(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • 1
  • 2

Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

Ο ΣΠΕΦ (Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά) ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2009 με σκοπό βάσει του καταστατικού του την προάσπιση των συμφερόντων των παραγωγών ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα. Πρόκειται για Πανελλαδικό κατ’ εξοχήν επιστημονικό αλλά ταυτόχρονα και επιχειρηματικό σύνδεσμο αφού τα μέλη όλα έχουν υλοποιήσει επενδύσεις στην παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά.

Στο σύνδεσμο περιλαμβάνονται εταιρείες μέλη με εγκατεστημένη ισχύ από 20kW ως αρκετά MW αφού η επιχειρηματικότητα στην παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα αποτελεί τον βασικό προσανατολισμό των εταιρειών -μελών. Προς τον σκοπό αυτό αλλά και για λόγους συνοχής προϋπόθεση εγγραφής μέλους στον ΣΠΕΦ είναι η πρότερη υλοποίηση της σχετικής φωτοβολταϊκής επένδυσης. Ως εκ τούτου στον προθάλαμο του ΣΠΕΦ υφίσταται σημαντικός όγκος αιτημάτων εγγραφής τα οποία με την υλοποίηση των σχετικών επενδύσεων θα ενσωματωθούν και αυτά στην δύναμη του συνδέσμου.

Βάσει καταστατικού αναλυτικά ο σκοπός του συνδέσμου είναι:
1. Η προώθηση των θεμάτων και η διαφύλαξη των συμφερόντων των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα.

2. Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

3. Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.

4. Ο συντονισμός προκειμένου η διαδικασία ενώπιον των αρμόδιων υπηρεσιών και φορέων, κρατικών και μη που εμπλέκονται στην ίδρυση και λειτουργία φωτοβολταϊκών πάρκων στην Ελλάδα να καθίσταται συντομότερη και απλούστερη.

5. Η εκπροσώπηση των μελών του σωματείου ενώπιον ελληνικών και διεθνών Αρχών, στους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες και στα Μ.Μ.Ε.

6. Κάθε πρωτοβουλία ή ενέργεια που σαν στόχο έχει την εξάλειψη του φαινομένου του θερμοκηπίου και την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο ΣΠΕΦ εκπροσωπείται από εννεαμελές Διοικητικό Συμβούλιο το οποίο και εκλέγεται απ’ ευθείας από τα μέλη του κατά την διάρκεια ειδικής γενικής συνέλευσης και έχει τριετή θητεία.

 

English Version 

 

SPEF (Hellenic Association of Photovoltaic Energy Producers) was founded in March 2009 in order to promote, support and protect the interests of photovoltaic electricity producers in Greece. It is both a scientific and business association, since all members have implemented and grid connected solar parks along the Country.  Members of the association are companies that own operating PV parks with installed capacity from 20kWs to many MWs – since the implementation and investment in energy production from photovoltaic systems is the main orientation of member companies. For this reason, the prerequisite to become a member of SPEF, is to have grid connected a photovoltaic plant.

According to the statute of the association, its purpose concerns:

1. Study and analysis of problems or opportunities related to electricity production from photovoltaic plants.
2. Support the interests of photovoltaic electricity producers and promote the financial,  legal stability and sustainability of the system in which they operate.
3. Defend the economic and professional interests of the members of the association.
4. Act in favor of the sustainable simplification of procedures that are involved in the authorization, installation and operation of PV parks and that are run by government (or not) entities.
5. Represent members in front of the governmental and international authorities, other entities and media.
6. Take any initiative or action that aims to eliminate the greenhouse effect and to protect the environment at a sustainable manner. 

SPEF is represented by a 9 member Managing Board directly elected from the members of the association and has a three-year-service period.

