο. 

 

 Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή του ΣΠΕΦ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

 
 

Οι θέσεις του ΣΠΕΦ στην πρόσκληση ΥΠΕΚA για New Deal

Τις αναλυτικές και ποσοτικοποιημένες θέσεις του κατέθεσε σήμερα ο ΣΠΕΦ, στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για το New Deal που εκκίνησε με πρωτοβουλία του ΥΠΕΚΑ σε συνέχεια ευρείας σύσκεψης για το θέμα με φορείς των ΑΠΕ στις 23/7/13.
Η τριάντα πέντε σελίδων τεχνική έκθεση του ΣΠΕΦ περιλαμβάνει πλήρη αναλογιστική μελέτη της εισοδηματικής απόδοσης των Φ/Β επενδύσεων αλλά και του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ έως το έτος 2016, από την οποία και προκύπτει πως με:
    •    Μεσοσταθμική περικοπή 10% στις λοιπές ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ.
    •    Μεσοσταθμική περικοπή 30% στα επαγγελματικά Φ/Β δίκαια και αναλογικά όμως κατανεμημένης, με πλήρη παραμετροποίηση (FIT, τυπικό κόστος κατασκευής, μέγεθος, τυχόν εκταμιευθείσα επιχορήγηση).
    •    Μεσοσταθμική περικοπή και στα οικιακά Φ/Β στο 30%, δίκαια και αναλογικά κατανεμημένης επίσης με βάση FIT και κόστος κατασκευής. Μη οικονομικά τεκμηριωμένες εξαιρέσεις δεν μπορούν πλέον να γίνουν αποδεκτές. Ας σημειωθεί εδώ πως επειδή τα οικιακά συστήματα απαλλάσσονται κάθε φορολογίας και ασφαλιστικών εισφορών (επιπλέον φορολογική επιβάρυνση 30% στα επαγγελματικά Φ/Β συν τις ασφαλιστικές εισφορές), η εισοδηματική τους απόδοση διατηρεί ισχυρό επιπλέον premium συγκριτικά με τα επαγγελματικά και παρά την ισοδύναμη περικοπή. Η ισότιμη περικοπή αυτή στα οικιακά θα απαλλάξει τα επαγγελματικά Φ/Β από πρόσθετη μεσοσταθμική επιβάρυνση περικοπής 7 ολόκληρων ποσοστιαίων μονάδων. Επιπλέον απολαμβάνουν καταρχήν 25ετούς σύμβασης έναντι 20ετούς των επαγγελματικών.
    •    ΕΤΜΕΑΡ στα 15 – 16 ευρώ/MWh όπως έθεσε το ΥΠΕΚΑ.
    •    Έσοδα από το τέλος ΝΕΡΙΤ που εκτιμώνται στο μισό του πρώην τέλους ΕΡΤ (λόγω της φημολογούμενης μείωσης του όγκου της νέας Ραδιοτηλεόρασης).
    •    Έσοδα από ρύπους με τιμή στα 4,5 ευρώ/τόνο CO2.
    •    Αυστηρή συγκράτηση /ανάσχεση στην ένταξη νέας Φ/Β ισχύος.
    •    Αυστηρή επιτήρηση της νέας βάσης του ειδικού λογαριασμού που αφορά το Μεσοσταθμικό Συμβατικό Μεταβλητό Κόστος (ΜΣΜΚ) και για την αποφυγή νέων στρεβλώσεων.

παράγονται ισχυρά ετήσια πλεονάσματα που μηδενίζουν το συσσωρευμένο έλλειμμα μέχρι το 2015 και δίνουν εν συνεχεία την δυνατότητα αναλογικής μείωσης των ποσών που συγκεντρώνονται από την περικοπή κατά 15% ετησίως μεσοσταθμικά, ή μείωσης του ΕΤΜΕΑΡ κατά 1,5 ευρώ/MWh/έτος, ή κατάργησης της συνεισφοράς του τέλους ΝΕΡΙΤ ή μείωσης στο 50% των εσόδων του ειδικού λογαριασμού από τα δικαιώματα ρύπων, που εν γένει αφορούν το πράσινο ταμείο. Με βάση το σενάριο βιωσιμότητας αυτό, οι υπερημερίες στις πληρωμές ΑΠΕ & ΣΗΘΥΑ ήδη από τα τέλη του 2014, θα έχουν μειωθεί στις 35 ημέρες.

