(210) 6854035

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • ΣΠΕΦ, Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

  • 1
  • 2

Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά

Ο ΣΠΕΦ (Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά) ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2009 με σκοπό βάσει του καταστατικού του την προάσπιση των συμφερόντων των παραγωγών ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα. Πρόκειται για Πανελλαδικό κατ’ εξοχήν επιστημονικό αλλά ταυτόχρονα και επιχειρηματικό σύνδεσμο αφού τα μέλη όλα έχουν υλοποιήσει επενδύσεις στην παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά.

Στο σύνδεσμο περιλαμβάνονται εταιρείες μέλη με εγκατεστημένη ισχύ από 20kW ως αρκετά MW αφού η επιχειρηματικότητα στην παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα αποτελεί τον βασικό προσανατολισμό των εταιρειών -μελών. Προς τον σκοπό αυτό αλλά και για λόγους συνοχής προϋπόθεση εγγραφής μέλους στον ΣΠΕΦ είναι η πρότερη υλοποίηση της σχετικής φωτοβολταϊκής επένδυσης. Ως εκ τούτου στον προθάλαμο του ΣΠΕΦ υφίσταται σημαντικός όγκος αιτημάτων εγγραφής τα οποία με την υλοποίηση των σχετικών επενδύσεων θα ενσωματωθούν και αυτά στην δύναμη του συνδέσμου.

Βάσει καταστατικού αναλυτικά ο σκοπός του συνδέσμου είναι:
1. Η προώθηση των θεμάτων και η διαφύλαξη των συμφερόντων των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα.

2. Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

3. Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.

4. Ο συντονισμός προκειμένου η διαδικασία ενώπιον των αρμόδιων υπηρεσιών και φορέων, κρατικών και μη που εμπλέκονται στην ίδρυση και λειτουργία φωτοβολταϊκών πάρκων στην Ελλάδα να καθίσταται συντομότερη και απλούστερη.

5. Η εκπροσώπηση των μελών του σωματείου ενώπιον ελληνικών και διεθνών Αρχών, στους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες και στα Μ.Μ.Ε.

6. Κάθε πρωτοβουλία ή ενέργεια που σαν στόχο έχει την εξάλειψη του φαινομένου του θερμοκηπίου και την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο ΣΠΕΦ εκπροσωπείται από εννεαμελές Διοικητικό Συμβούλιο το οποίο και εκλέγεται απ’ ευθείας από τα μέλη του κατά την διάρκεια ειδικής γενικής συνέλευσης και έχει τριετή θητεία.

 

English Version

SPEF (Hellenic Association of Photovoltaic Energy Producers) was founded in March 2009 in order to support the interests of photovoltaic electricity producers. It is essentially both a scientific and a business association, since all members have implemented and grid connected solar parks in the Greek region.

The members of the association are companies that own operating PV parks with installed capacity from 20KWs to many MWs – since the implementation and the investment in energy production from photovoltaic systems is the main orientation of the member companies. For this reason, the prerequisite to become a member of SPEF is to have grid connected a photovoltaic plant. Therefore, there is a significant volume of membership applications that will be accepted as soon as the relative PV parks will have been installed and grid connected.



According to the statute of the Association, its purpose is in detail:


1. The promotion of financial and legal issues and support the interests of photovoltaic producers.
2. The study of problems related to the production of energy from photovoltaic plants.
3. The defense of the economic and professional interests of the members of the Association.
4. The necessary coordination in order to simplify all procedures that are involved in the authorization and operation of PV parks that are run by government (or not) entities.
5. The representation of the members to the government, to the international authorities and the media.


6. Any initiative or action which aims to eliminate the greenhouse effect and to protect the environment.



 

SPEF is represented by a Managing Board of 9 members, which is elected directly by the members of the Association and has a three-year-service period.