 

Νέα του ΣΠΕΦ (494)

Δύο μέτρα και δύο σταθμά από το ΥΠΕΚΑ

 

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού ΠΕΚΑ στον τύπο για την πρόθεση της Κυβέρνησης να επιβάλει εκ των υστέρων έκτακτη εισφορά στις εν λειτουργία μέχρι σήμερα μονάδες ΑΠΕ, δυστυχώς για μία ακόμη φορά είμαστε υποχρεωμένοι να υπενθυμίσουμε στην Πολιτική ηγεσία μια σειρά από γεγονότα που αποδεικνύουν το καταστροφικό ατόπημα της κίνησης αυτής.  Συγκεκριμένα:

 

·        Διατείνεται ο κος Υφυπουργός πως το επιβαλλόμενο στις ΑΠΕ νέο «χαράτσι» θα είναι δήθεν προσωρινή εισφορά αλληλεγγύης προς τον λογαριασμό τους που διατηρεί ο ΛΑΓΗΕ και πως δεν πρόκειται τα χρήματα να πάνε αλλού.  Αλήθεια το γεγονός ότι το 60% του ΕΤΜΕΑΡ πηγαίνει στα ορυκτά καύσιμα αντί για τις ΑΠΕ που προορίζεται (μελέτη ΙΟΒΕ), λόγω των στρεβλώσεων και της τεχνητά απομειωμένης ΟΤΣ (Οριακής Τιμής Συστήματος), δεν σημαίνει τίποτα για τους αρμοδίους;  Αυτό μεταφράζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ απώλεια πόρων για τις ΑΠΕ κάθε χρόνο με ισόποση δημιουργία πλασματικού ελλείμματος, το οποίο και θα συνεχίσει να παράγεται στον ειδικό λογαριασμό, μονομερή στάση πληρωμών προς τις ΑΠΕ και ισόποση «σκιώδη» επιδότηση των ορυκτών καυσίμων.

 

·        Διατηρώντας στο ακέραιο τις στρεβλώσεις υπέρ των ορυκτών καυσίμων και ειδικότερα του φυσικού αερίου, αφού ο κατά τα λοιπά προσωρινός Μηχανισμός ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους (ΜΜΚ) και τα Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας (ΑΔΙ) Ισχύος μόλις ανανεώθηκαν αυτούσια για ένα ακόμη έβδομο κατά σειρά έτος, ποιος εξορθολογισμός άραγε απομένει να γίνει στην χονδρεμπορική αγορά;  Πως αυτές οι ανορθόδοξες και εκτός ΟΤΣ επιδοτήσεις της συμβατικής ηλεκτροπαραγωγής θα πάψουν να δημιουργούν πλασματικά ελλείμματα στον λογαριασμό ΑΠΕ του Λειτουργού όταν «διαρρέεται» πως ο ΜΜΚ θα διατηρηθεί ως μηχανισμός παραβίασης της ορθολογικής ένταξης των μονάδων στο σύστημα;  Ποιο μπορεί να είναι το μέλλον του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ όταν η ΟΤΣ θα παραμένει και πάλι προς τα κάτω νοθευμένη;   

 

·         Έχει γίνει άραγε κατανοητό ότι αμυδρές αλλαγές μόνο επί του premium στο ΜΜΚ (από +10% στο +5%) που λαμβάνει η ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο εκτός ΟΤΣ και καθ’ υπέρβαση της λογικής του Ημερήσιου Ενεργειακού Προγραμματισμού (ΗΕΠ), που παγίως δίνει προτεραιότητα στην φθηνότερη διαθέσιμη ενέργεια, δεν αναιρούν την στρέβλωση ότι μέσω του ΜΜΚ ακόμη και σε ώρες με χαμηλή ζήτηση εκτοπίζεται ηθελημένα διαθέσιμη φθηνή λιγνιτική ισχύς για να αντικατασταθεί με τριπλασίου κόστους ακριβότερη από φυσικό αέριο αφού όλες οι σχετικές μονάδες παραμένουν σε λειτουργία εντός του συστήματος χωρίς να απαιτείται και μάλιστα εκτός της ΟΤΣ;  Αποτελεί πρόκληση ο δήθεν μετασχηματισμός αυτός μόνο στο premium, ο οποίος μάλιστα θα αντιλογιστεί από συμμετρική αύξηση στα ΑΔΙ που επιπλέον λαμβάνουν οι μονάδες αυτές εκτός ΟΤΣ ώστε να παραμείνει το εγγυημένο εισόδημα τους εν τέλει ανέπαφο αλλά επιζήμιο για την ορθολογική λειτουργία της αγοράς.  Επιπλέον ο μηχανισμός αυτός πριμοδοτεί την προμήθεια ολοένα και ακριβότερου φυσικού αερίου στην ηλεκτροπαραγωγή αφού έτσι μέσω του premium μεγιστοποιούνται τα κέρδη των εν λόγω μονάδων σε απόλυτα μεγέθη.