Απαραίτητες προϋποθέσεις επιτυχίας του εγχειρήματος αλλά και της βιωσιμότητας των παραγωγών σύμφωνα με τον ΣΠΕΦ είναι:

    •    Η συμπερίληψη στο ίδιο σχέδιο νόμου του κουρέματος των επιτοκίων δανεισμού των τραπεζών στο 4%, μέσω ανακεφαλαιοποίησης του δανεισμού των παραγωγών (περίπου 3 δις) κατά 50% (δηλαδή 1,5 δις) από ευρωπαϊκά κονδύλια μηδενικού ή ΕΚΤ επιτοκίου. Τα κονδύλια αυτά αναμειγνυόμενα με τα υφιστάμενα ελληνικά σε αναλογία 50 – 50, μπορούν να επιτύχουν την σκοπούμενη μείωση του επιτοκίου.
    •    Παράταση των συμβάσεων πώλησης των παραγωγών με ΛΑΓΗΕ/ΔΕΔΔΗΕ κατά την μεσοσταθμική περικοπή. Αν το ΥΠΕΚΑ επιδιώκει την μόνιμη περικοπή, τότε η αναλογούσα επέκταση φθάνει τα 8,5 χρόνια.
    •    Διασφάλιση της προτεραιότητας πληρωμών όσων συμμετάσχουν στο new deal, αφού θα έχουν έτσι εισφέρει πόρους στο ταμείο που δεν είναι δυνατόν να μοιράζονται με τους μη συμμετέχοντες.
    •    Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος ανά υποκατάστημα, ειδικά για τα μικρότερα Φ/Β πάρκα. Το δημοσιονομικό κόστος για πλήρη εφαρμογή στα Φ/Β φθάνει μόλις τα 8,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο την στιγμή που ζητείται από τους παραγωγούς «εθελοντικά» να συνεισφέρουν 450 εκατ. ετησίως ώστε να μην επιβαρυνθεί ο καταναλωτής. Πλήρης φορολογική απαλλαγή για την περικοπή, αφού θα μειώνει τον τζίρο
    •    Κατάργηση της υποχρέωσης των Φ/Β παραγωγών για διπλοασφάλιση στον ΟΑΕΕ.
Το ΥΠΕΚΑ οφείλει να οριστικοποιήσει την δημόσια πρόταση του προς τους παραγωγούς, συμπεριλαμβάνοντας νομοθετικά όλες τις ζητούμενες εξασφαλίσεις και τα αντισταθμιστικά ωφελήματα. Είναι προφανές πως ένα τέτοιο εγχείρημα δεν γίνεται με ευχολόγια, αφού ο κάθε παραγωγός που φέρει την ευθύνη ατομικά και αποκλειστικά της επιχείρησης του και των «επιλογών» του, για να αποφασίσει δεν φθάνουν οι αναλογιστικές μελέτες, αλλά η σοβαρότητα και «δικαιοσύνη» που αποπνέει το πολυσυλλεκτικό αυτό σχέδιο από την πλευρά της Πολιτείας.
Επισυνάπτεται ολόκληρη η έκθεση του ΣΠΕΦ.

 

κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε

 

Οι πρόχειρες πολιτικές βλάπτουν

 
Επισυνάπτονται το ΔΤ και η αναλυτική παρουσίαση του Προέδρου του ΣΠΕΦ κου Στ. Λουμάκη από την ομιλία του στο Επιμελητήριο Άρτας την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013.
 
 
 
 

Συνάντηση στο ΥΠΕΚΑ για το New Deal


Ο ΣΠΕΦ προσεκλήθη και συμμετείχε στην συζήτηση του ΥΠΕΚΑ περί του new deal στις ΑΠΕ και τα φωτοβολταϊκά την Τρίτη 23/7/13.  Το 45% μεσοσταθμικό κούρεμα στις ταρίφες των Φ/Β που εισηγήθηκε το ΥΠΕΚΑ είναι εξ' ορισμού εξωπραγματικό και προφανώς δεν αποτελεί βάση συζήτησης. Το Υπουργείο ωστόσο έθεσε και κάποια επιμέρους μεγέθη/θέματα που άπτονται του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ και επηρεάζουν ζωτικά τις πληρωμές και εν γένει το μέλλον των υλοποιημένων επενδύσεων στις ΑΠΕ και τα Φ/Β, τα οποία και ενδελεχώς θα εξετάσουμε. Τέτοια είναι:

