(210) 6854035

  • Δελτία Τύπου ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • 1
  • 2

Δελτία Τύπου (582)

Συνάντηση ΣΠΕΦ με Διοίκηση Εθνικής Τράπεζας

 
Την Δευτέρα 3/12/12 πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία της Εθνικής Τράπεζας συνάντηση της Διοίκησης της τράπεζας με το Προεδρείο του ΣΠΕΦ.  Στην συνάντηση από πλευράς Εθνικής Τράπεζας συμμετείχαν οι κ.κ.: Δ. Δημόπουλος - Γεν. Διευθυντής Εταιρικής Τραπεζικής, Φ. Παναγιωτόπουλος - Βοηθ. Γεν. Διευθ. Εταιρ. Τραπεζικής, Ν. Κόκκινος - Διευθυντής Επιχειρηματικών Πιστοδοτήσεων, Σπ. Φλώρος - Διευθυντής Πιστοδοτήσεων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και η κα Δ. Χαρέμη - Αναπλ. Διευθ. Επιχειρηματικών Πιστοδοτήσεων.  Από πλευράς ΣΠΕΦ συμμετείχαν οι κ.κ. Στ. Λουμάκης - Πρόεδρος και Κ. Τσούμας - Αντιπρόεδρος.
 
Η συνάντηση εξελίχθηκε σε πολύ καλό κλίμα και τα βασικά της σημεία αφορούσαν:
 
- Η ΕΤΕ αντιλαμβάνεται το πρόβλημα που δημιουργείται στον κλάδο με την επιβολή της έκτακτης εισφοράς επί του κύκλου εργασιών των Φ/Β μονάδων.  Προς την κατεύθυνση αυτή διεξάγει stress test για το εύρος του σχετικού δανειακού της χαρτοφυλακίου με σκοπό την εξεύρεση των απαραίτητων εκείνων προσαρμογών στις κατηγορίες δανείων που θα παρουσιάσουν την μεγαλύτερη χρηματική "στενότητα".  Προς τον σκοπό αυτό η τράπεζα θα είναι έτοιμη από 1/1/13 να παρέχει σχετικές λύσεις, οπότε οι δανειολήπτες πελάτες της θα πρέπει να αποτείνονται στα καταστήματα της τράπεζας από το νέο έτος.  Η τράπεζα τέλος εκτιμά πως το σημαντικά χαμηλότερο του ανταγωνισμού ύψος των επιτοκίων της οριζόμενο ευθέως σε διαφανή βάση euribor + spread, προσφέρει σημαντική στήριξη στους προϋπολογισμούς των δανειοληπτών.    
 
- Αναλυτικά συζητήθηκε το πρόβλημα της ταμειακής κατάστασης του ΛΑΓΗΕ Α.Ε. και της αποκλίνουσας πορείας μονομερώς των πληρωμών των παραγωγών ΑΠΕ του διασυνδεδεμένου, η οποία και δυστυχώς δοκιμάζει ακραία τις αντοχές των παραγωγών-δανειοληπτών αλλά και του τραπεζικού συστήματος.  Ενδιαφέρον υπήρξε σχετικά με την αποδέσμευση των χρημάτων των Energa και HellasPower που θα προσέδιδε μια σχετική ανάσα στο σύστημα, αλλά που ωστόσο δεν φαίνεται ακόμη στον ορίζοντα. 
 
- Τέλος εξετάστηκε αναλυτικά το πρόβλημα των στρεβλώσεων ως γενεσιουργού αιτίας της δημιουργίας σήμερα τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ ετησίως πλασματικού ελλείμματος στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ και των λύσεων αλλά και δράσεων που ο ΣΠΕΦ έχει αναλάβει προς διευκόλυνση της κατάστασης.  Συνοπτικά συζητήθηκε η λύση της διαχειριστής ενοποίησης των ταμείων αποπληρωμής όλων ανεξαιρέτως των ηλεκτροπαραγωγών (συμβατικών και ΑΠΕ) που πρόσφατα ο ΣΠΕΦ εισηγήθηκε και η οποία εφαρμοζόμενη θα έφερνε όλους τους παραγωγούς σε υπερημερία 65 ημερών απαλλάσσοντας έτσι τις ΑΠΕ του διασυνδεδεμένου από το άχθος των πλασματικών αυτών ελλειμμάτων που μονομερώς τις φέρνουν σήμερα στις 120+ ημέρες υπερημερίας. 