 

·        Το γεγονός ότι για την αποζημίωση της μεγάλης Συμπαραγωγής (τεχνολογία ΣΗΘΥΑ με χρήση ορυκτών καυσίμων > 35 MW) με υψηλό Feed in Tariff (FIT) από τον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ χωρίς Κοινοτική ή άλλη υποχρέωση, όπως εισήχθη με το άρθρο 197 του ν. 4001 από 22/8/12, παρά τις θυελλώδεις αντιδράσεις των φορέων ΑΠΕ,  τις σοβαρές επιφυλάξεις της ΡΑΕ επί του άρθρου αυτού συνολικά αλλά και του μαθηματικού τύπου που περιλαμβάνει και που προσδιορίζει το ύψος των FIT της όπως εκφράζονται στο συνοδευτικό έγγραφο της υπ’ αριθμ. 3/2012 Γνωμοδότησης της, την Προσφυγή στο ΣτΕ του Συνδέσμου μας με αίτηση ακύρωσης κατά της Υπουργικής Απόφασης Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749 (ΦΕΚ Β’ 889/22.3.2012) του Υφυπουργού ΠΕΚΑ η οποία βασιζόμενη στο επίμαχο άρθρο εισάγει περαιτέρω «αμφιλεγόμενα μορφώματα» συμπαραγωγής καθ’ υπέρβαση των ρητά ορισμένων στους νόμους εννοιών και ορισμών, εγκυμονεί άμεσα ο κίνδυνος να επιβαρυνθεί ο ειδικός λογαριασμός ΑΠΕ του Λειτουργού με εφάπαξ καταβολή 70 εκατ. ευρώ και επιπλέον 70 εκατ. ευρώ ετησίως από την λειτουργία της τουλάχιστον μίας μέχρι σήμερα τέτοιας μονάδας, αφού η Κυβέρνηση δεν έχει αποσύρει την πρόθεση της για τις επίμαχες αυτές ρυθμίσεις.   

 

·        Το κλίμα που διαρρέεται για τον σε κάθε περίπτωση «συναινετικό» με τους ηλεκτροπαραγωγούς από φυσικό αέριο δήθεν μετασχηματισμό των στρεβλών μηχανισμών λειτουργίας της χονδρεμπορικής αγοράς, ενώ την ίδια στιγμή ουδέποτε υπήρξε ουσιαστικός διάλογος με τους πολλαπλά θιγόμενους ηλεκτροπαραγωγούς από φωτοβολταϊκά, αποτελεί γλαφυρό δείγμα άνισης μεταχείρισης με δύο μέτρα και δύο σταθμά.

 

Ο ΣΠΕΦ καλεί την Πολιτεία να απέχει από την καταστροφική σκέψη της εκ των υστέρων επιβολής εισφοράς επί του τζίρου στις εν λειτουργία μέχρι σήμερα φωτοβολταϊκές μονάδες, η οποία θα πλήξει ασύμμετρα την εν λόγω ηλεκτροπαραγωγή, χωρίς να θεραπεύονται οι γενεσιουργές αιτίες των ελλειμμάτων του Λειτουργού που δεν είναι άλλες από τις ηθελημένες «σκιώδεις» επιδοτήσεις του εισαγόμενου φυσικού αερίου, από το οποίο και θα έπρεπε να αναζητηθεί η επιστροφή τους ή έστω από την Προμήθεια που επίσης τις καρπώθηκε. 