Νέα του ΣΠΕΦ (444)

Συμμετοχή Προέδρου ΣΠΕΦ στο 21ο Συνέδριο Ενέργεια και Ανάπτυξη του ΙΕΝΕ

 
Σε συνέχεια πρόσκλησης ο Πρόεδρος του ΣΠΕΦ κος Στέλιος Λουμάκης θα παραστεί ομιλητής στην 4η Συνεδρία του 21ου Εθνικού Συνεδρίου Ενέργεια και Ανάπτυξη 2016 του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ). Η θεματική της 4ης Συνεδρίας αφορά την Ενεργειακή Αποδοτικότητα και τις ΑΠΕ ως Βασικούς Άξονες της Ενεργειακής Πολιτικής  Το συνέδριο θα λάβει χώρα στην Αθήνα, στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στις 25 και 26 Οκτωβρίου 2016. Επισυνάπτεται η ανακοίνωση του Συνεδρίου και το Πρόγραμμα. Περισσότερες πληροφορίες για το Συνέδριο παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του ΙΕΝΕ:
 
 
Δείτε την ανακοίνωση και το πρόγραμμα εδώ:
 

Δημοσιεύτηκε η Απόφαση ΡΑΕ για την τροποποίηση του ΚΣΗΕ

 
Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η Απόφαση της ΡΑΕ για την τροποποίηση του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας αναφορικά με την υιοθέτηση της μεθοδολογίας υπολογισμού της νέας χρέωσης των Προμηθευτών ένεκα του αποφευγόμενου κόστους που απολαμβάνουν λόγω ΑΠΕ για τις αγορές τους στον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό (ΗΕΠ).  Επιγραμματικά τα κύρια σημεία της Απόφασης ΡΑΕ σε συνέχεια και της δημόσιας διαβούλευσης που προηγήθηκε είναι:
 
- Καταργείται ο συντελεστής Ky που είχαμε ως ΣΠΕΦ καταθέσει έντονες επιφυλάξεις.
 
- Καταργείται το πλαφόν RMAX_UC_RESSA στην μεσοσταθμική χρέωση που επίσης είχαμε ως ΣΠΕΦ έντονες εντάσεις.
 
- Καταργείται η μεσοστάθμιση του ποσού που είχε εισαγάγει ο ΛΑΓΗΕ για χρήση στο πλαφόν.  Έτσι ο ΕΛΑΠΕ θα τροφοδοτείται με την πρωτογενή διαφορά της Εικονικής ΟΤΣ από την Κανονική ΟΤΣ επί τις MWh που κάθε Προμηθευτής τράβηξε από το pool για τις ανάγκες των πελατών του πλην εξαγωγών.  Η μεσοστάθμιση της προσαύξησης αν και δεν επηρέαζε τα χρήματα της συνιστώσας πρωτογενώς, εντούτοις διευκόλυνε την λειτουργία επιβολής του πλαφόν.  Άλλωστε επιβολή πλαφόν απευθείας στα πρωτογενή ωριαία αποτελέσματα θα σήμαινε ακραίες παρεμβάσεις, αφού το πλαφόν θα "κούρευε" πολύ περισσότερες αιχμές τιμών προσαύξησης σε σχέση με τις μεσοσταθμισμένες.
 
- Επιβάλλεται περιοδική δημοσίευση/ανάρτηση των τιμών της Εικονικής ΟΤΣ για λόγους διαφάνειας.
 
- Πληρωμή της νέας συνιστώσας την κάθε Δευτέρα της εβδομάδας (w+2) για την εβδομάδα (w). Αντίστοιχη σφικτή λογική υπάρχει και για τις διορθωτικές μηνιαίες και ετήσιες εκκαθαρίσεις.
 
- H ΡΑΕ αποδέχεται τις επιφυλάξεις ΣΠΕΦ για ενδεχόμενες στρεβλώσεις-χειραγωγήσεις της Εικονικής ΟΤΣ από πλευράς Προμηθευτών μέσω της συνάρτησης των προσφορών τους στον ΗΕΠ και επιφυλάσσεται να παρέμβει στην μεθοδολογία με διορθωτικούς συντελεστές που τώρα αφαίρεσε αλλά εν συνεχεία δύναται να προσθέσει. 
 
- Η ΡΑΕ για μία ακόμη φορά επιβεβαιώνει πως το ΕΤΜΕΑΡ είναι κόστος ρεύματος που αφορά τους Προμηθευτές για την ενέργεια που τροφοδοτούν τους πελάτες τους, μνημονεύει την σχετική απόφαση ΣτΕ 3366/2015 και ονοματίζει την νέα χρέωση ως χρέωση των Προμηθευτών για το κόστος που αποφεύγουν από τον ΗΕΠ λόγω ΑΠΕ.  Οπότε η χρέωση δεν είναι Τέλος που νομικά εσφαλμένα παρουσιάζεται στην κοινή γνώμη.  Τέλος θα ήταν μόνο αν ήταν διοικητικά καθοριζόμενη η χρέωση και όχι όπως τώρα που θα προκύπτει από αγοραίο μηχανισμό.
 