Η επόμενη μέρα της εισφοράς στα φωτοβολταϊκά

 

 

Αθήνα, 23/11/12

Προς:

Βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων

 

Θέμα: Η επόμενη μέρα της εισφοράς στα φωτοβολταϊκά

Αξιότιμε κε/κα Βουλευτή,

Σε συνέχεια της ψήφισης του ν. 4093/2012 και της επιβολής ισοπεδωτικής και οριζόντιας εισφοράς επί του κύκλου εργασιών των φωτοβολταϊκών μονάδων από 25 – 30%, βρισκόμαστε δυστυχώς στην δυσάρεστη θέση να αποταθούμε εκ νέου σε εσάς ως ύστατο «καταφύγιο» δημοκρατίας και ελέγχου των πράξεων της Κυβέρνησης αλλά και του Υπουργείου ΠΕΚΑ συνολικά. Διανύοντας την «επόμενη ημέρα» της εισφοράς αναλυτικά σας αναφέρουμε:

 

  • Για τα ελλείμματα του ΛΑΓΗΕ μηδενική ευθύνη έχουν οι ηλεκτροπαραγωγοί από Φ/Β. Σειρά ολιγωριών και αστοχιών της Πολιτείας που σχετίζονται με την για καιρό παύση δημοπρασιών δικαιωμάτων ρύπων, την αθέτηση μεταφοράς πόρων από το τέλος ΕΡΤ όπως ο ν. 3851/2010 προέβλεπε, τις στρεβλώσεις της χονδρεμπορικής αγοράς στην Οριακή Τιμή Συστήματος ένεκα της προνομιακής τιμολογιακής μεταχείρισης των μονάδων φυσικού αερίου μέσω του Μηχανισμού ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους που όχι μόνο συνεχίζουν να ισχύουν αλλά συζητείται να παραταθούν σε ορίζοντα επιπλέον διετίας, της εμπροσθοβαρούς ή ακόμη και πρόωρης επίτευξης των εθνικών στόχων διείσδυσης των Φ/Β μέσω της έκδοσης υπερπληθώρας αδειών και της ουδέποτε ανάκλησης τους αφού δεν προβλέπεται η ρητή λήξη τους, των επισφαλειών των εταιρειών λιανικής ηλεκτρισμού που ο Λειτουργός επωμίστηκε μη έχοντας λάβει τις απαραίτητες εγγυήσεις ως απαραιτήτως όφειλε, τα δεσμευμένα για καιρό χρήματα των Energa και HellasPower και τέλος το δάνειο των 140 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων που περιέργως πλήρως αποσοβήθηκε, ευθύνονται αποκλειστικά και είναι όλα αρμοδιότητας του άστοχου κρατικού μηχανισμού.

  • Οι ηλεκτροπαραγωγοί από Φ/Β, που παραμένουν απλήρωτοι για πέντε μήνες, μη δυνάμενοι να εξυπηρετήσουν τις δανειακές, φορολογικές, λειτουργικές ακόμη και βιοποριστικές τους ανάγκες, εύλογα είναι ανάστατοι και ερωτούν αφενός για το πότε θα εξοφληθούν τα οφειλόμενα και αφετέρου για το ποιος θα πληρώσει τα νέα ελλείμματα που λόγω των στρεβλώσεων στην χονδρεμπορική αγορά υπέρ των ορυκτών καυσίμων συνεχίζουν να παράγονται στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ παρά την εισφορά. Ακόμα και αν υποθέσουμε πως είναι νόμιμο και ηθικό να μεταφερθεί το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ στους προμηθευτές του, είναι άκρως προκλητικό ότι δεν υπάρχει συμμετοχή όλων των κλάδων ηλεκτροπαραγωγής στην εισφορά με οδυνηρό αποτέλεσμα το 80% αυτής να αφορά τα επαγγελματικά Φ/Β συστήματα.

  • Η επιβληθείσα εισφορά στον κύκλο εργασιών των φωτοβολταϊκών είναι απολύτως εξοντωτική. Ειδικότερα σε ότι αφορά τις μικρομεσαίες μονάδες που κατασκευάστηκαν κυρίως τα προηγούμενα χρόνια με πολύ υψηλότερα κοστολόγια και χωρίς επιδότηση αναπτυξιακού νόμου, αναμένονται ακόμη και πτωχεύσεις και σοβαρά εξ’ αυτών κοινωνικά προβλήματα. Χωρίς καμία απολύτως μέριμνα από την Πολιτεία για τον υφιστάμενο πανάκριβο τραπεζικό δανεισμό, πέραν της πρόκλησης σε επίπεδο εντυπώσεων που αυτή δημιουργεί, οφείλει πειστικά να απαντηθεί το γιατί μέρος του άχθους που αδίκως επεβλήθη δεν μετακυλύεται εξίσου νομοθετικά στο πολλαπλά κεφαλαιοποιημένο με κρατικά χρήματα τραπεζικό σύστημα. Με απλούστερα λόγια οφείλει οπωσδήποτε η Κυβέρνηση να εξασφαλίσει χαμηλότερα επιτόκια για τα υφιστάμενα δάνεια σε συνδυασμό με επιμήκυνση της διάρκειας τους όπως σε άλλες κατηγορίες ισχύει.