 

Προτεινόμενη λύση

Εφ’ όσον η Κυβέρνηση δεν προτίθεται να καταργήσει τα γενεσιουργά αυτά αίτια, τότε ας απαλείψει το ΕΤΜΕΑΡ ως διακριτή χρέωση από τους λογαριασμούς που δυσφημεί τις ΑΠΕ, ενσωματώνοντας το πλήρως στο κόστος του ρεύματος, συγχωνεύοντας επίσης τον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ με τους άλλους δύο αποπληρωμής των συμβατικών μονάδων (λογαριασμός ΗΕΠ του ΛΑΓΗΕ και λογαριασμός αποκλίσεων του ΑΔΜΗΕ) σε έναν και μοναδικό που θα διατηρεί μόνο ο ΛΑΓΗΕ. Έτσι τα όποια δομικά ελλείμματα της χονδρεμπορικής αγοράς δεν θα «φορτώνονται» αδίκως μέσω των στρεβλώσεων μόνο στις ΑΠΕ οι οποίες και υφίστανται μονομερή στάση πληρωμών, αλλά αναλογικά (pro-rata) θα ισοκατανέμονται σε όλους τους ηλεκτροπαραγωγούς, αφού όλοι θα πληρώνονται πλέον συμμέτρως. Βάσει των ισολογισμών άλλωστε του τέως μοναδικού διαχειριστή (ΔΕΣΜΗΕ) στο διασυνδεδεμένο για τα αμέσως προηγούμενα τρία έτη, το δομικό συνολικό του ετήσιο έλλειμμα (ζημία στα αποτελέσματα χρήσης επί του τζίρου της χονδρεμπορικής αγοράς) κινείτο στα επίπεδα του 1,5% – 2,5% που σωρευτικά συνεπάγεται στις πληρωμές υπερημερία κάτω του ενός μήνα.  Σήμερα δυστυχώς οι ΑΠΕ βιώνουν υπερημερίες στις πληρωμές τους που αναλογούν στο 40% του τζίρου τους (4+ μήνες) το οποίο και συμβαίνει επειδή λόγω των στρεβλώσεων τα δομικά αυτά ποσοστιαία «μικρά» ελλείμματα της συνολκής χονδρεμπορικής αγοράς «φορτώνονται» αδίκως μόνο στις ΑΠΕ αποκλειστικά.  Ο ΣΠΕΦ θα καταθέσει ολοκληρωμένα άμεσα την πρόταση του αυτή στην ΡΑΕ, στα πλαίσια της διαβούλευσης για τον μετασχηματισμό της χονδρεμπορικής αγοράς που διενεργείται. 

Η ΡΑΕ αμφισβητεί την αποζημίωση της μεγάλης ΣΗΘΥΑ με Feed In Tariff

Σε συνέχεια της δημοσιοποίησης του περιεχομένου της υπ.’ αριθμ. 3/2012 Γνωμοδότησης της ΡΑΕ σε μερίδα του τύπου χθες σχετικά με την αποζημίωση της Συμπαραγωγής (ΣΗΘΥΑ), την οποία ο ΣΠΕΦ δύο φορές αιτήθηκε εγγράφως να λάβει από την Ρυθμιστική Αρχή με επιστολές του από 17/7/12 και 14/9/12 για να λάβει την έγγραφη άρνηση της Αρχής στις 18/9/12, δικαιώνει τις ανησυχίες μας για το περιεχόμενο της και επιβεβαιώνει τις θέσεις μας επί του θέματος της αποζημίωσης της ΣΗΘΥΑ >35MW με Feed In Tariff.  Αναλυτικά έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

* Στην συνοδευτική επιστολή της ως άνω γνωμοδότησης, η ΡΑΕ, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς μας, επισημαίνει στον τότε Υφυπουργό ΠΕΚΑ την ανάγκη επαναξιολόγησης του Άρθρου 197 του ν. 4001/2011 τόσο στην δομή του συνολικά όσο και στις μη ορθολογικές τιμές της πωλούμενης ηλεκτρικής ενέργειας που οδηγεί για σειρά περιπτώσεων και συνδυασμών ο μαθηματικός τύπος που περιλαμβάνει.