- Εισάγει σφικτό μηχανισμό εγγυήσεων ανάλογο του ΗΕΠ και αν υπάρξουν ελλείμματα στην απόδοση της χρέωσης από κάποιον επισφαλή Προμηθευτή επιμερίζονται στους υπολοίπους Προμηθευτές.
 
Επισυνάπτεται το ΦΕΚ της Απόφασης ΡΑΕ. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Καταχρηστικοί συμψηφισμοί μεταξύ ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ στο ΕΤΜΕΑΡ και στάση πληρωμών προς τις ΑΠΕ

  • 04 Οκτωβριου 2016 |

Σε συνέχεια συναντήσεων και επαφών του συνδέσμου μας με τις διοικήσεις ΑΔΜΗΕ και ΛΑΓΗΕ για το θέμα της στάσης πληρωμών προς τις ΑΠΕ, με την συνημμένη επιστολή προβαίνουμε σε καταγγελία στο Υπουργείο και στην ΡΑΕ των καταχρηστικών συμψηφισμών μεταξύ ΔΕΗ - ΑΔΜΗΕ στο ΕΤΜΕΑΡ ζητώντας να σταματήσουν πάραυτα.

Επισυνάπτεται ολόκληρη η επιστολή. Κάντε κλίκ εδώ για να την δείτε 

Πρωτοβουλία ΣΠΕΦ για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη

 
Αναφορικά με την διερευνητική πρωτοβουλία του ΣΠΕΦ για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη ΑΠΕ και συγκεκριμένα αιολικού πάρκου, το προκαταρκτικό ενδιαφέρον που καταγράφηκε μέχρι την 20/9/16 όπου είχε τεθεί ως ορόσημο εκτίμησης, αφορά ομάδα 56 ΑΦΜ με εύρος συγκέντρωσης κεφαλαίων από 3,2 έως 8,4 εκατομμύρια ευρώ.  Τα 56 ΑΦΜ αυτά είναι φυσικά ή νομικά πρόσωπα ως επί τω πλείστον ήδη ηλεκτροπαραγωγοί από ΑΠΕ ή συνδεόμενοι μετοχικά με τέτοια δραστηριότητα, χωρίς ωστόσο να λείπουν και περιπτώσεις προσώπων που επί του παρόντος δεν σχετίζονται μεν με δραστηριότητα ηλεκτροπαραγωγής αλλά που ωστόσο έχοντας αντιληφθεί τις δυνατότητες που ακόμη υπάρχουν στον κλάδο θα επιθυμούσαν να επενδύσουν μέσα από ένα βιώσιμο οικονομικά σχήμα, αφού όπως είναι πλέον τοις πάσι γνωστό αναπτύξεις κατά μόνας έχουν πολύ υψηλό κεφαλαιακό κατώφλι που σε συνδυασμό και με την απουσία τραπεζικού δανεισμού και ρευστότητας τις καθιστούν μάλλον αδύνατες.
 
Το ανωτέρω ενδιαφέρον τιμά ιδιαίτερα την πρωτοβουλία και κρίνεται καταρχήν επαρκές ώστε να συνεχιστεί η προσπάθεια.  Συγκεκριμένα η ομάδα εργασίας που έχει συσταθεί με δύο εξειδικευμένα στελέχη του χώρου των αιολικών συνεχίζει την έρευνα και αξιολόγηση κατάλληλων έργων με πλήρη αδειοδότηση που θα αρμόζουν ως short list για να παρουσιαστούν τα χαρακτηριστικά τους στην επενδυτική ομάδα του σχήματος. Επί του παρόντος η ομάδα εργάζεται πάνω σε 9 αιολικά project και ένα μικρό υδροηλεκτρικό που εστάλη, (τα υδροηλεκτρικά συνδυάζουν επίσης καλές οικονομικές αποδόσεις με χαμηλή τιμή πώλησης ενέργειας όπως περίπου και τα αιολικά) ενώ έχουν απορριφθεί επιπλέον 2 έργα λόγω χαμηλών ανεμολογικών δεδομένων άρα και αναμενόμενων οικονομικών αποδόσεων.  Η διαδικασία αξιολόγησης δυστυχώς δεν είναι γρήγορη, αφού το βαρύ αδειοδοτικά καθεστώς που ίσχυε και ισχύει στα αιολικά αλλά και τα μικρά υδροηλεκτρικά αλλά και το πλήθος των στοιχείων που υπεισέρχονται σε αυτήν (λ.χ. πιστοποιημένα ανεμολογικά δεδομένα, ενεργειακή μελέτη παραγωγής, αποτίμηση χάραξης συνοδευτικών έργων οδοποιίας, γραμμών μεταφοράς, χρήσεις και καθεστώς γης μέχρι την πρόσβαση στο χώρο εγκατάστασης, προθεσμίες επιμέρους αδειοδοτήσεων κλπ) απαιτούν αναλύσεις με υψηλό βαθμό λεπτομέρειας ώστε να αποφανθεί η ομάδα προκαταρκτικά επί της ωριμότητας και ρεαλιστικότητας εκάστου έργου. Εννοείται πως για λόγους διαφάνειας, αμεροληψίας και ακεραιότητας, πριν την οποτεδήποτε τελική επιλογή κατάλληλου έργου θα ανατεθεί ο έλεγχος του (due dilligence) σε ανεξάρτητο εγνωσμένου κύρους στο αντικείμενο νομικό και τεχνικό γραφείο.
 