  • Από την επομένη της ψήφισης του ν. 4093/2012 με επείγουσα επιστολή μας στο αρμόδιο, βάσει του νόμου για την έκδοση της εφαρμοστικής Υ.Α., Υπουργείο ΠΕΚΑ θέσαμε το θέμα της έκπτωσης της εισφοράς από τον τζίρο των επιχειρήσεων μας. Θεωρούμε αδιανόητο το ενδεχόμενο να συντάσσουν οι παραγωγοί φορολογικές δηλώσεις εκκινώντας από τζίρο π.χ. 100 όταν εν τοις πράγμασι αυτός που θα εισπράττεται θα είναι 70 -75 λόγω της εισφοράς. Το μέγεθος της εισφοράς (25 – 30%) και το γεγονός ότι επιβλήθηκε οριζόντια στον τζίρο χωρίς καμία επιμέρους παραμετροποίηση, δεν αφήνει κανένα περιθώριο παραγνώρισης του προβληματισμού αυτού αφού ουδείς δύναται να καταβάλει φόρο εισοδήματος σε χρήματα που δεν εισέπραξε και μάλιστα στο μέγεθος αυτό. Οτιδήποτε διαφορετικό θα είναι άκρως προκλητικό, άδικο και παρελκυστικό καθιστώντας τους παραγωγούς όμηρους της Εφορίας.

 

Αξιότιμοι κύριοι/ες Βουλευτές

Η σημερινή κατάσταση είναι άκρως εφιαλτική για τις εν λειτουργία Φ/Β μονάδες και οδηγεί μονοσήμαντα στον αφελληνισμό της ηλεκτροπαραγωγής που ως επί το πλείστον κινείται σε μικρομεσαία επίπεδα μεγέθους και αντοχών και φέρει πανάκριβο τραπεζικό δανεισμό. Ευελπιστώντας πως η λογική και η δημοκρατία λειτουργούν ακόμη στον τόπο μας, παρακαλούμε για τις ενέργειες και την συμπαράσταση σας προς την κατεύθυνση της άμεσης διόρθωσης όσων εκ των ανωτέρω πιστεύετε εφικτή στοχεύοντας στην ισόρροπη συμμετοχή όλων μας στην εκμετάλλευση του εθνικού ηλιακού μας πλούτου.

 

Για τον ΣΠΕΦ με εκτίμηση,

 

Στέλιος Λουμάκης – Πρόεδρος

Όλγα Αγγελοπούλου – Γεν. Γραμματέας

Παρέμβαση ΣΠΕΦ στο EUFORES στην Βουλή των Eλλήνων

Ο Πρόεδρος τους ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης κατόπιν πρόσκλησης παραβρέθηκε στη ημερίδα του EUFORES για τις ΑΠΕ στην Αθήνα, όπως διεξάχθηκε στην Βουλή των Ελλήνων την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2012.  Στην παρέμβαση του αναφέρθηκε στις εκτεταμένες στρεβλώσεις της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας που θα καταστήσουν την θυσία των Φ/Β μέσω της ισοπεδωτικής εισφοράς που αδίκως τους επεβλήθη κενό γράμμα για τον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ και τον ΛΑΓΗΕ.  Τα πλασματικά ελλείμματα της τάξης τουλάχιστον των 150 εκατ. ετησίως του λογαριασμού αυτού λόγω των στρεβλώσεων συνεχίζουν ανενόχλητα να παράγονται και μετά την εισφορά. Η Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ) που δυστυχώς αποτελεί την βάση του λογαριασμού ΑΠΕ είναι βαρύτατα προς τα κάτω νοθευμένη λόγω της παρέμβασης του Μηχανισμού ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους,  καθιστώντας τον έτσι πλασματικά μονίμως ελλειμματικό και το ΕΤΜΕΑΡ επίσης τεχνητά σταθερά ανεπαρκές.  Όπως χαρακτηριστικά ελέχθη, η Πολιτεία μη μπορώντας να δικαιολογήσει τις επιβαλλόμενες αυξήσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας των καταναλωτών που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στην μεγάλη συμμετοχή ακριβού και εισαγόμενου φυσικού αερίου στο ενεργειακό μίγμα, προτιμά να ποινικοποιεί τις ΑΠΕ και το ΕΤΜΕΑΡ του οποίου το 60% δεν πηγαίνει εν τέλει στις ΑΠΕ.  Πρακτικά λοιπόν το ΕΤΜΕΑΡ έχει καταστεί γενικό εργαλείο αύξησης των τιμολογίων ηλεκτρισμού και όχι μέσο κάλυψης των αναγκών αποκλειστικά των ΑΠΕ όπως προσδιορίζει το όνομα του.

ΣΠΕΦ: Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Cost Recovery

Ο ΣΠΕΦ προασπίζοντας την βιωσιμότητα του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ, του κλάδου των ηλεκτροπαραγωγών από ανανεώσιμες πηγές και Φωτοβολταϊκά ειδικότερα, αλλά και τα συμφέροντα των τελικών καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας, προσέφυγε με καταγγελία του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συγκεκριμένα στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού για τον Μηχανισμό ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους (ΜΜΚ).