* Υπενθυμίζουμε ότι η αιφνίδια εισαγωγή και ψήφιση στην Βουλή του επίμαχου ‘Αρθρου 197 επέφερε θύελλα αντιδράσεων από φορείς της αγοράς σχετικά με την δυνατότητα / ορθότητα ένταξης της μεγάλης (>35MW) Συμπαραγωγής στο σύστημα αποζημίωσης με εγγυημένες τιμές αλλά και τις αντοχές για κάτι τέτοιο του ταμείου του Λειτουργού. Η τότε αξιωματική αντιπολίτευση (η οποία σήμερα αποτελεί τον κορμό της Κυβέρνησης) συμμεριζόμενη τους ενδοιασμούς αυτούς των φορέων, καταψήφισε την συγκεκριμένη ρύθμιση.

* Η Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749 (ΦΕΚ Β’ 889/22.3.2012) του Υφυπουργού ΠΕΚΑ περί Συμπαραγωγής κατά της οποίας ο Σύνδεσμος μας έχει προσφύγει με αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ, στηριζόμενη και στο επίμαχο άρθρο 197 του ν. 4001/2011 προχώρησε έτι περαιτέρω στην εισαγωγή σειράς νέων εννοιολογικών ορισμών αφορούντων «μορφώματα» Συμπαραγωγής και καθ’ υπέρβαση των ρητά καθορισμένων σε νόμους υφιστάμενων ορισμών και εννοιών, προβλέποντας μάλιστα την αποζημίωση τους με τις εγγυημένες τιμές του άρθρου 197 του ν. 4001/2011 που θα επιβαρύνουν, αν υλοποιηθούν, δραματικά την κατάσταση του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ και εν τέλει τον Έλληνα καταναλωτή.

* Η άνευ οιασδήποτε Κοινοτικής υποχρέωσης, σύμφωνα και με τον Επίτροπο κο. Oettinger, έναρξη αποζημίωσης για το εκτιμώμενο συμπαραγωγικό μέρος της μέχρι σήμερα τουλάχιστον μίας μονάδας ΣΗΘΥΑ > 35 MW, θα εκτινάξει τα οικονομικά δεδομένα του ήδη ελλειμματικού ΛΑΓΗΕ, ο οποίος θα κληθεί άμεσα να καταβάλλει:

α) Εφάπαξ πληρωμή για όση ενέργεια έχει εγχυθεί από την έναρξη ισχύος του Ν.4001/2011, η οποία θα πρέπει να αντληθεί από τον ειδικό λογαριασμό υπέρ ΑΠΕ και εκτιμάται στα €70.000.000

(β) Επιπλέον €70.000.000 περίπου σε ετήσια βάση που συνεπάγεται ισόποση αύξηση του ελλείμματος του Λειτουργού.

Ο ΣΠΕΦ έχοντας ενημερώσει διεξοδικά την πολιτική ηγεσία και την ΡΑΕ για τους προβληματισμούς αυτούς αλλά και για την Προσφυγή του στο ΣτΕ με αλλεπάλληλες επιστολές, έχει καλέσει τις Αρχές να απέχουν από την εφαρμογή των επίμαχων αυτών ρυθμίσεων.  Διαφορετικά υπάρχει ο κίνδυνος να υποστεί ο Λειτουργός ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη, το ενδεχόμενο της οποίας καθώς και τη μη δυνατότητα της εκ των υστέρων θεραπείας της, οι αρμόδιοι ήδη γνωρίζουν, αφού η όποια απόφαση του ΣτΕ θα αφορά στις καταβολές του ΛΑΓΗΕ από την ημερομηνία έκδοσής της και ύστερα κι όχι σ’ εκείνες που έλαβαν χώρα μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Επισυνάπτεται σύνδεσμος με το επίμαχο έγγραφο της ΡΑΕ.