Επί πλέον θα πρέπει να διατηρηθεί υπόψη πως η επικείμενη μετάπτωση και των αιολικών (όπως στα φωτοβολταϊκά ήδη ισχύει) στο καθεστώς των διαγωνισμών για την απόδοση τιμής πώλησης ενέργειας, ασκεί ήδη σημαντικές πιέσεις στους αδειούχους του κλάδου για ταχεία ανάπτυξη και διασύνδεση των έργων τους εντός των ρητών προθεσμιών που τέθηκαν με τον ν. 4414/2016.  Συγκεκριμένα:
 
- Όσα αιολικά έργα διαθέτουν πλήρη αδειοδότηση και υπογεγραμμένη σύμβαση με ΛΑΓΗΕ, για να κρατήσουν το feed in tarrif μοντέλο τους (105 ευρώ/MWh) πρέπει να κατασκευαστούν και να διασυνδεθούν μέχρι 30/6/18, άλλως μέχρι την 31/12/18 για να ενταχθούν τουλάχιστον στο μοντέλο feed in premium με 98 ευρώ/MWh και υποχρεώσεις κάλυψης αποκλίσεων στα πλαίσια του Τarget Μodel.  Αν τα δύο αυτά ορόσημα χαθούν, τότε τα έργα μεταπίπτουν υποχρεωτικά στο τότε ισχύον καθεστώς, το οποίο σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες Γραμμές της ΕΕ προβλέπεται να είναι οι διαγωνισμοί.  Βεβαίως στο ενδιάμεσο είναι πολύ πιθανόν να έχουν λήξει επιμέρους αδειοδοτήσεις τους όπως π.χ. η άδεια εγκατάστασης και οι επεκτάσεις της, δηλαδή κάποια έργα να ακυρωθούν και για άλλους λόγους. 
 
- Όσα έργα άνω των 3 MW (δυστυχώς κάτω του ορίου αυτού δεν υπάρχουν διαθέσιμα έργα τουλάχιστον σύμφωνα με την έρευνα μας) διαθέτουν πλήρη αδειοδότηση και όρους σύνδεσης χωρίς όμως υπογεγραμμένη σύμβαση με ΛΑΓΗΕ, για να ενταχθούν στο feed in premium των 98 ευρώ/MWh με υποχρεώσεις κάλυψης αποκλίσεων στα πλαίσια του Target Model, θα χρειαστεί να σπεύσουν άμεσα (λίγοι μήνες εκτιμάται πως θα είναι το περιθώριο) όταν ανοίξει η σχετική διαδικασία στο ΛΑΓΗΕ για υπογραφή των σχετικών συμβάσεων. Για να συμβεί ωστόσο αυτό, τα συγκεκριμένα έργα θα χρειαστεί προηγουμένως να συμβασιοποιήσουν τους όρους σύνδεσης τους με ΑΔΜΗΕ ή ΔΕΔΔΗΕ κατά περίπτωση, δηλαδή να καταβάλουν συνήθως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να αγοράσουν τους όρους σύνδεσης που τους χορηγήθηκαν.  Είναι προφανές πως αδειούχοι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα υλοποίησης συνολικά του έργου τους, δεν θα προβούν "τυφλά" στην αγορά των όρων σύνδεσης, οπότε και δεν θα μπορούν να υπογράψουν με ΛΑΓΗΕ καν.  Συνεπώς αναμένεται να ασκηθούν μεγάλες πιέσεις στους αδειούχους για να καταλήξουν στο τι θα πράξουν τελικά με τα έργα τους.
 