Όπως είναι γνωστό ο ΜΜΚ λειτουργώντας μονομερώς επ’ ωφελεία των ηλεκτροπαραγωγών από φυσικό αέριο διατηρεί καθ’ υπέρβαση του Ημερήσιου Ενεργειακού Προγραμματισμού (ΗΕΠ) όλες τις μονάδες αυτές ενταγμένες στο σύστημα ακόμη και όταν δεν υπάρχει ανάγκη εκτοπίζοντας έτσι τις έως και δύο φορές φθηνότερες λιγνιτικές.  Επιπλέον ο μηχανισμός αυτός τους εξασφαλίζει σταθερό εισόδημα σε 24ωρη βάση ίσο με το μεταβλητό τους κόστος πλέον περιθωρίου 10% πέραν κάθε έννοιας μεταξύ τους ανταγωνισμού στην βάση της θεσμοθετημένης ανταγωνιστικής Οριακής Τιμής Συστήματος (ΟΤΣ). 

 Ο καταγγελλόμενος μηχανισμός αυτός (ΜΜΚ) παραβιάζει σειρά άρθρων της Σύμβασης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) αποτελώντας εν τοις πράγμασι παράνομη κρατική ενίσχυση η οποία μάλιστα νοθεύει ή ακόμα και ακυρώνει βίαια τον υγιή ανταγωνισμό σε επίπεδο ηλεκτροπαραγωγής, που θα απέβαινε οπωσδήποτε προς όφελος των τελικών καταναλωτών.  Επιπρόσθετα, επειδή ο ΜΜΚ προσφέρεται μόνο σε ηλεκτροπαραγωγούς με καύσιμο φυσικό αέριο που είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα αποτελεί επιπλέον και επιλεκτική κρατική ενίσχυση θέτοντας έτσι σαφέστατα εμπόδια στο υγειές διασυνοριακό εμπόριο μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε.  

 Παράλληλο δυσμενές αποτέλεσμα της λειτουργίας του ΜΜΚ είναι η τεχνητή απομείωση και νόθευση της ΟΤΣ, η οποία δυστυχώς συνεχίζει να αποτελεί την βάση του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ.  Η νόθευση της τιμής της αυτή, τροφοδοτώντας συστηματικά με πλασματικό έλλειμμα το ταμείο των ΑΠΕ, έχει οδηγήσει τις ανανεώσιμες σε οικονομικό αφανισμό. Οι ΑΠΕ και τα φωτοβολταϊκά, στα οποία μονομερώς επεβλήθη ισοπεδωτική εισφορά επί του κύκλου εργασιών τους, επίσης μονομερώς επωμίζονται υπερημερίες στις πληρωμές τους 120 και πλέον ημερών, ενώ με μαθηματική βεβαιότητα ο ειδικός λογαριασμός ΑΠΕ θα συνεχίζει να εμφανίζει παραγωγή ελλειμμάτων λόγω ακριβώς του ΜΜΚ και της δομικής στρέβλωσης στην ΟΤΣ που αυτός προκαλεί.

Οι προτάσεις του ΣΠΕΦ στην δημόσια διαβούλευση της ΡΑΕ – Β’ κύκλος

 

Ο ΣΠΕΦ υπέβαλλε σήμερα τις συμπληρωματικές προτάσεις του στην ΡΑΕ στα πλαίσια του δεύτερου κύκλου διαβούλευσης που διενεργείται, σε συνέχεια της παρουσίασης των θέσεων της Ρυθμιστικής Αρχής σε σχετική ημερίδα.  Επιγραμματικά οι συμπληρωματικές παρεμβάσεις του συνδέσμου είναι:

 

·         Ανάγκη θέσπισης μηχανισμού αποφυγής υπερ-επιδότησης συμβατικών παραγωγών λόγω της ταυτόχρονης συμμετοχής τους στο πρόγραμμα δημοπρασιών φθηνής λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής ισχύος και της συνέχισης χρήσης του Μηχανισμού ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους για τις μονάδες φυσικού αερίου τους.  Η θέσπιση νέων αυξημένων Αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) για τις μονάδες αυτές, εντείνει ακόμη περισσότερο την ανάγκη ύπαρξης τέτοιου μηχανισμού αποφυγής.  