http://www.palo.gr/cluster/articles/eidhseis-ellada/23/?clid=5694858

 

 

Επιστολή ΡΑΕ για Γνωμοδότηση υπ' αριθμ. 3/2012

  • 20 Σεπτεμβριου 2012 |
 
 
Ο ΣΠΕΦ σε συνέχεια και αιτήματος αρκετών εκ των μελών του, αιτήθηκε στην ΡΑΕ εγγράφως την 16/7/12 με αρ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-159516 και εκ νέου στις 14/9/12 με την με αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-161959 επιστολή του την κοινοποίηση της γνωμοδότησης της Ρυθμιστικής Αρχής υπ.' αριθμ. 3/2012, αφού αυτή δεν αναρτήθηκε ως γνωστόν στην ιστοσελίδα της ή στην Διαύγεια.  Ο ΣΠΕΦ, στα πλαίσια του θεσμικού του ρόλου, προέβη στην κίνηση αυτή θεωρώντας ότι το περιεχόμενο της δύναται να συνδέεται εν γένει με θέματα που θα επηρεάσουν τα οικονομικά της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και των ΑΠΕ ειδικότερα. 
 
Επισυνάπτεται η απάντηση της ΡΑΕ.

ΣΠΕΦ: Ζητά παρέμβαση της Τρόικας για Cost Recovery και Συμπαραγωγή

Επιστολή στα μέλη της Τρόικας αλλά και την Task Force απέστειλε ο ΣΠΕΦ την Τρίτη 18/9/12, ζητώντας την άμεση παρέμβαση της στην άρση των στρεβλώσεων της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και στην μεγάλη συμπαραγωγή.  Στην επιστολή αναλύονται διεξοδικά οι δραματικές επιπτώσεις του Μηχανισμού ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους στα οικονομικά του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ και στην Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ).  Προτείνεται η πλήρης κατάργηση του με ταυτόχρονη λογιστική ενσωμάτωση των Αποδεικτικών Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ) στην ΟΤΣ ώστε αυτή να καταστεί πλήρης και πραγματική.  Εναλλακτικά προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΜΕΑΡ ως διακριτής χρέωσης που δυσφημεί τις ΑΠΕ (αλλά κατά 60% χρηματοδοτεί τα ορυκτά καύσιμα) και  του προβληματικού λόγω των στρεβλώσεων ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ και η ενσωμάτωση τους στο κύριο κόστος του ρεύματος με την ταυτόχρονη δημιουργία ενός και μόνο λογαριασμού πληρωμής όλων των ηλεκτροπαραγωγών ανεξαρτήτως τεχνολογίας αποκλειστικά από τον Λειτουργό.  Έτσι τα όποια ελλείμματα δημιουργούνται θα κατανέμονται πραγματικά αναλογικά (pro-rata) σε όλους τους παραγωγούς δίχως να τα επιβαρύνονται μονομερώς οι ΑΠΕ δια της στάσης πληρωμών που υφίστανται αφού ως πλασματικά σχεδόν στο σύνολο τους δεν τους ανήκουν κιόλας.