Και στις δύο ανωτέρω βασικές περιπτώσεις έργων, εκτιμάται πως το πιεστικό πλαίσιο του ν. 4414 καθιστά επίκαιρη την πρωτοβουλία μας, υπό την έννοια ότι μια ισχυρή κεφαλαιακά πολυσυμμετοχική πρωτοβουλία αποτελεί ουσιαστική εναλλακτική για την υλοποίηση έργων που σε διαφορετική περίπτωση θα χαθούν.  Επιπλέον παράμετρος δυσκολίας για τα αιολικά έργα είναι και ο μεγάλος χρόνος που απαιτείται για την παραγγελία, δέσμευση και εξασφάλιση ανεμογεννητριών (πάνω από 6-7 μήνες).  Για όλους τους ανωτέρω λόγους η παρουσία μιας αξιόπιστης εναλλακτικής για πολυσυμμετοχική ανάπτυξη ΑΠΕ τους προσεχείς μήνες αξίζει να υφίσταται, αφού το σφικτό πλαίσιο του ν. 4414, εκτιμάται πως θα λειτουργήσει ως καταλύτης για συνεργατικές αναπτύξεις.  Προς την κατεύθυνση αυτή αναφέρεται πως:
 
- Οι εργασίες έρευνας και αξιολόγησης διαθέσιμων/κατάλληλων έργων από την ομάδα εργασίας συνεχίζονται.
 
- Η πρόσκληση προς αδειούχους ώριμων έργων για συνεργατική ανάπτυξη συνεχίζει να ισχύει.
 
- Η περαιτέρω αύξηση του ενδιαφέροντος θα έχει πολλαπλασιαστικώς θετικά αποτελέσματα, αφού η διεύρυνση της γκάμας έργων που η πρωτοβουλία αποτείνεται αυξάνει και τις πιθανότητες επιτυχίας.   Τα αιολικά είναι μια κατηγορία ΑΠΕ που τα μικρά έργα (<3 MW) αφενός σπανίζουν και συνήθως λόγω των συνοδευτικών έργων που απαιτούνται να κατασκευαστούν (οδοποιία, γραμμές μεταφοράς κλπ) δεν καταλήγουν πάντοτε οικονομικώς ελκυστικά. Αντίθετα στα μεγαλύτερα έργα και ιδίως άνω των 10 MW υπάρχει υπερπληθώρα, που ωστόσο λόγω των υψηλών κεφαλαίων που απαιτούνται δεν εντάσσονται επί του παρόντος στο target group της πρωτοβουλίας.  
 
Τούτων λεχθέντων η ισχύς της διερευνητικής πρωτοβουλίας συνεχίζεται και στο διάστημα μέχρι να καταλήξει η ομάδα σε κατάλληλο υποψήφιο έργο/short list έργων, εκδηλώσεις προκαταρκτικού ενδιαφέροντος θα συνεχίσουν να γίνονται δεκτές. 

Πρόσθετη παρέμβαση ΣΠΕΦ προς ΡΑΕ για τον νέο ΚΣΗΕ

  • 27 Σεπτεμβριου 2016 |
 
Σε συνέχεια της δευτερολογίας του ΛΑΓΗΕ προς την ΡΑΕ για την αναμόρφωση του Κώδικα Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας εν μέρει σε απάντηση της δικής μας εισήγησης προς την Αρχή από 21/9/16, δευτερολογώντας απεστάλη προς την ΡΑΕ η ακόλουθη πρόσθετη επιστολή ΣΠΕΦ.
Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS

Στόχος μας

vision
Η προάσπιση των οικονομικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του σωματείου.


vision
Η μελέτη προβλημάτων σχετικών με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς και συστήματα καθώς και η επίλυση τους.

Επικοινωνία

world-map

Η έδρα μας: 
Διεύθυνση: Δημοκρατίας 3, 15121, Πεύκη, Ελλάς
+30 210 6854035
FAX: +30 210 6854035

Αν επιθυμείτε να γίνετε μέλος παρακαλούμε κατεβάστε την αίτηση εγγραφής, συμπληρώστε τα στοιχεία σας και ταχυδρομείστε την στα γραφεία του Συνδέσμου στην πιο πάνω διεύθυνση, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.