 

·         Επειδή η διατήρηση, όπως προ-οιωνίζεται στην παρουσίαση της ΡΑΕ, της στρέβλωσης του Μηχανισμού ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους (ΜΜΚ) θα συνεχίσει χωρίς καμία διαφοροποίηση να τροφοδοτεί πλασματικό έλλειμμα τον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ, ζητείται να εφαρμοστεί άμεσα και για όσο ο ΜΜΚ μεταβατικά ισχύει, η λύση της διαχειριστικής ενοποίησης των ταμείων αποπληρωμής όλων των ηλεκτροπαραγωγών (συμβατικών και ΑΠΕ) συμμέτρως (pro-rata).  Έτσι θα σταματήσουν να «στριμώχνονται» τα δομικά ελλείμματα του συστήματος μέσω των στρεβλώσεων της Οριακής Τιμής Συστήματος (ΟΤΣ) αποκλειστικά στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ και να τα επωμίζονται εν συνεχεία μονομερώς οι Ανανεώσιμες Πηγές.   

 

Επισυνάπτεται το πλήρες αρχείο.

κλίκ εδώ για να δείτε το αρχείο

Ο Στέλιος Λουμάκης στο SBC TV για την εισφορά

 

Την Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2012 ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης φιλοξενήθηκε από την δημοσιογράφο κα Λυμπεράκη στο SBC TV σχετικά με το θέμα της επιβληθείσας εισφοράς επί του τζίρου στα φωτοβολταϊκά και τις ΑΠΕ.
 
Επισυνάπτεται το βίντεο στο link που ακολουθεί.
 
 
 

ΣΠΕΦ: Τα όρια ξεπεράστηκαν εις βάρος των ΑΠΕ


Σε συνέχεια της χθεσινής οριακής ψήφισης του πολυνομοσχεδίου και της περιλαμβανόμενης ισοπεδωτικής παρέμβασης στα οικονομικά των φωτοβολταϊκών και των ΑΠΕ ευρύτερα, η Κυβέρνηση ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο επέβαλε υπέρογκη εισφορά επί του κύκλου εργασιών τους, σαν να ευθύνονται αυτές αποκλειστικά για τα ελλείμματα του ειδικού λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ και όχι οι στρεβλώσεις υπέρ του φυσικού αερίου που νοθεύουν προς τα κάτω την Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ) που αποτελεί την βάση του λογαριασμού αυτού.

Η γνωμοδότηση της Επιστημονικής Επιτροπής Νομοτεχνικής Επεξεργασίας Νομοσχεδίων της Βουλής αποτελεί κόλαφο για την Κυβέρνηση.  Το νομοθέτημα έκτρωμα για τις ΑΠΕ αυτό πάσχει σοβαρά από σειρά βαρύτατων νομικών ελαττωμάτων όπως η ευθεία, μη αναλογική, μη ανταποδοτική παρέμβαση στα οικονομικά ανεξάρτητων επιχειρήσεων η οποία μάλιστα δύναται να συνιστά δραματική αλλαγή της περιουσιακής τους κατάστασης ακόμη και σε επίπεδο διασφάλισης ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  Η επιβολή της ειδικότερα επί του τζίρου αποτελεί ακραίο μέτρο, χωρίς να έχει προηγηθεί η εξέταση άλλων ηπιότερων παρεμβάσεων σε επίπεδο καθαρών κερδών.  Επιπλέον στην γνωμοδότηση διατυπώνεται ευθέως η σκέψη πως μέσω της εισφοράς αυτής το Κράτος αθετεί μονομερώς τις συμβάσεις του με τους πολίτες εκ των υστέρων.  Η διαπίστωση αυτή είναι εξόχως σημαντική στην περίπτωση των ΑΠΕ διότι η αγορά της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από αυτές είναι μονοψώνιο, δηλαδή ο κρατικός λειτουργός της αγοράς αποτελεί τον εκ του νόμου μοναδικό πελάτη – αντισυμβαλλόμενο των παραγωγών, συνεπώς δύναται να συνιστά και κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και μάλιστα υπέρ του ίδιου.

Όλα τα ανωτέρω αποτελούν «σπουδαίο λόγο» έκτακτης και απρόβλεπτης μεταβολής των οικονομικών συνθηκών λειτουργίας των ηλεκτροπαραγωγών από ΑΠΕ.  Δυστυχώς η Κυβέρνηση παρότι επανειλημμένα της ετέθη από τους Φορείς της αγοράς, αδιαφόρησε πλήρως για τις συνέπειες της πράξης της αυτής όσον αφορά στον δανεισμό των επιχειρήσεων.  Το τραπεζικό σύστημα αν και έχει επανειλημμένα ενισχυθεί και κεφαλαιοποιηθεί με κρατικά χρήματα, εξαιρέθηκε της «μέριμνας» της Κυβέρνησης.  Βέβαιο πρέπει να θεωρείται ότι η αγορά θα κινηθεί άμεσα προς την κατεύθυνση της υποχρεωτικής αναδιάρθρωσης του δανειακού της χαρτοφυλακίου και της προσαρμογής του στα νέα οικονομικά δεδομένα.  Αναδιάρθρωση η οποία δεν θα περιοριστεί μόνο σε χρονικές παρατάσεις της διάρκειας των δανείων στο μέγιστο δυνατό αλλά θα πρέπει να γίνουν και παρεμβάσεις στα υπέρογκα επιτόκια που σήμερα ισχύουν.  