- Η ορθότητα ή/και οι παραδοχές των υπολογισμών του Υπουργείου σχετικά με την εξέλιξη του ελλείμματος.  Η πρόβλεψη του ΥΠΕΚΑ για έλλειμμα 700 εκατ. στα τέλη του 2014 (από 439 εκατ. έλλειμμα στο τέλος του β’ εξαμήνου 2013 και 464 εκατ. στο τέλος του α’ εξαμήνου 2013) παρ' όλο το ανατιμημένο ΕΤΜΕΑΡ στα 15 ευρώ/MWh, μας βρίσκει ιδιαίτερα επιφυλακτικούς ως προς την ορθότητα ή τις παραδοχές που περιλαμβάνει.  Εκτιμούμε καταρχήν πως εκεί μπορεί να υπεισέρχεται από το ΥΠΕΚΑ θέμα έμμεσης οριστικής κατάργησης του τέλους ΕΡΤ και συνεπώς του πυλώνα χρηματοδότησης του ταμείου ΑΠΕ με 70 εκατ. ετησίως από αυτό (25% του τέλους ΕΡΤ κατευθυνόταν στον λογαριασμό). Επιπλέον θα ελέγξουμε ποιες παραδοχές εντάξεων νέων μονάδων (ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ) που θα πληρώνονται από τον λογαριασμό ΑΠΕ και σε τι τιμή έχει συμπεριλάβει στα σενάρια του το Υπουργείο και θα τοποθετηθούμε αναλόγως περί της συμβατότητας/αποδοχής των υποθέσεων αυτών.  Ας σημειωθεί εδώ πως υπό συνθήκες ισχύουσας εισφοράς, με τιμή CO2 στα ~4,5 ευρώ/τόνο και με έσοδο από τέλος ΕΡΤ στο 25% του (περίπου 70 εκατ. σε ετήσια βάση), ΕΤΜΕΑΡ της τάξης των 15 ευρώ/MWh δεν παράγει νέο έλλειμμα σύμφωνα και με το σώμα της Απόφασης ΡΑΕ 323/2013 (παρόμοια ποσοτική εκτίμηση έχει καταθέσει δημόσια και ο ΣΠΕΦ σε ΔΤ από 10/6/13)Συγκεκριμένα  στην σελίδα 7 της απόφασης ΡΑΕ αναφέρεται πως με το προηγούμενο ΕΤΜΕΑΡ (9,36 ευρώ/MWh) προβλεπόταν αύξηση του ελλείμματος το β’ εξάμηνο 2013 κατά 127 εκατ. ευρώ.  Το νέο ωστόσο ΕΤΜΕΑΡ «παράγει» στο β’ 6μηνο πρόσθετο έσοδο για τον λογαριασμό 153 εκατ. ευρώ, δηλαδή μικρό πλεόνασμα ή άλλως μείωση του ελλείμματος κατά 26 εκατ. ευρώ (εξ’ ου και η μείωση του ελλείμματος στα 439 εκατ. στο τέλος του β’ εξαμήνου από 464 στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2013 που προαναφέρθηκε).    

- Οι υπολογισμοί (ενδεχομένως) από το ΥΠΕΚΑ του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού στην βάση των αριθμών του ειδικού δελτίου του ΛΑΓΗΕ, οι οποίοι ως γνωστόν δεν περιλαμβάνουν εισφορά το β' εξάμηνο του 2014 (θεωρητική λήξη της α΄ φάσης της).  Όμως δεν θα ήταν δυνατόν να συζητούμε την μονιμοποίηση της περικοπής στην βάση της εν λόγω "πρωτοβουλίας" new deal του Υπουργείου αλλά οι αριθμοί που προβάλλονται από αυτό χάριν διαλόγου, να αφορούν τα στοιχεία της "προσωρινής" εισφοράς για το ήμισυ μόνο του 2014.  Δημιουργείται συνεπώς έτσι εξορισμού πλασματική εικόνα για νέο έλλειμμα 175 εκατ. ευρώ στο β' εξάμηνο του 2014, αν αυτό υπολογίζεται στην συζήτηση άνευ εισφοράς.  