Διεξοδική αναφορά γίνεται επίσης και στο θέμα της μεγάλης (> 35MW) ΣΗΘΥΑ η οποία όπως δρομολογείται από την Πολιτεία αναμένεται να βλάψει ανεπανόρθωτα τα οικονομικά του ΛΑΓΗΕ και ειδικότερα των ΑΠΕ, αφού χωρίς κανέναν οικονομικό σχεδιασμό χαμηλώνει εξαιρετικά ο πήχης χαρακτηρισμού κάθε μεγάλης συμβατικής ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας δυνητικά ως ΣΗΘΥΑ με αποζημίωση της, δίχως καμία Κοινοτική ή άλλη υποχρέωση, με ακριβό Feed-in-Tariff.  Ο ΣΠΕΦ έχοντας προσφύγει στο ΣτΕ κατά της επίμαχης Υπουργικής Απόφασης Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749 ΦΕΚ Β' 889 από 22/3/12, έχει καλέσει την Πολιτεία να απέχει από την εφαρμογή της αφού αν τελικά αυτή ακυρωθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο, θα έχει προκληθεί μια τεράστια και αναίτια οικονομική βλάβη στον ΛΑΓΗΕ που δεν θα μπορεί εκ των υστέρων να θεραπευτεί, ενώ οι αρμόδιοι γνώριζαν προκαταβολικά αυτό το ενδεχόμενο.   

Συμμετοχή ΣΠΕΦ στο συνέδριο Capital + Vision

 
Ο ΣΠΕΦ δια του Προέδρου του κου Στέλιου Λουμάκη θα συμμετάσχει στην εκδήλωση με θέμα: «Ο ρόλος των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας σε ένα νέο Μοντέλο Ανάπτυξης» που διοργανώνεται στα πλαίσια του πολυσυνεδρίου Capital + Vision το Σάββατο, 29.9.2012, από τις 11.00 έως 13.30 στο ξενοδοχείο Hilton.

Στη συζήτηση έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν ως ομιλητές ο Γερμανός Υφυπουργός Εργασίας Hans-Joachim Fuchtel και ο Έλληνας Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής Α. Παπαγεωργίου, ενώ θα χαιρετήσει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Επισυνάπτονται το αναλυτικό πρόγραμμα που αφορά την ενότητα των ΑΠΕ στο αρχείο που ακολουθεί και το προφίλ όλου του πολυσυνεδρίου στον κάτωθι σύνδεσμο.

http://www.capitalvision.gr/

δείτε το εδώ

Επιστολή ΣΠΕΦ για ΣΗΘΥΑ και την υπ' αριθμ. 700/2012 απόφαση ΡΑΕ

  • 14 Σεπτεμβριου 2012 |
 
Ο ΣΠΕΦ απέστειλε επιστολή στον Υφυπουργό ΠΕΚΑ και την ΡΑΕ σχετικά με την απόφαση υπ' αριθμ. 700/2012 από 6/8/12 της δεύτερης, η οποία και εφαρμόζει την ΥΑ Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749 ΦΕΚ Β' 889 από 22/3/12 κατά της οποίας ωστόσο ο ΣΠΕΦ έχει προσφύγει στο ΣτΕ με αίτηση ακύρωσης με την βασική αιτιολογία της υπέρβασης των εννοιολογικών ορισμών των σχετικών νόμων περί συμπαραγωγής.  Η αποζημίωση της μεγάλης ΣΗΘΥΑ (τεχνολογία με χρήση ορυκτών καυσίμων >35 MW) με FIT, χωρίς σχετική Κοινοτική υποχρέωση, θα επιβαρύνει το ταμείο του ΛΑΓΗΕ με άμεσες αναδρομικές καταβολές 70 εκατ. ευρώ και επιπλέον τουλάχιστον 70 εκατ. ευρώ ετησίως, χρήματα που ουδόλως υπάρχουν ωστόσο.  Ο ΣΠΕΦ καλεί την Πολιτεία και την Διοίκηση να επανεξετάσουν την προσβαλλόμενη στο ΣτΕ Υ.Α. καθώς και το άρθρο 197 του ν. 4001/2011 και να απέχουν από την εφαρμογή τους τουλάχιστον ως την έκδοση της δικαστικής απόφασης ώστε να αποφευχθεί επιβάρυνση του ταμείου του ΛΑΓΗΕ που κατόπιν δεν θα μπορεί να θεραπευτεί.  
 
Επισυνάπτεται η επιστολή στο αρχείο που ακολουθεί.
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Δημοκρατίας 3, 15121, Πεύκη, Ελλάς
+30 210 6854035
FAX: +30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.