Ο ΣΠΕΦ θα κινηθεί άμεσα δικαστικά για την ακύρωση της έωλης και καταστροφικής ρύθμισης αυτής.  Στο ενδιάμεσο ωστόσο και μέχρι την κατάπτωση του νόμου της εισφοράς θα ασκήσει κάθε πίεση και μέσο ώστε όλοι οι παραγωγοί να επιβιώσουν της σκοτεινής αυτής περιόδου που ανοίγεται μπροστά τους μέχρι την δικαίωση.  Αυτό αφενός σχετίζεται με το τραπεζικό σύστημα, που προς το παρόν η Κυβέρνηση προνομιακά έθεσε στο απυρόβλητο, αφετέρου όμως αφορά και τις δομικές στρεβλώσεις του ειδικού λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ που όπως επανειλημμένα έχουμε καταγγείλει λειτουργούν σκανδαλωδώς υπέρ της ηλεκτροπαραγωγής από εισαγόμενο φυσικό αέριο γεννώντας έτσι συνεχώς ελλείμματα. 

Συμμετοχή ΣΠΕΦ σε ημερίδα του Ελληνοαραβικού Επιμελητηρίου

Ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης θα παραστεί ομιλητής σε ημερίδα του Ελληνοαραβικού Επιμελητηρίου την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012, αναλύοντας την μέχρι σήμερα δυναμική του κλάδου των φωτοβολταϊκών στην ηλεκτροπαραγωγή στην Ελλάδα αλλά και τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν.   
 
Επισυνάπτεται το πρόγραμμα.
 

Μεγάλη προσέλευση στην έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΠΕΦ

 
Πάνω από 200 παραγωγοί συγκεντρώθηκαν σήμερα Δευτέρα 5/11/12 στο έκτακτο κάλεσμα του ΣΠΕΦ για συστράτευση και αγώνα κατά της άδικης, ισοπεδωτικής και παράνομης εισφοράς αποκλειστικά στα φωτοβολταϊκά, ενώ οι στρεβλώσεις υπέρ του φυσικού αερίου παραμένουν προκλητικά στο απυρόβλητο. Στρεβλώσεις που "διαλύουν" τα οικονομικά της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, "καταπίνουν" τις εγχώριες πηγές ΑΠΕ και Λιγνίτη και οδηγούν την χώρα στην πλήρη ενεργειακή εξάρτηση από το εξωτερικό.
 
Μετά το τέλος της δίωρης έκτακτης Γενικής Συνέλευσης οι παραγωγοί κατευθύνθηκαν στο ΥΠΕΚΑ όπου το Προεδρείο του Συνδέσμου μαζί και με απλούς παραγωγούς συναντήθηκαν με τον Γεν. Γραμματέα κο Κ. Μαθιουδάκη, όπου και του ζήτησαν την απόσυρση του παράνομου αυτού μέτρου.  Οι παραγωγοί εξέφρασαν παράλληλα την αγανάκτηση τους για το ποιοί αρμόδιοι στο Υπουργείο μπόρεσαν να σκεφτούν το ισοπεδωτικό αυτό μέτρο που προκλητικά χωρίς καμία παραμετροποίηση όσον αφορά το μέγεθος των μονάδων, θα πτωχεύσει ως επί τω πλείστον τις μικρομεσαίες ελληνικές.  
 
Οι παραγωγοί παραμένουν σε εγρήγορση και ανανέωσαν το ραντεβού τους για περαιτέρω δυναμικές κινητοποιήσεις.
 
 

Επιβολή ισοπεδωτικής εισφοράς επί του τζίρου στα εν λειτουργία μέχρι σήμερα φωτοβολταϊκά

 

Προς: Βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων

 

Θέμα: Επιβολή ισοπεδωτικής εισφοράς επί του τζίρου στα εν λειτουργία μέχρι σήμερα φωτοβολταικά

Αξιότιμε κε/κα Βουλευτή,

Όπως προφανώς γνωρίζετε, ο Σύνδεσμός μας (ΣΠΕΦ, www.spef.gr) αποτελεί τον επίσημο φορέα εκπροσώπησης των ηλεκτροπαραγωγών από Φωτοβολταϊκά. Στα Μέλη του Συνδέσμου μας περιλαμβάνονται εταιρείες με εγκατεστημένη ισχύ από 20kW έως αρκετά MW.

 

Γνωρίζοντας ότι την Δευτέρα 5 Νοεμβρίου θα κατατεθεί  στο Ελληνικό Κοινοβούλιο ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ η οποία θα προβλέπει την επιβολή ισοπεδωτικής οριζόντιας εισφοράς επί του κύκλου εργασιών των εν λειτουργία μέχρι σήμερα φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων ως εξής:

 

  • Φ/Β πάρκα που συνδέθηκαν ως και τις 31/12/2011 επιβολή οριζόντιας εισφοράς επί του τζίρου τους 25%.