- Η αναλογικότητα στην όποια περικοπή με πλήρη παραμετροποίηση της και οι επ' ουδενί οριζόντιες στο εξής προσεγγίσεις είναι η νέα θέση του ΥΠΕΚΑ.  Σε κάθε περίπτωση η εφαρμογή μιας τέτοιας πολιτικής θα έπρεπε να είχε ήδη, αν όχι εξαρχής εφαρμοστεί από τον ν. 4093, με βάση τον συνολικό 20ετή οικονομικό όγκο ελέγχου της κάθε επένδυσης ως προς την εισοδηματική της απόδοση επί του επενδυμένου κεφαλαίου.  Ο ΣΠΕΦ έχει σθεναρά υποστηρίξει τον αγώνα κατά των οριζόντιων μέτρων που θίγουν ασύμμετρα τους παραγωγούς και αφελληνίζουν την εν λόγω μικρομεσαία ηλεκτροπαραγωγή.  Η εισφορά θα έπρεπε ήδη να είχε προσαρμοστεί / παραμετροποιηθεί στα τυπικά πλήρη χαρακτηριστικά των επενδύσεων. 

- Οι δεσμευτικές προτάσεις του ΥΠΕΚΑ -σε επίπεδο ολοκληρωμένων και οριστικών νομοθετικών ρυθμίσεων προς τις τράπεζες- όσων αφορά την "γενναία" συμμετοχή τους στο κούρεμα, με κούρεμα δανείων - επιτοκίων.  Ευχολόγια δεν γίνονται προφανώς αποδεκτά. Το αυτό ισχύει και για τα οποιαδήποτε ανταποδοτικά κίνητρα προσφερθούν (π.χ. επέκταση συμβάσεων ΛΑΓΗΕ, εξασφάλιση πληρωμών έναντι νέων στρεβλώσεων και αποκλίσεων κλπ).

Εν κατακλείδι ο ΣΠΕΦ χωρίς να επαναλαμβάνει τα πολύ-ειπωμένα και αυτονόητα, θα μελετήσει σε βάθος το θέμα με πλήρη ποσοτική ανάλυση και με γνώμονα την σύμμετρη και αναλογική αντιμετώπιση όλων όσων ανεξαιρέτως πληρώνονται από τον λογαριασμό ΑΠΕ. Δεν πρόκειται επ' ουδενί να γίνουν αποδεκτές ειδικές μεταχειρίσεις και εξαιρέσεις χωρίς αληθή τεχνικοοικονομική τεκμηρίωση, αλλά με μόνη «αιτιολόγηση» ψηφοθηρικές, επίπλαστες, λαϊκίστικες ή «άλλες» προσεγγίσεις που ήδη έβλαψαν τα μάλα τον κλάδο φέρνοντας τον ένα βήμα πριν την πτώχευση.  

 

Υπό το ανωτέρω πλαίσιο θα καταθέσουμε τις πλήρως τεκμηριωμένες προτάσεις μας εντός της προθεσμίας που ορίστηκε με γνώμονα την βιωσιμότητα των επενδύσεων και του λογαριασμού ΑΠΕ, καθώς επίσης και της περιφρούρησης του. Σε περίπτωση που αυτές στρεβλωθούν, αγνοηθούν ή κακοποιηθούν από την Πολιτεία στην όποια "πολιτική" τελικά αυτή επιλέξει να εφαρμόσει, θα χρησιμοποιηθούν στην δικογραφία του συνδέσμου στο ΣτΕ ως κίνηση από πλευράς μας εξεύρεσης ενδιάμεσης και βιώσιμης λύσης για όλους στο πρόβλημα, η οποία και εν τέλει αγνοήθηκε.  Δεν θα «επιτραπούν», ούτε σε επίπεδο καν εντυπώσεων, μονομερείς δράσεις του ΥΠΕΚΑ υπό την επίφαση δήθεν αρνητισμού και απουσίας του ΣΠΕΦ από τον επιστημονικό και τεκμηριωμένο διάλογο.  Σε τέτοιες περιπτώσεις άλλωστε, όπως έχει δυστυχώς επανειλημμένα αποδειχθεί, παγίως κερδίζουν τα ετερόκλητα  συμφέροντα που δυστυχώς πολιορκούν διαρκώς την "υγεία" του συστήματος και του λογαριασμού ΑΠΕ.  

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος

+30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.