  • Φ/Β πάρκα που συνδέονται εντός του 2012 επιβολή οριζόντιας εισφοράς επί του τζίρου τους 35%.

 

προβαίνουμε στην παρούσα επιστολή για να σας επισημάνουμε πως η παράνομη, μονομερής και οριζόντια αυτή αντιμετώπιση θα πτωχεύσει κυρίως τους χιλιάδες μικρομεσαίους έλληνες ηλεκτροπαραγωγούς από Φ/Β. Τούτο συνίσταται στους εξής λόγους:

 

  1. Μέχρι και το 2011 η συνολική εγκατεστημένη εν λειτουργία ισχύς από Φ/Β πάρκα ανέρχεται στα 522 MW. Αυτό το ποσό αναπτύχθηκε στο διάστημα των 5,5 ετών από τον ν. 3468/2006 που άνοιξε την συγκεκριμένη αγορά με εθνικό στόχο τα 700 MW. Η ισχύς αυτή αναπτύχθηκε κυρίως από έλληνες μικρομεσαίους επιχειρηματίες ηλεκτροπαραγωγούς, δεδομένου του υψηλού κόστους της τεχνολογίας τα χρόνια αυτά, της εξαντλητικής γραφειοκρατίας που υπήρχε τότε, αλλά και της πιστωτικής ασφυξίας που μαστίζει την χώρα μας ήδη από το 2008 και έχει οδηγήσει τα επιτόκια δανεισμού σε διψήφια ποσοστά. Για να γίνει γλαφυρά αντιληπτό το μέγεθος της καταστροφής που θα επιφέρει στους ηλεκτροπαραγωγούς αυτούς το μέτρο της εισφοράς επί του τζίρου, ακολουθεί ενδεικτική οικονομική ανάλυση Φ/Β μονάδας 100 KWp επί αγρού που κατασκευάστηκε και διασυνδέθηκε στο δίκτυο π.χ. στα τέλη 2010 – αρχές 2011:

 

Κεφαλαιακή διάρθρωση

Πλήρες κόστος ποιοτικής κατασκευής = 330,000 ευρώ

Δάνειο 75% x 330,000 = 250,000 ευρώ, 10ετούς διάρκειας αποπληρωμής με επιτόκιο 10%.

Ίδια συμμετοχή 25% x 330,000 = 80,000 ευρώ πλέον την αγορά γηπέδου εγκατάστασης π.χ. 30,000 ευρώ, που δεν προσμετρείται ωστόσο στο κόστος κατασκευής της μονάδας.

 

Ετήσια οικονομική ανάλυση

Τζίρος Φ/Β μονάδας= 63,000 ευρώ

Τοκοχρεολύσια = 40,000 ευρώ

Λειτουργικά έξοδα = 8,000 ευρώ

Προ φόρων κέρδη = 15,000 ευρώ

Φόρος εισοδήματος = 4,000 ευρώ

Τελικά μετά φόρων κέρδη 11,000 ευρώ

 

Από αυτά ο επαγγελματίας παραγωγός ή χειρότερα ακόμη ο κάθε ομόρρυθμος εταίρος για εταιρείες παραγωγών, πρέπει να καλύψει ατομικά και τις ασφαλιστικές του εισφορές που ανάλογα με το ταμείο κυμαίνονται π.χ. στις 4,000 ευρώ ετησίως.

 

Άρα απομένει καθαρό μετά φόρων κέρδος για διαβίωση 11,000 – 4,000 = 7,000 ευρώ ετησίως

 

Αυτός λοιπόν ο επενδυτής κλήθηκε από το Ελληνικό Κράτος διαχρονικά να επενδύσει στην πράσινη ανάπτυξη, έβαλε τις οικονομίες του 110,000 ευρώ (80,000 ίδια συμμετοχή + 30,000 ευρώ για την αγορά του γηπέδου εγκατάστασης), δανείστηκε άλλα 250,000 ευρώ από τις τράπεζες υποθηκεύοντας και την προσωπική του περιουσία, για να καταλήξει να κερδίζει 7,000 ευρώ ετησίως λαμβάνοντας υπόψη και τις ασφαλιστικές του εισφορές.

 

Αν λοιπόν του χρεωθεί εισφορά επί του τζίρου 25% = 15,750 ευρώ, τότε αυτός θα ζημιώνει κάθε χρόνο 7,000 – 15,750 = - 8,750 ευρώ ετησίως! Δηλαδή πρακτικά θα πτωχεύσει και θα εκποιηθεί η περιουσία του υπέρ της δανείστριας τράπεζας που μένει προκλητικά στο απυρόβλητο από το «κούρεμα»!

 

  1. Το 2012 προβλέπεται να αναπτυχθούν 900 MW Φ/Β επιπλέον, δηλαδή περίπου διπλάσια ισχύς σωρευτικά απ’ όση τα προηγούμενα 5,5 χρόνια μαζί Η ευθύνη γι’ αυτό ανήκει αποκλειστικά στις αρμόδιες Αρχές που προέβησαν σε αλόγιστη αδειοδότηση έργων Φ/Β ασύμμετρα ως προς τους θεσμοθετημένους εθνικούς στόχους που εκ νέου τέθηκαν με την Α.Υ./Φ1/οικ.19598 ΦΕΚ Β 1630 από 11/10/10. Το 2012 το κόστος των Φ/Β πάνελς έχει αποκλιμακωθεί κατά 50% συγκριτικά με το μόλις προηγούμενο έτος, με αποτέλεσμα οι νέες επενδύσεις εντός του 2012 που αξιοποίησαν και την δυνατότητα 18μηνης διακράτησης τιμής παλαιών συμβάσεων ΛΑΓΗΕ, να έχουν δυσανάλογο συγκριτικό πλεονέκτημα όσον αφορά τις αποδόσεις τους αλλά και υπέρμετρο βάρος έναντι του συνόλου των προηγούμενων ετών όπως επισημάνθηκε. Η πολιτεία, παρά τις έγκαιρες προειδοποιήσεις μας από την αρχή του 2012 για το φαινόμενο αυτό, έδειξε περίεργη αδράνεια στην κατάργηση του 18μηνου και δεν προέβη έγκαιρα σε προσαρμογή της αγοράς στα νέα δεδομένα ως όφειλε.

 

Με δεδομένη την πιστωτική ασφυξία του εγχώριου τραπεζικού συστήματος είναι προφανές ότι η ραγδαία αυτή ανάπτυξη των Φ/Β μόνο εντός του 2012 οδηγήθηκε από ξένες επενδύσεις, που «σκουπίζοντας» μαζικά τις υφιστάμενες άδειες με επίσης ξένη και φθηνή χρηματοδότηση εγκαταστάθηκαν στο ηλεκτρικό σύστημα. Χωρίς να επιθυμούμε να γίνουμε ξενοφοβικοί, αυτές δεν είναι οι ξένες επενδύσεις που ως χώρα έχουμε ανάγκη διότι ούτε χρήμα φέρνουν στην Ελλάδα, αφού δεν αγοράζουν εγχώριο εξοπλισμό και πολύ χειρότερα ούτε εξάγουν έστω μέρος από το παραγόμενο προϊόν (ρεύμα) ώστε να εισάγεται συνάλλαγμα στην χώρα.  Αντίθετα θα εξάγουν μόνο την κερδοφορία τους στο εξωτερικό για 20 χρόνια.  Κερδοφορία που θα προέρχεται από το FIT που θα πληρώνουν αποκλειστικά οι έλληνες καταναλωτές...  

 

Ακόμη και στα Φ/Β του 2012 ωστόσο η εισφορά του 35% επί του τζίρου είναι πέρα από υπερβολική και πτωχευτική για κάθε μικρομεσαία επένδυση. Αιώνες τώρα διεθνώς το φορολογικό σύστημα στηρίζεται στην αρχή της αναλογικότητας και της προοδευτικότητας των συντελεστών φορολόγησης ανοδικά με την αύξηση του μεγέθους της φορολογητέας ύλης άρα και των οικονομιών κλίμακας. Οφείλει να προκαλέσει εθνικό προβληματισμό η προκλητική αδιαφορία της Κυβέρνησης στις στοιχειώδεις αυτές αρχές δικαίου και μάλιστα επί του τζίρου και όχι των καθαρών κερδών εις βάρος των εγχώριων μικρομεσαίων παραγωγών.

 

Εν κατακλείδι και με βάση την πρόθεση της Κυβέρνησης να προβεί στο παράνομο, αντισυνταγματικό και ακραίο αυτό μέτρο, ζητούμε:

 

  1. Να απαλλαγούν της εισφοράς όλα τα Φ/Β πάρκα που συνδέθηκαν ως και το 2011 ως μη υπαίτια οποιαδήποτε έννοιας «υπερθέρμανσης» της αγοράς

  2. Να εξορθολογιστεί προς τα κάτω η εισφορά για το 2012 τόσο ως προς ύψος αλλά και κλιμακωτά με βάση το τυπικό μέγεθος των Φ/Β μονάδων αλλά και της ταρίφας που απολαμβάνουν.

  3. Να αρθούν άμεσα οι στρεβλώσεις υπέρ του φυσικού αερίου στην ηλεκτροπαραγωγή που «διαλύουν» τα οικονομικά της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και «καταπίνουν» κάθε εγχώρια πηγή όπως οι ΑΠΕ και ο Λιγνίτης.

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Γ' Σεπτεμβρίου 144, 112 51 Αθήνα, Ελλάς
6ος Όροφος

+30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.